וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם "חליבת המלפפונים" באמת הופכת אותם לטעימים יותר?

28.10.2024 / 0:01

יותר ויותר אנשים החלו "לחלוב" מלפפונים כדי לשפר את טעמם - בטענה שהחומר הלבן שיוצא מהם הוא זה שמעניק להם את הטעם המריר. האמנם?

ככה חולבים מלפפון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עדיין לא נתקלתם בסרטונים של אנשים "חולבים" מלפפונים ותהיתם "מה לעזאזל הם עושים?" אז בואו להכיר כמה שמתעקשים "שחליבת מלפפונים" משדרגת את טעמם. למעשה רצה לה שמועה ברשת בשבועות האחרונים שבעזרת שפשוף מלפפונים, אפשר להפריש מהם חומר לבן (אל תלכו לשם) שמעניק להם טעם מריר ובלעדיו הם הופכים למתקתקים וטעימים יותר. יש מי שטוען שהשמועות נכונות ויש כאלה שמכחישים כל קשר.

אז האם הטכניקה יכולה לסייע למלפפונים להיות פחות מרים? ד"ר קארן רג'אן, מנתח בשירות הבריאות הלאומי הבריטי, שצבר מיליוני צפיות בטיקטוק (וגם כתבנו עליו לא מעט כאן בוואלה), דיבר על המדע שמאחורי רעיון החליבה והסביר מה אתם בעצם "חולבים" מהמלפפונים כשמשפשפים אותם. בתגובה לסרטון של גבר משפשף שני חלקי מלפפון זה בזה עד שמשתחרר ממנו קצף מר, הסביר הדוקטור: "מלפפונים הם בעצם בלוני מים ירוקים. הם מכילים יותר מ-95% מים אבל יש בהם גם מעט חומרים מזינים וכימיקלים צמחיים. אחד מאלה הוא במקרה חומר כימי מריר בשם Cucurbitacin וזה משהו שנמצא בכל משפחת הדלועים, כולל קישואים, דלעות ומלונים".

הרופא הסביר שהתרכובות המרות הללו מיוצרות למעשה על ידי הצמח כמנגנון הגנה עצמית. הוא אמר: "כשהוא 'פצוע', הקצף הלבן המר הזה משתחרר כדי למנוע מבעלי חיים לאכול אותו". הטעם לא אמור לדחות אנשים מהיתרונות של אכילת מלפפון, הוא ציין. בנוסף להיות המלפפון מזון שמרווה את הגוף, המלפפונים עמוסים בתכונות אנטי דלקתיות ובנוגדי חמצון. כמקור מזון דל קלוריות, הם יכולים להיות מצוינים גם בשמירה על משקל בריא.

לגבי השאלה ששאלנו, ד"ר רג'אן טוען שחליבת המלפפון לא באמת תסייע לטעם שלו. הוא הסביר: "רוב הכימיקלים המהווים הגנה נמצאים בקליפת המלפפון, ממש מתחת ולקראת הסוף שלו". לדבריו, שפשוף המלפפונן לא יעשה הרבה הבדל בטעם שלו מכיוון שבפעולה זו משפשפים בעיקר את בשר המלפפון ולא הקליפה - ובבשר המלפפון אין טעם מר. הוא הוסיף: "אם אתם באמת שונאים טעמים מרים, הדרך הנכונה היא לקלף את העור הירוק הכהה, אבל כך גם תאבדו הרבה מהרכיבים התזונתיים העיקריים של הירק".


עוד בנושא:
המתכונים, וההיא שסיימה בחדר מיון: המדריך השלם לטרפת המלפפונים

זה מה שקורה לגוף שלכם כשאתם אוכלים מלפפונים מדי יום

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה

בטרנד הויראלי נראים אנשים חותכים את קצה המלפפון ומשפשפים אותו על החלק הגדול יותר של המלפפון עד שנחשף חומר לבן. ב-Delish סיפרו שהטריק הזה קיים במטבחים מזה שנים ואישרו כי החומר המריר נמצא בדרך כלל על קליפת המלפפון, העלים, הגבעול והשורשים - אותם אנחנו בדרך כלל לא אוכלים.

עם זאת, מהניסיון שלהם הטעם אכן משתנה לאחר ה"חליבה". הם תיארו אותו כ"טעם של מלפפון טרי במיוחד וכמעט מתוק". עם זאת, הם אכן מודים שמה שבאמת מסייע להעניק למלפפון את טעמו המתקתק יותר היא הורדת הקליפה. מלבד זאת, הם מציינים כי למלפפונים המסחריים יש בדרך כלל רמות נמוכות יותר של Cucurbitacin מאשר מלפפונים שנקטפו במקום, כך שמאוד יתכן שהחליבה לא באמת תשנה משהו בטעם.

כעת זו החלטה שלכם האם להוריד את הקליפה וליהנות ממלפפון טעים יותר או לאכול אותו איתה וליהנות ממרכיביו המזינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully