וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאיג'ין, תל אביב: היפנית החדשה שרוצה לתת בדיוק מה שאין כאן

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 16:25

בית כבר יש, עכשיו דרוש דרכון

גאיג'ין, תל אביב. אסף קרלה,
אאוטסיידריות פנימית. גאיג'ין/אסף קרלה

ובמציאות כמו שלנו בשנה האחרונה, אולי כדאי לתת למישהו מבחוץ לנסות, כנראה. לאלכסנדר סחנובסקי, למשל.

היזם הרוסי הצעיר עלה ממוסקבה לתל אביב עם רזומה של 25 מסעדות ברחבי העולם, אבל אורח החיים הגלובלי שלו לא ניטרל את תחושת האאוטסיידריות הפנימית. "כשהגעתי לישראל לראשונה, הרגשתי כמו מישהו שונה", תיאר, "לא מפה ולא טיפוסי לפה".

ביפנית התחושות הללו מתכנסות לשם גאיג'ין. פה הם התכנסו למסעדה.

גאיג'ין, תל אביב. אסף קרלה,
בין מסורת ושחרור יצירתי. גאיג'ין/אסף קרלה

היפנית החדשה, על רחוב לילינבלום בתל אביב מגדירה את עצמה כאיזאקיה מודרנית. כלומר, פחות מחוספסת ויותר מעוצבת, עם אותם מאפייני אוכל ושתייה שהפכו מקומות כמוה ברחבי העולם לגו-טו חובה בהגיעכם לשם.

השף והיועץ הקולינרי גומא גלילי הצטרף לסחנובסקי, ויחד עמו הגיע גם גיל-עד דאבוש, שעבד בעבר ביפן עצמה ושימש כשף הראשי בשלוחת ישראל של מסעדת דיינינגס.

ביחד, נבנה תפריט יפני שרוקד בין מסורת ושחרור יצירתי. דגים ופירות ים, כמובן, במופעם העליון (בר ים בפורמט קאצו עם דלעת וסלט כרוב, אויסטר עם דייקון וצ'ילי ואפשרות מתבקשת להוסיף עליו גם קצת קוויאר, המאצ'י צרוב עם אגס מוחמץ וטמפורה של טייגר שרימפס עם חמאת טובנג'ן), אגף סושי מכובד, שמתמקד בסשימי, ניגירי והנד-רול, וכן תצוגות בשר ועוף בדמות דנבר קאט עם שומן ואגיו כבוש, "גיוזה כנפיים", או שיפוד צוואר עוף עם אנדיב וגבינה כחולה.

קפה AT8, תל אביב

הפקולטה למנהל עסקים ע"ש האחים אבידן, שיעור 11

לכתבה המלאה

איזאקיה מודרנית. גאיג'ין

גאיג'ין, תל אביב/, אסף קרלה

התפריט יציע גם סלט חסות ועלים עם שיפוד ברוקולי הטארה, למשל, סלמון בגריל עם מייפל קוג'י' וקומבינציית סרטנים כחולים וסקאלופ עם קרמל קאטסובושי ואבקת עגבניות, וייחתם עם שלושה קינוחים - עוגת גבינה באסקית כמובן, עם מאצ'ה, פנקוטה עם גרניטה יוזו וטארט שוקולד כוסמת עם קרם אנגלז עם בסיס הוג'יצ'ה, שהוא סוג של תה ירוק.

אלו יותאמו באופן עקבי למגוון הסאקה, לוויסקי היפני ולתזקיקים המזרחיים, ולקוקטיילים המיוחדים שיעשו שימוש נרחב בדרכוניהם, הלוך וחזור, וחוזר חלילה - מ"מילק פאנץ' תותים" עם ג'ין וליקר רוברב ועד גימלט מלפפונים. מ"שפריץ גאיג'ין" עם ורמוט מנטה וליקר איטליקוס ועד "Young Rice" עם וודקה פנדן ומידורי.

גאיג'ין, תל אביב. אסף קרלה,
ההיכרות השתלמה. גאיג'ין/אסף קרלה

סחנובסקי מספר כיצד הלך 25-30 ק"מ ביום בימין הראשונים כאן, "כדי להכיר את העיר, את השכונות, את המסעדות ואת האנשים". ההיכרות הזאת השתלמה, והוא הבין במהירות כמה מאתגר יהיה לפתוח עסק כאן. "אמרו לי שאחרי שאתה מקים מסעדה מצליחה בישראל, אתה יכול לעשות את זה בכל מקום בעולם", הודה, "אז התאהבתי במזג האוויר, באנשים ובאוכל, ולקחתי את ההזדמנות כדי לעשות בדיוק מה שלא הצלחתי למצוא כאן".

עדיין גאיג'ין, מבחינתו. עדיין אאוטסיידר. אבל מעכשיו לגמרי משלנו.

seperator

גאיג'ין, לילינבלום 29, תל אביב, 052-3119298

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully