וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראה מראה שעל הקיר: המתנה המושלמת לראש השנה

1.10.2024 / 6:00

כל מה שצריך בשביל שנה טובה יותר: טועמי חדש על המדף חגגו

מתכון לעוגת תפוחים בחושה/צילום: לירז אלה

אתם תצטרכו להאמין לנו כשאנחנו אומרים שזאת עבודה לא קלה, לא קלה בכלל.

להתנסות בכל המוצרים החדשים שיוצאים לשוק הישראלי (ולפעמים גם מחוצה לו), לטעום לפני כולם, משלוחים ועוד משלוחים, שקיות נייר שמצטברות במשרד (ובבית), תחושת שובע בלתי פוסקת.

ברצינות, זה קשה יותר ממה שזה נראה, ואף אחד לא משלם לך על חדר הכושר, או מפצה אותך על תחושת ה-FOMO המתפתחת במהירות בנפש.

לכל הכתבות במדור "חדש על המדף"

עם זאת, מדור "חדש על המדף", על טועמיו, סקרניו וצרכניו הנאמנים, יצא שוב לדרך, נחוש ומוכוון משימה. והפעם - כל מה שצריך בשביל שנה טובה יותר. כן, אנחנו מאוד אקלקטיים.

בתיאבון!

ליליאנפלאץ

ראש השנה 2024, ליליאנפלאץ. עלמה ברוקמן,
ראש השנה בליליאנפלאץ/עלמה ברוקמן

בית המטעמים המקסים של רועי כהן הוא שיאו של תהליך המובינג האישי שלו - מגרמניה בחזרה לישראל, ומעבודה כעורך דין להגשמה כאיש אוכל של ממש.

ליליאנפלאץ היא כיכר דמיונית אך גם ממלכה מתוקה ומציאותית לגמרי, שעיקרה עבודת הידיים המוכשרות של כהן, שעבד ולמד בעברו במאפיות ובקונדיטוריות בברלין ובמינכן. הלימודים האלה, והידע הזה, הצטברו לכדי בית עסק מקומי שדוגל בקלאסיקה, קורץ למטבח הבווארי הכפרי, ופורץ בדיוק בזמן לתוך הקלחת שהיא שנה חדשה, והתלבטות ישנה מול מדפי המתנות והפינוקים הביתיים.

מוקד העניין כאן הוא קונפיטורות נהדרות, עשירות בפרי ובהפתעות - משזיף מתובל ועד משמש, מפובידל נדיר לאיתור ועד תות שדה, מתפוז-קוקוס ועד רובארב-פטל. אל אלה מצטרפים מאפים וקינוחים (לינצר אוסטרית כהלכה או שטרויזל אגוזים פריך אך מתמסר) ומוצרים משלימים (מפיות חגיגיות מגרמניה, למשל), בואכה הרכבת המארז המושלם.

מארז "הקינוח מוגש" (349 שקלים) כולל ארגז עץ רב-שימושי, שתי עוגות לבחירה, צנצנת קונפיטורה משפחתית, שתי צנצנות קונפיטורה אישיות, צמד חבילות מפיות ושתי שקיות אגוזים או שקדים קלויים לקישוט מעל הקינוח - שילוב שדורש מכם רק מים לקפה, ואולי גם גלידה או שמנת חמוצה בצד.

מארז קונפיטורות משפחתי (179 שקלים) כולל שתי צנצנות 400 גרם ושתי צנצנות 250 גרם, חבילת מפיות ואיגרת ברכה, ואילו מארז טעימות (149 שקלים) ארבע צנצנות קונפיטורות אישיות, לצד מפיות וברכה חגיגית.

בשלוש מילים: כמו שם, ומשלנו

כל הטריקים, כל הסודות

עמוד המתכונים הגדול של ראש השנה

לכתבה המלאה

כרם אחינועם

ראש השנה 2024, כרם אחינועם. גביש מדיה,
כרם אחינועם/גביש מדיה

מיזם האוכל והאדמה החברתי של משפחת אדרעי פותח שנה עם מארזי חג גליליים, ובת-טעם מרגשת של נתינה.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, שמנים מעוטרים ממשמר הירדן המשלבים זיתי ברנע ואסקל ושמן עוצמתי על בסיס זית סורי - שניהם בכבישה קרה ועם רמת חומציות נמוכה - וכן דבש טבעי עם ארומה מעושנת וסבונים בעבודת יד על בסיס השמנים ותוצרי הכוורות.

"מארז אחינועם" (226 שקלים) כולל חצי ליטר שמן זית, צנצנת דבש, סבון פצ'ולי-לבנדר, סבון למון גראס ולבנדר, סבון דבש ושפריצר לשמן זית. "מארז שמן-דבש" (78 שקלים) כולל, כפי שמרמז שמו, חצי ליטר שמן זית וצנצנת דבש, ואילו "מארז כל הטבע" (320 שקלים) מאגד בקבוק שמן זית, ריבות של מעדניית זוטא בגליל, דבש, שפריצר לשמן זית ויונת קרמיקה של עמותת מארג.

הכנסות הכרם מושקעות בפרויקטים של עמותת אחינועם לקידום שוויון הזדמנויות, שהוקמה ביוזמת בני המשפחה ומתמקדת בהענקת מלגות לסטודנטים ממשפחות מאשכולות כלכליים וחברתיים נמוכים, ובפיתוח תכנית הכשרה והשמה מגשרת.

בשלוש מילים: שנה טובה יותר

בלאק האני, קליניק ו-Anita

בלאק האני, קליניק ואניטה. עידן כהן,
מארז בלאק האני של קליניק ו-Anita/עידן כהן

שיתוף פעולה חגיגי במיוחד, ומפתיע במקוריותו, מוביל לשולחן החג מהלומת קינוח-איפור מוחצת למדי, כמו שצריך.

מדובר במהדורה מוגבלת של קליניק ו-Anita שמתכנסת תחת כנפי Black Honey, גוון השפתון המפורסם של מותג הטיפוח שחוגג כעת 50 שנות דרמה.

התוצאה היא קולקציה מהודקת כראוי של שמן לשפתיים וללחיים בגימור גלוסי, מסקרה בגוון בורדו וכן - בגלל שאנחנו בכל זאת עוסקים כאן באוכל, כן? - שני טעמי גלידה בדמות קרם דובדבנים עם קקאו ודבש וקרם דובדבנים עם פטל ודבש. מחיר: 180 שקלים למארז ובו קילו גלידה ושני המוצרים, שעורר התרגשויות כבר בשלב האנבוסקינג, והמשיך משם לקבלות שפתיים מצוינות - אם ככף גדולה של גלידה, ואם כפינוק מול המראה.

בשתי מילים: הכול דבש

טעם הגליל

ראש השנה 2024, טעם הגליל. אנטולי מיכאלו,
מארזי ראש השנה של טעם הגליל/אנטולי מיכאלו

חנות וירטואלית שהקימה עמותת זמן גליל מערבי שואפת לפתוח שנה עם הושטת יד נדיבה ליצרנים הקטנים של הצפון, בתקווה לשגרה מבורכת יותר, וחיובית יותר.

תוכלו למצוא פה מארזי מתנה משוקעים שמאגדים לתוכם את המיטב הגלילי, לרבות דבש ממשק אופיר ויינות בוטיק, פרלינים של אודט, מוצרים ללא גלוטן של מאפיית טופלו ובירות של מבשלת מלכה - בליקוט עצמי או כחלק מקופסת הפתעות מובנית.

בשלוש מילים: חיבוק כלל-ישראלי

שקד

ראש השנה 2024, שקד. אייל קרן,
מארז ראש השנה של שקד/אייל קרן

חברת היין והאלכוהול פותחת שנה עם קומבינציה חגיגית המשלבת לבן, אדום והצעות שיתאימו להם.

מארז ראש השנה של שקד כולל בקבוקי יין דרך ארץ קברנה סוביניון ודרך ארץ סוביניון בלאן, לצד חוברת מתכונים ייעודית שיכולה להמשיך איתכם גם לחגים הבאים. והם יבואו. בחוברת ניתן למצוא גירסאות לפרגית בוויסקי ותפוחים של אודי ברקן, לחמניות יין אדום וצ'דר של מיכל בוטון, סלט כרוב סגול חרוך עם איולי חזרת של תומר אגאי ועוגת דבש, קפה וקוניאק של יעל רק. מחיר: 100 שקלים.

בשש מילים: משהו טוב לשתות, משהו לטוב להכין

מקס ברנר

ראש השנה 2024, מקס ברנר. מקס ברנר,
ראש השנה במקס ברנר/מקס ברנר

ענקית השוקולד המקומית פותחת שנה צבעונית ומושחתת, מלאת תקווה ועם ערך מוסף ראוי, בדמות תמיכה בחקלאי הצפון והעוטף, ובילדי האזורים הנפגעים מהקרבות.

מארזי המתנה של מקס ברנר, תחת הפורמט המוצדק "חוויית שוקולד אולטימטיבית", כוללים הצעות מובנות ויכולת הרכבה עצמית, פרלינים בעבודת יד ובקבוקי ליקר או יין, מוצרי טיפוח על בסיס חמאת קקאו כמובן והרבה מאוד שוקולד. ברור.

מארז "Ultimate Holiday" (278 שקלים), למשל, מכיל פרלינים, פקאן סיני עטוף בנוגט ובאבקת קקאו, כדורי דגנים מצופים בשוקולד חלב וחמאת בוטנים, טיפות שוקולד חלב במילוי קרם חלב אגוזים, ממרח אגוזי לוז, צנצנת דבש מהגליל ולוח שנה של עמותת אלו"ט, מעוטר בציורי ילדי הצפון והעוטף.

קופסת "Thank You" (229 שקלים) אוספת קוביות שוקולד חלב ממולאות בחמאת בוטנים ובשברי בוטנים קלויים, כדורי דגנים מצופים בשוקולד לבן וקרם נוצ'לה, טיפות שוקולד חלב עם שבבי קרמל ומלח, דפי שוקולד לבן, פקאן סיני עטוף בקרם נוגט, וכן שוקולד חלב ממולא בקרם אגוזי לוז ושוקולד בתוספת שברי קשיו קלויים, שבבי קרמל ומלח.

מארז "Art Medium", במהדורה מוגבלת (224 שקלים) מכיל קוביות שוקולד חלב ממולאות בקרם נוגט עם כדורי דגנים ושבבי קוקוס קלוי, קוביות שוקולד חלב ממולאות בקרם נוגט עם מלח ים, פקאן סיני עטוף בנוגט ובאבקת קקאו, כדורי דגנים מצופים בשוקולד חלב וחמאת בוטנים, שוקולד לבן ממולא בקרם נוגט ומגולגל בשברי פיסטוק קלויים, וגם שקד בקרמל עטוף בנוגט ובאבקת קקאו.

בשלוש מילים: לשנה מתוקה יותר

כרמלה

ראש השנה 2024, כרמלה. כרמלה,
ראש השנה בכרמלה/כרמלה

אתר האוכל והמשלוחים הוותיק חוגג שנה חדשה עם שלל מארזים, מתנות והפתעות טעימות.

מארז "Rise and Shine" (269.90 שקלים), למשל, כולל קפה קר של "לאב קופי", שתי קופסאות עוגיות וזר פרחים. מארז "לוינסקי בסל" (199 שקלים) כולל סל קש עם פיצוחים ואגוזים כמובן, צמד סיידר אגסים של "המתססה" ועציץ תבלין, ואילו מארז "קלאסיקה שתמיד עובדת" (279 שקלים) מאגד עציץ טימין, יין רוזה עלמה של יקב דלתון, שוקולד מריר של "הולי קקאו", דבש אקליפטוס מבית "פרא" ותמרים ממולאים באגוזי מלך.

בארבע מילים: כל טוב הארץ ושווקיה

פלאנק, רידיפיין מיט

פלאנק, רידיפיין מיט. יסמין ואריה,
נתח פלאנק של רידיפיין מיט/יסמין ואריה

חברת הפוד-טק הישראלית נערכת לחגים, ולארוחות החגים בעיקר, עם השקה חדשה ובשרנית.

מדובר בפלאנק על בסיס "בשר חדש" של רידיפיין מיט, נתח בקר מצטיין בשגרה שהופך כאן לבשורה של ממש עבור טבעונים וסקרנים כאחד. הוא עבר בהצלחה טבילת אש, תרתי משמע, במסעדות בישראל ובאירופה, ומגיע כעת לרשתות השיווק כשהוא דורש מצדו רק מחבת לוהטת ומעקב אחר ההוראות - צריבה מכל הצדדים, וזהו בעצם.

התוצאה מפתיעה לטובה קרניבורים וספקנים, בואכה מפעימה. זה לא בשר בקר, לא, אבל הטעם חזק ונוכח, הלעיסה מתקיימת, העסיסייות שם וגם החלבון (25 גרם ליחידה). מחיר: 41.90 שקלים.

בשתי מילים: בשר, אחרת

עוגות חג, נטלי

ראש השנה 2024, נטלי. בועז לביא,
עוגת ראש השנה של נטלי/בועז לביא

הקונדיטוריה הוותיקה מסתערת על חגי תשרי עם קולקציה רחבה של פיתויים מתוקים, ומושחתי כנדרש.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, עוגת עקיצת דבורה מסורתית ורב-שכבתית (49.90-56.90 שקלים) שהתחסלה כלעומת שנפתחה, עוגת "ג'ינג'י" עם בצק פריך ומשחקי וניל-דבש (49.90-56.90 שקלים) חמודים, וגם עוגת שמנת סמטניק חמצמצה-מתקתקה.

בשלוש מילים: שנה מתוקה יותר

פררו

ראש השנה 2024, פררו. פררו,
מארז ראש השנה של פררו/פררו

קבוצת השוקולד האיטלקית חוגגת אף היא, עם מארזים והשקות, מהדורות מוגבלות והצעות מתוקות.

הקולקציה כוללת פרלינים של פררו רושה ורפאלו מצפים לחיסול בפורמט שרוול 24 יחידות, פירמידה וקוספאות גדולות וקטנות כאחד, וכן "גרנד פררו רושה חלב", שהוא כדור בודד, גדול ושוקולדי - כולם עם סמלי החג, עם ברכותיו, וכחלק מההזמנת הלקוחות להשתתף בפעילות "Add Your Golden Touch".

בשתי מילים: זהב ודבש

אורז בסמטי, LalQilla

אורז בסמטי, LalQilla. LalQilla,
אורז בסמטי של LalQilla/LalQilla

אחד העוגנים הקבועים על שולחן החג זוכה לשדרוג ולמענה ממוקד בעזרת היבואנית תבליני גרשון.

האורז הבסמטי של LalQilla מתויג כמוצר דיאטטי ומתאים לסוכרתיים. הוא מגיע משדות הרי ההימלאיה ומתהדר באינדקס גליקמי נמוך יחסית לז'אנר, כחלק מתהליך Parboiling מיוחד שהוא עובר - השריה, אידוי וייבוש עם הקליפה, בואכה הקלה על תהליך העיכול. התוצאה היא אורז עם טעם מוצלח שעובד היטב כמו שהוא או כחלק מדברים גדולים יותר, ואפילו מרגיש מעט קליל בסיומה של ההתנפלות. מחיר: 14.90 שקלים לשקית 1 ק"ג.

בשתי מילים: למרכז השולחן

שקדי מרק, אסם

שקדי מרק, אסם. סטודיו אסם,
שקדי מרק של אסם/סטודיו אסם

עונת החגים על ארוחותיה וקערותיה ומרקיה עודדה את חברת המזון הגדולה להחזיר למדפים עוגן שולחני מובהק, ובצדק.

וכך, מהדורת קאמבק תשרי של אסם נסטלה כוללת שקדי מרק מקמח מלא (30%) ושקדי מרק מקלונים - שניהם עם פריכות מוכרת וטעם מצוין, ושניהם, כמובן, בסכנת חיסול עוד לפני המפגש עם המרק, אז שימו לב.

בשתי מילים: חובת חג

פודינג נוגט, אסם-נסטלה

פודינג נוגט, אסם-נסטלה. סטודיו אסם,
פודינג נוגט של אסם-נסטלה/סטודיו אסם

אחד המוצרים הפופולריים ביותר על מדפי האפייה מחזיר חבר ותיק לאמבק חגיגי, בדיוק בזמן.

מהדורת הנוגט של פודינג של אסם-נסטלה מוגדרת כמובן כמוגבלת, ושואפת להשתלב בשלל המתוקים הנכון לנו לקראת ראש השנה, במהלכו, ולכל אורך תשרי. המוצר המוכר מספק מתיקות טובה, סמיכות מצוינת ויכולת ורסטילית לחבק עוגות ומאפים, או לצלול ראש לתוך כוסות, כמו שהוא.

בשתי מילים: ברוכים השבים

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully