וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפריט קיץ 2024 של מקס ברנר: הסירו כל רסן, מדובר בהשתוללות

17.7.2024 / 6:00

רישיון להרוג, להרוג את הטמפרטורות: החדשות הטעימות של ישראל

תפריט קיץ 2024, מקס ברנר/מקס ברנר

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - רישיון להרוג, להרוג את הטמפרטורות. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

הרסן הותר. קרם ברולה בלונדיז

אתה לא צריך את צירוף המילים המדכא "עומס חום כבד" כדי להבין, בדרך כלל ממש בשיאו של יולי, שכדאי להתיר מעט את הרסן, ולנסות לשרוד את הדבר הזה שנקרא חופש גדול, או קיץ ישראלי. הסיבות ברורות, האליבי מתועד וכל השאר הוא רק אתה והלחות, בדו-קרב שסופו ידוע.

ומשכך, טוב עשו במקס ברנר כדי לרכך את כל זה, להסיר מסדר היום סיפורי גבורה ודיבורים מיותרים על קרבות, ולפתוח דלתות צוננות פנימה, לתפריט קיץ חדש.

נקודת המוצא כאן הייתה בילוי, והדרך ליישומה כוללת אינספור עצירות מתוקות ומושחתות, מי יותר ומי הרבה יותר. סאנדיי ופירות, מילקשייקים ושוקולד בצורות ובפורמטים בלתי מוגבלים. קיץ, בכל זאת, ועוד הקיץ שלנו.

נכון, *ללא* הגבלה

אחד הבראנצ'ים האהובים בת"א חוזר, טוב יותר

לכתבה המלאה
תפריט קיץ 2024, מקס ברנר. יניב גרנות, מערכת וואלה
בילוי קייצי. סאנדי שוקולד של מקס ברנר/מערכת וואלה, יניב גרנות
הן חופרות ומעמיקות, ונשלפות לאיטן החוצה תוך שהן מנסות להחזיק כמה שיותר דברים בתוכן, בלי להפיל כלום בדרך אל הפה.

התפריט כולל שש מצטרפות קייציות לשיגועים השגרתיים של הרשת, והן עצמן מתחלקות לארבעה קינוחים ושני מילקשייקים. אתם יודעים, כדי שתוכלו להזמין *שתייה* ליד ה*אוכל* ולשמור על התזונה שלכם.

נתחיל בטריו הסאנדייז (62 שקלים), המקים במעין כוס זכוכית גבוהה ועמוקה שלוש גירסאות של קונסטרוקציית מתוקים ומרקמים שוודאי דרשו, וקיבלו, אישור ממשרד התשתיות.

"סאנדיי מנגו טרופי" כולל, למשל, שכבות של גנאש שוקולד לבן, מנגו, קראמבל, גלידת מנגו וקצפת. "סאנדיי בננות וקרמל מלוח" עושה אותו דבר עם בננות מקורמלות, רוטב טופי, קוביות וופל בלגי וגלידת קרמל מלוח, ואילו "סאנדיי בואנו ושוקולד" משדך יחד גנאש שוקולד חלב, פאדג' בראוניז, קרם בואנו, גלידת שוקולד חלב, קצפת וכדורי וופל.

מדובר, לכל הפחות, בחגיגה של כפיות ארוכות וכפות ענק. הן חופרות ומעמיקות, ונשלפות לאיטן החוצה תוך שהן מנסות להחזיק כמה שיותר דברים בתוכן, בלי להפיל כלום בדרך אל הפה. שם, בפנים, זה רק אתם והקראנץ' המחליק לצד הקרמיות, החום הזולג יחד עם הגלידה הקרה, והתענוג המוחלט של שחרור ממוסכמות, ומחסמים.

שנמשיך?

תפריט קיץ 2024, מקס ברנר. יניב גרנות, מערכת וואלה
פינוק מתוק. מילקשייק מנגו של מקס ברנר/מערכת וואלה, יניב גרנות
תפריט קיץ 2024, מקס ברנר. סטודיו Details,
להיט פוטוגני. מילקשייק בייגלה נוצ'לה של מקס ברנר/סטודיו Details

מילקשייק בייגלה נוצ'לה (37 שקלים) מחליק לעברך כוס הררית ובה גלידת קרמל מלוח, קרם בואנו, בייגלה וקצפת למה שהוא לבטח להיט פוטוגני ובסט-סלר.

מילקשייק מנגו וקצפת (באותו מחיר), לעומתו, מוותר על ריבוי המרכיבים ומעדן את עצמו לכיוונים מתונים יותר - ובכן, מנגו וקצפת - בואכה שייק פירות אמיתי. מתוק כמובן, ועמוס קצפת, אבל מצוין לחלוקה ונהדר באופן כללי כפינוק מושחת.

תפריט קיץ 2024, מקס ברנר. יניב גרנות, מערכת וואלה
השתוללות עם רישיון. קרם ברולה בלונדיז של מקס ברנר/מערכת וואלה, יניב גרנות

הכוכב של התפריט, לפחות על פי מבטי וצלילי היושבים סביב השולחן הספציפי הזה, הוא קרם ברולה בלונדיז (64 שקלים), כותרת שמכניסה אותך מבעוד מועד למקלט-מתוקים, אך מפגיזה ברכות והכי מצוין שאפשר.

יש כאן - על אותה צלחת, ברור, היא ענקית - פאדג' שוקולד בלונדי ברוטב וניל, עם טופינג של קרם ברולה וגלידת מנגו, תיאור שרק מתחיל להסביר במה מדובר.

ומדובר פה, למעשה, במגדל דיסקיות שתחתיתו רוטב ונילי שמנתי, ועליו שכבה בעובי אידיאלי של סמיפרדו-ברולה שכזה, ועליו אותו פאדג'-בלונדי, ועליו גלידת מנגו או וניל.

התוצאה, אם זה לא ברור עד כה, היא מאמץ עילאי להתרכז ולחתוך עם הכפית קצת מכל דבר (או הרבה מכל דבר) בדרך למשלוח האוכל המתוק של הקיץ - ולפה. זה לא מרומז ולא מעודן ולא אלגנטי וזה לא אמור להיות אף אחד מהדברים האלה. להיפך. מדובר בהשתוללות, והשתוללות עם רישיון. רישיון להרוג קצת את הקיץ הזה.

seperator

תפריט קיץ 2024 של מקס ברנר, בסניפי הרשת ברחבי הארץ

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully