וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסודות לאחסון ושימור של עגבניות שרי - כדי שיאריכו חיים

26.8.2024 / 0:10

עגבניות שרי הן כנראה הפופולריות ביותר מבין העגבניות, אך אם לא תאחסנו אותן כמו שצריך הן נוטות להתקלקל די מהר. מומחים מבהירים שיש ארבע שיטות אחסון ושימור שונות שיעזרו לכם להאריך את חיי המדף שלהן

שיטה להקפאת עגבניות שרי/dirtypunkgardening

האם אי פעם פתחתם את המקרר רק כדי לגלות שעגבניות השרי שלכם התקלקלו ולא אכילות יותר? זה קרה כמעט לכולם ולכן חשוב שתעו שיש דרכים לשמור עליהן טריות ורעננות לאורך זמן. המומחים של האתר slurrp הסבירו כיצד יש לאחסן עגבניות שרי כראוי.

כאשר מדובר באחסון של ירקות או פירות, חשוב לוודא שאתם עושים זאת נכון כי השיטה משתנה בהתאם למה שאתם רוצים לשמור. ישנם פריטים שיש לאחסן במקרר ואחרים שיש לשמור בטמפרטורת החדר. עם זאת, אם תעשו את זה בצורה לא נכונה, זה יוביל להרס של הירק.

עגבניות שרי דומות לעגבניות רגילות, רק קטנות יותר ועם טעם מעט שונה. כתוצאה מכך, ניתן להשתמש באותה שיטה לאחסון עבור שני הסוגים.

קודם כל שמרו את העגבניות שלכם בחוץ, בטמפרטורת החדר לפני האחסון. ככה אתם מאפשרים להן להבשיל לפני שאתם מכניסים אותן למקרר. כדי להבטיח חיי מדף ארוכים יותר, אחסנו את העגבניות שלכם בשקית פלסטיק אטומה במקרר.

כיצד לשמר עגבניות שרי?

1. בהקפאה

@newcastlefarmgirl

Cherry tomatoes can be thrown straight into the freezer for later enjoyment. My favorite use for frozen cherry tomatoes: sauces!

♬ original sound - Erin

כדי להקפיא עגבניות שרי, פשוט הסירו את הגבעולים, הניחו אותן בשכבה אחת על תבנית אפייה והכניסו למקפיא. לאחר שהעגבניות השרי קפאו (אחרי בערך ארבע שעות), העבירו אותן לשקית או מיכל אחסון במקפיא. כשאתם מוכנים להשתמש בהן, פשוט הוציאו את עגבניות השרי הקפואות מהמקפיא. עבור רוב המתכונים הדורשים עגבניות מבושלות או משומרות, כגון מרקים או רוטב, אתם יכולים להשתמש בעגבניות ישירות מהמקפיא.

לחלופין, תוכלו לחתוך את עגבניות השרי שלכם לשניים ולאפות אותן עם תבלינים, לתת להן להתקרר לפני שאתם הקפאת עגבניות השרי הקלויות.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

2. מיובשות בשמש

עגבניות שרי מיובשות בשמש זו כנראה השיטה הפופולרית ביותר לשימור עגבניות קטנות אלו. ישנן מספר שיטות להכנת עגבניות מיובשות והן משדרגות כל מנה לגורמה של ממש. למרות התדמית האליטיסטית הכנתן אינה מסובכת כלל ודורשת רק כמה חומרי גלם פשוטים.. ניתן להכין עגבניות מיובשות בתנור על ידי צליית עגבניות השרי בתנור, או בעזרת מייבש מזון. בטמפרטורה של 60-80 מעלות, זה לוקח בערך 4-10 שעות, תלוי בתנור. ניתן גם לייבש את העגבניות באור השמש. ייבוש עגבניות בשמש דורש טמפרטורות חמות ולחות נמוכה.

תמר כהן-צדק, שפית מסעדת "קוצ'ינה הס 4" שיתפה אותנו בעבר בשיטה שלה לייבוש עגבניות:

חומרים:
1 ק"ג עגבניות קטנות בשלות
1 ליטר שמן זית
2 פלפל חריף
2 שיני שום
200 גרם מלח
כוס חומץ בן יין


אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-80 מעלות.

2. שוטפים את העגבניות ומייבשים. חותכים לחצאים וממליחים אותן.

3. מניחים על מגש עם נייר אפייה ומייבשים אותן בתנור לכארבע שעות בחום של 80 מעלות.

4. כאשר העגבניות מיובשות, טובלים אותן בחומץ בן יין.

5.פורסים שוב על מגש ומייבשים אותן כלילה (לא בתנור). ממלאים את הצנצנות בעגבניות, שום, פלפל חריף ומכסים בשמן זית. מומלץ לחכות כיום לפני האכילה.

עגבניות מיובשות לפי המתכון של תמר כהן צדק. נמרוד סונדרס
עגבניות מיובשות לפי המתכון של תמר כהן צדק/נמרוד סונדרס

3. במקרר

אחסנו את העגבניות שלכם בדרך נכונה מקרר כדי להאריך את חיי המדף שלהן. זה ישמור עליהן לאורך זמן מאשר אם תשאירו אותן בטמפרטורת החדר והן יהיו אכילות עד למשך שבועיים ולעיתים אפילו חודש.

אחסון במקרר עדיף במיוחד אם העגבניות כבר בשלות. הסביבה הקרה תאט דרמטית את תהליך ההבשלה, מה שיכול למנוע קלקול לטווח זמן ארוך יותר. במקרר מומלץ לשמור את העגבניות בקופסת פלסטיק או זכוכית עם מכסה מתאים. מומלץ לסגור את המכל עם המכסה אך להשאיר פתח קטן לזרימת אוויר.

מומלץ לסדר את העגבניות לאחר שנשטפו ויובשו הייטב, בשכבה אחת אחידה מבלי לערום אותן אחת על השנייה בכדי למנוע פציעות ולהבטיח קירור אחיד. ניתן גם לרפד את הקופסא עם נייר מגבת לספיגת לחות עודפת ולהניח אותן עם הגבעול כלפי מטה.

כשאתם מוכנים להשתמש בעגבניות, הוציאו אותן מהמקרר והניחו להן לחזור לטמפרטורת החדר כחצי שעה בכדי לאפשר לטעמים המלאים לבלוט.

4. בטמפרטורת החדר

אם תשאירו את העגבניות שלכם בטמפרטורת החדר על השיש, הן ישרדו עד שבוע לפני שיתקלקלו. פשוט שמרו את עגבניות השרי שלכם בכל מיכל שתרצו. מכיוון שאתם שומרים אותם בטמפרטורת החדר, אין צורך לנקוט באמצעים מיוחדים בשיטה זו. חשוב לוודא שאזור האחסון מתאים מבחינת טמפרטורה ולחות. את העגבניות מומלץ לשמור בסלסלה או קופסא מאווררת מעט ולהניח את העגבניות בשכבה אחת עם הגבעול כלפי מטה על גבי מגבת נייר. מומלץ לאוורר את החדר ככל האפשר ולהימנע מלאחסן את עגבניות השרי באור שמש ישיר או סמוך למקורות חום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully