וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחייהם, לחיינו, לחיים, במיוחד עכשיו: המלצות יין ואלכוהול לראש השנה

17.9.2024 / 6:00

בועות קלות של אופטימיות: טועמי חדש על המדף לגמו

ראש השנה 2024, יקב הרי גליל ו-Beewise/יקב הרי גליל ו-Beewise

אתם תצטרכו להאמין לנו כשאנחנו אומרים שזאת עבודה לא קלה, לא קלה בכלל.

להתנסות בכל המוצרים החדשים שיוצאים לשוק הישראלי (ולפעמים גם מחוצה לו), לטעום לפני כולם, משלוחים ועוד משלוחים, שקיות נייר שמצטברות במשרד (ובבית), תחושת שובע בלתי פוסקת.

ברצינות, זה קשה יותר ממה שזה נראה, ואף אחד לא משלם לך על חדר הכושר, או מפצה אותך על תחושת ה-FOMO המתפתחת במהירות בנפש.

לכל הכתבות במדור "חדש על המדף"

עם זאת, מדור "חדש על המדף", על טועמיו, סקרניו וצרכניו הנאמנים, יצא שוב לדרך, נחוש ומוכוון משימה. והפעם - בועות קלות של אופטימיות. כן, אנחנו מאוד אקלקטיים.

בתיאבון!

גלנמורנג'י נקטר 16

גלנמורנג'י נקטר 16. גלנמורנג'י,
גלנמורנג'י נקטר 16/גלנמורנג'י

המזקקה הסקוטית הוותיקה פותחת שנה עם קומבינציית היילנדס הכי ישראלית שיש, בדיוק בזמן לרגעים הנחוצים ביותר של החג, ובעיקר של שולחן החג.

גלנמורנג'י נקטר 16 הוא סינגל מאלט שנוצר בהשראת בתי הפטיסרי המפורסמים של צרפת. הוא התיישן 14 שנים בחביות אקס ברבן, עבר מהן לשנתיים נוספות בחביות של יינות קינוח לבנים, והתכנס לכדי משקה עשיר עם שאיפות קינוחיות.

הוא מחזיק גוף בינוני, נושא ארומות מתקתקות של בצק בריוש ופודינג ומספק לגימה מאוזנת, עתירת טעמי פירות ואגוזים, עם סיומת דבשית נוכחת. כמו שם, כמו פה.

כל הטריקים, כל הסודות

עמוד המתכונים הגדול של ראש השנה

לכתבה המלאה

יקב רקנאטי

ראש השנה 2024, יקב רקנאטי. אייל קרן,
ראש השנה ביקב רקנאטי/אייל קרן

היקב הישראלי הנחשב פותח שנה חדשה עם קטלוג עתיר אפשרויות, ובשורה צפונית מסקרנת.

סדרת כרמי גליל של רקנאטי היא תוצר העקשנות האופטימית של אנשיו, ותוצר כרמי היקב על גבול לבנון. היא תושק רשמית רק בעוד מספר חודשים, ולעת עתה מנחיתה על שולחן החג שני יינות לבנים שעניינם טרואר.

כרמי גליל שרדונה בציר 2023 (65 שקלים) מורכב מענבים שהתיישנו בחביות עץ אלון צרפתי ובמכלי נירוסטה במשך שמונה חודשים , ויצאו משם עם ארומות הדריות ותחושה מרעננת-צוננת.

כרמי גליל סוביניון בלאן בציר 2023 (65 שקלים) מתבסס על כרמים ותיקות בגליל העליון וברמת הגולן, ונושא ניחוחות אשכולית וטעמי פריחה קלים.

יקב הרי גליל ו-Beewise

ראש השנה 2024, יקב הרי גליל ו-Beewise. עוז אוחיון,
מארז ראש השנה של יקב הרי גליל ו-Beewise/עוז אוחיון

שיתוף פעולה צפוני בין היקב המצוין ומיזן הכוורות הרובוטיות התכנס לכדי מתנת ראש השנה שמבליטה מקומיות וישראליות, בלי לאבד תקווה.

יקב הרי גליל, שאיבד יותר מ-300 דונם משטחיו מאז תחילת המלחמה, מוסיף לפעול גם כעת, מתקיים ומקיים, ומושיט יד לאנשי Beewise בבית העמק, שפיתחו כוורות חכמות תוך ניסיון להציל את הדבורים בישראל, ובעולם כולו.

הכוורות הללו הוצבו גם בכרם מתיתיהו של היקב, סמוך לעצי פרי, ואיפשרו לדבורים לייצר דבש-טרואר גלילי, אמיתי ומקסים.

התוצאה היא מארז מיוחד (219 שקלים), מרהיב בעיצובו, ובו דבש בכורה מהכוורות האמורות, ריבת תפוח בדבש מבית "זוטא" וכן יינות מסדרת סתיו החדשה של היקב - סתיו אדום, סתיו לבן וגליל אלון.

יקב טפרברג

ראש השנה 2024, יקב טפרברג. יקב טפרברג,
ראש השנה ביקב טפרברג/יקב טפרברג

היקב הישראלי חוגג שנה חדשה עם ארבעה כוכבי שולחן אופטימיים, ככל האפשר, ומארזי מתנה מושקעים לאורחים, ולכם.

מרלו אסנס 2018 מבוסס על תוצרי כרמים בעמק האלה ובהרי אפרים שהתבגרו בחביות עץ אלון צרפתיות במשך 18 חודשים, ושוחררו לשוק לאחר שמונה חודשים נוספים בבקבוק. התוצאה היא יין בעל צבע עמוק, ארומות פירותיות ורמיזות של עצי אורן, גוף מלא וסיומת ארוכה.

קברנה סוביניון אסנס 2018 מורכב מענבי הכרמים בעמק קדש הגלילי ורום הרי אפרים שהתבגרו בחביות עץ אלון צרפתיות במשך 18 חודשים, והורכבו לבלנד סופי שהמשיך להתבגר בבקבוק במשך חצי שנה נוספת. היין, בצבע אדום כהה בואכה שחור, מספק בתמורה ניחוחות פירות יער וקקאו, נוכחות חזקה וסיומת חלקה.

וויז'ן רוזה חצי יבש 2023 מורכב מענבי גוורצטרמינר ומלבק מכרמים באזור מצפה רמון. היין, בגוון ורדרד, נושא ארומות טרופיות מרעננות, וטעמים חמצמצים קלים, ומצוינים.

גראנש סירה מרסלן 2023 הוא המצטרף החדש לסדרת אינספייר ארט. מדובר בבבלנד אדום יבש על בסיס ענבי גראנש, סירה ומרסלן מעמק איילון שהתיישנו במשך כ-8 חודשים בחביות עץ אלון אמריקאי. היין, בהיר יחסית בגווניו, משלב ארומות פרחים ופירות, ולגימה מורכבת ומאוזנת.

כל אלה, ועוד, מתכנסים לתוך אריזות ראש השנה של טפרברג, ובהן "קופסת לבנים" (159 שקלים) מצטיינת הכוללת מוסקטו מבעבע קלות, גוורצטרמינר חצי יבש עם מתיקות עדינה, וכן ריזלינג Late Harvest שימתין לקינוח, ולהותרת הרושם הסופית.

יקב תבור

ראש השנה 2024, יקב תבור. יקב תבור,
ראש השנה ביקב תבור/יקב תבור

היקב הגלילי הפופולרי מציין את חגי תשרי עם קולקציה מקומית רחבה ושתי הצעות מתנה בולטות המשלבות ערכים, רגש ומקצוענות.

אקו אדום הוא בלנד אלגנטי של ענבי קברנה סוביניון, סירה, קברנה פרנק ומרלו מכרמי היקב בגליל העליון, רמת הגולן והרי ירושלים שהתיישנו בחביות עץ אלון צרפתיות במשך 18 חודשים. מחיר: 84 שקלים.

אדמה סוביניון בלאן הוא יין לבן שענביו נבצרו בכרמים של כפר תבור, ומספקות בתמורה ארומות טרופיות, אופי קליל וטעם הדרי מרענן. מחיר: 59.90 שקלים.

יקב צובה

ראש השנה 2024, יקב צובה. יקב צובה,
ראש השנה ביקב צובה/יקב צובה

היקב הקיבוצי המצוין פותח שנה חדשה עם קטלוג מסקרן ורחב, ושני עוגני שולחן חגיגיים.

רוזה 2023 הוא בלנד יבש של ענבי קברנה ומלבק פרנק שמספק גוון אפרסקי נהדר, ארומות פירותיות של תותים והדרים, חמצמצות מרעננת ובת טעם דובדבנית. מחיר: 110 שקלים.

שרדונה 2023 הוא יין לבן יבש שיושן במשך שמונה חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, ומספק בתמורה ארומות קלות של פירות הדר ולגימה מאוזנת. מחיר: 110 שקלים.

יקב אלכסנדר

ראש השנה 2024, יקב אלכסנדר. יקב אלכסנדר,
ראש השנה ביקב אלכסנדר/יקב אלכסנדר

יקב הבוטיק מבית יצחק פותח שנה עם קטלוג חגיגי, וכוכב שולחני בולט.

אלכסנדר רזרב רוזה רוז'ה 2023 הוא בלנד שנוצר על בסיס ענבי מורוודר, גרנאש וסירה שגדלו בכרם בן זימרה. הוא מאופיין באחוז אלכוהול נמוך יחסית (12.8%) ומשלב חומציות טבעית ורעננה, ארומות פירותיות וגוון נהדר שמתכנסים כולם ללגימה חגיגית, צוננת וראויה. מחיר: 179 שקלים.

יקב פסגות

ראש השנה 2024, יקב פסגות. יקב פסגות,
מארז ראש השנה של יקב פסגות/יקב פסגות
ראש השנה 2024, יקב פסגות. יקב פסגות,
מארז ראש השנה של יקב פסגות/יקב פסגות

יקב הבוטיק באזור בנימין חוגג שנה חדשה עם מדפים עמוסי אפשרויות, ומארזים שמאגדים אותן למתנה מושקעת, תחת הפורמט "יין ישמח לבב אנוש" כמובן.

המארזים - בהרכבה עצמית או כמו שהם - כוללים שמן זית ודבש עם כפית חרס, שוקולד מבית "יער הקקאו" וכוסות יין מעוצבות, סט אביזרים למיטיבי הלכת (והשתייה), סבון יין טבעי בעבודת יד, פרחים מיובשים ועציצים גם, ולא מעט אופציות לבקבוקים שילוו את כל זה, מן הסתם.

יקב טורא

ראש השנה 2024, יקב טורא. יקב טורא,
שרדונה של יקב טורא/יקב טורא

יקב הבוטיק המשפחתי ברחלים פותח שנה עם קולקציית שולחן ומתנות רחבה, ובקבוק חגיגי במיוחד.

שרדונה 2022 של יקב טורא הוא יין לבן יבש מענבי כרם ברכה שהתיישנו כעשרה חודשים בחביות עץ. היין נושא גווני צהוב בהירים, מחזיק ארומות הדריות-וניליות, ומספק לגימה חמצמצה ומרעננת. מחיר: 95 שקלים.

יקב סגל

ראש השנה 2024, יקב סגל. יקב סגל,
פטיט UF של יקב סגל/יקב סגל

כרמי הגליל המצטיינים של היקב הוותיק פותחים שנה עם מהדורת UF 2021, אחד מיינות הקונספט של סגל.

מדובר ביין אדום על בסיס ענבי קברנה סוביניון מבציר 2021, המתהדר בתכונות מורכבות ואלגנטיות, ארומות פירותיות ומתקתקות ואיזון שיודע להיענות לפתיחה עכשווית אך גם להיסחף עם איחסון ראוי. מחיר: 110 שקלים.

יקבי כרמל

ראש השנה 2024, יקבי כרמל. אייל קרן,
ראש השנה ביקבי כרמל/אייל קרן

היקב הישראלי הוותיק פותח שנה עם תקווה מוצדקת "לרגעים של ביחד", כהגדרתו, ועם שני בקבוקים חדשים על שולחן החג.

שרדונה Private Collection מבציר 2023 הוא יין לבן יבש מאחת הסדרות הנחשבות של היקב, הנושא ארומות של תפוח עץ ירוק ופירות טרופיים, וממשיך משם ללגימה חמצמצה ומאוזנת. מחיר: 45 שקלים.

קברנה סוביניון Selected מבציר 2023 הוא יין אדום יבש מהסדרה הפופולרית של היקב, שמצליח לשמור על רוח צעירה, עם ארומות פירותיות-קפאיניות וקלילות מורגשת. מחיר: 35 שקלים.

יקב ברקן

ראש השנה 2024, יקב ברקן. יקב ברקן,
ראש השנה ביקב ברקן/יקב ברקן

היקב הוותיק פותח שנה חדשה עם מדפי יין רחבים, ושני בקבוקים חגיגיים במיוחד.

קברנה סובניון 2023 מסדרת יינות גולד של ברקן הוא יין אדום יבש מענבים שנבצרו באזור כרם בן זמרה ומושב עלמה. היין התיישן בחביות עץ אלון, ומתאפיין בארומות שזיפיות מתקתקות וסיומת רכה. מחיר: 39 שקלים.

שרדונה גולד 2022, מאותה סדרה נחשבת, הוא יין לבן יבש מאזור בקוע שבמורדות יהודה שהתיישן כחמישה חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקניות, ויצא מהן עם גוון צהבהב, ארומות טרופיות-הדריות וסיומת רעננה. מחיר: 39 שקלים.

יקב סרור

ראש השנה 2024, יקב סרור. יקב סרור,
ראש השנה ביקב סרור/יקב סרור

יקב הבוטיק בדרום רמת הגולן פותח דף חדש ושנה חדשה עם מנעד יינות רחב, וכוכב בולט.

L'Or Rouge מבציר 2021 הוא בלנד אדום יבש המורכב משלושה זני ענבים - קברנה סוביניון, סירה ומרלו - מכרם מצליח באזור הרמה, שהתיישנו בחביות באריק צרפתיות במשך כ-18 חודשים. היין נושא גוון אדום כהה ועמוק, ארומות פירותיות בשלות ולגימה שנוגעת בשוקולדיות. מחיר: 119 שקלים.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully