וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל אוכל משוגע וזול, חודש שלם של יין ומסעדת קיטו חדשה

26.5.2024 / 6:00

מה קורה ביום האחרון של שישקו ליד בית הכנסת ואיך שותים את כל היקבים האלה? החדשות הטעימות של ישראל

אהרוני'ס, דוכן פרייד צ'יקן של ישראל אהרוני, שרונה מרקט/אהרוני'ס

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - מה קורה ביום האחרון של שישקו ליד בית הכנסת ואיך שותים את כל היקבים האלה? וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

פסטיבל אביב זמן גליל מערבי

עדי שמואל עם נואהד ביסאן, פסטיבל אביב זמן גליל מערבי. באדיבות המצולמים
עדי שמואל (מימין) עם נואהד ביסאן/באדיבות המצולמים

החגיגה הצפונית של אנשים וטעמים חוזרת בפעם ה-11 לאזורים הירוקים של הגליל המערבי, ומציעה שלושה ימים גדושים כל טוב, ועוד קצת.

הפסטיבל, ביוזמת עמותת זמן גליל מערבי, יתקיים בימים חמישי-שבת (30.05-01.06) ויפגיש בין מפונים ומארחים, רעבים ומבשלים. יהיו פה, בין היתר, אוכל כורדי של שולה משתולה שתבשל במשק אופיר באלון הגליל, ארוחה משותפת של הקונדיטורית יערית שטרן וסבתא מהא, סדנה מיוחדת של עדי שמואל ונוהאד ביסאן מג'ת, וגם חיבור מסקרן בין יקב ג'וליה ופילהרמוניה בכפר.

פסטיבל אביב זמן גליל מערבי

חדשות האוכל

אוכל רחוב ירושלמי, ללא הגבלה: חמש המילים שעשו לנו את השבוע

לכתבה המלאה

מסיבת פרידה, שישקו

שישקו, תל אביב. אנטולי מיכאלו,
שישקו/אנטולי מיכאלו

בר האוכל המיתולוגי למדי נפרד ממתחם בית הכנסת הגדול בתל אביב עם מסיבת סיום הולמת וחלון האפי האוור נדיב.

שישקו יפעל במיקומו המקורי עד סוף החודש, ויחתום 14 שנים (ויותר) עם אירוע שישי צהריים (31 במאי) שישלב די ג'יי, אוכל טוב והרבה מאוד אלכוהול. עד אז, יימתחו למקסימום השעות השמחות של המקום עם הנחת 30% על כל האוכל והאלכוהול בתפריט בימים שני-רביעי. כן, כל היום.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, את פתיחת השולחן המפורסמת ואת המאזטים ההכרחיים - מסלט ביצים עם בצל מטוגן עד צ'יפס עם גבינה בולגרית, מהאיקרה של עמוס ועד צזיקי. לידם, יהיו לביבות פרסה ועראייס תרד וגבינות, קלמרי מטוגן ומחבת שרימפס פרובנסיאל, וגם קבב בולגרי מהגריל, קורנדביף על חלה קלויה, סופלקי פרגית על פיתה יוונית ונקניקיות בקר עם גאודה וכרוב כבוש בצד.

שישקו

חודש היין של מטה יהודה

יקב צובה. תיירות צובה,
יקב צובה/תיירות צובה

אזור הגפנים והבקבוקים חוגג בפעם ה-26(!) את תוצרת האדמה הנהדרת שלו, ומציע ארבעה סופי שבוע (לכל אורך יוני) של סיורים מקצועיים, השקות חדשות, הרצאות, סדנאות, הרבה מאוד אוכל ועוד יותר מזה יין כמובן.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, טקס פתיחה מרהיב וגדוש בהשתתפות אינספור יקבים, היכרות עם ייננים חדשים ביקבים ותיקים, סיור טרואר משפחתי, מפגש יינניות, חשיפת סודות מעולם היין, חוויה קולינרית שנועדה לסייע בשיקום עסקים שנפגעו במלחמה ועוד המון תוכן נמזג וטעים, משכר ולא רק בגלל אחוז האלכוהול שלו.

חודש היין במטה יהודה

קיטו בראון, עפולה

קיטו בראון, עפולה. גלעד הר-שלג,
וופל-טוסט סלמון בקיטו בראון/גלעד הר-שלג

בית הקפה (והאוכל) החדש בצפון התחיל משיחה שגרתית בין יוסי רפאל ובין לקוחה קיטוגנית שביקשה מענה, המשיך לבניית תפריט מיוחד ורווי אפשרויות צליאקיות (אך לא רק), ולא מתכוון לעצור.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, פיצה מרגריטה על בסיס בצק מוצרלה, ארוחת בוקר גיאורגית עם חצ'פורי כמובן, וופל-טוסט מושחת עם סלמון, קלצונה במילוי מנגולד וגבינה בולגרית, חומוס עם כדורי פלאפל חמים וגם בלינצ'ס גבינה ועוגת קרמבו לקינוח.

קיטו בראון

פסטיבל פודיז, meex שרונים

תומר תומס. באדיבות המצולמים
תומר תומס/באדיבות המצולמים
ישראל אהרוני. אסף קרלה,
ישראל אהרוני/אסף קרלה

מתחם הקניות והפנאי בהוד השרון מחזיר את אירוע האוכל הגדול שלו, לארבעה ימים מוגזמים ומושחתים.

הפסטיבל, שיתקיים בימים שלישי-שישי (28-31 במאי), יציע עשרות דוכנים, מטבחים, בישולים ופיתויים - ובעיקר הנחיה גורפת ונהדרת שלא מותירה למנות לעבור את רף 40 השקלים.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, פופקורן עוף וצ'יפס הולנדי של ישראל אהרוני, הום פרייז וכנפיים של חיים כהן, קבב ומעורב ירושלמי של אבי לוי, שניצל בחלה של אבי ביטון, סיגר עגל וקציצות דגים של תומר תומס, ספיחה מסחאן וליאלי ביירות של נאיפה מולא, בריוש אסאדו מפורק של רחל בן אלול ואינספור שיגועים טעימים אחרים (וזה עוד בלי אגף הקינוחים, כן?).

meex שרונים

מושיק רוט, אילת

מושיק רוט. איתן וקסמן,
מושיק רוט/איתן וקסמן

השף המעוטר יורד דרומה, לסוף שבוע של אוכל מצוין במלון וורט שבעיר התיירות.

רוט ישתף פעולה (חמישי-שבת, 30 במאי עד 01 ביוני) עם שף המלון עמי אדרי, וההבטחות מלמדות על קבלת פנים יוונית, הרכב כלי זמר קלאסי, הכנות מול עיני האורחים, השראות מהארץ ומהעולם, לחמניות באן עם אסאדו מפורק בבישול ארוך וארוחות בוקר עם אומלטים "מושיק סטייל". מה צריך יותר מזה, למעשה?

מלון וורט

תפריט חדש, רג'ינה בתחנה

רג'ינה בתחנה, תל אביב. גליה אבירם,
קרפצ'יו סלק של רג'ינה בתחנה/גליה אבירם

המסעדה הכשרה במתחם התל-אביבי מרעננת מנות והיצע ומדגישה עבודת פיוז'ו וגריל מסקרנת.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, ברוסקטת אסאדו מפורק, מאפה פרגית על בסיס בצק מלוואח, שוק טלה בצלייה איטית, וגם המבורגר שלוש קומות עם טבעות בצל.

רג'ינה בתחנה

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully