וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השומר 3, תל אביב: מסעדת שוק, כמו שרצינו מסעדות שוק

עודכן לאחרונה: 25.9.2024 / 8:08

הגיע הזמן לסיבוב חדש על הגלגל הענק

השומר 3, תל אביב. נהוראי שמואל,
פשטות שכונתית. השומר 3/נהוראי שמואל

בעיר שלקחה את הביטוי "מסעדת שוק" וכתשה אותו עד דק, ובארץ שהפכה את הכתישה הזאת לקלישאה מוגזמת אפילו עוד יותר, קצת מפתיע לגלות שהמסעדות האלה נעלמו כמעט לחלוטין מהמכ"ם.

כמו כל תהליך של עולם האוכל הישראלי, גם זה היה ארוך ומורכב, וגם הוא מתייצב כעת על נקודת הסיום שהיא גם נקודת ההתחלה הבאה, ומחכה למקצה חדש.

כי ברור מאליו שמסעדות שוק הן כיף, ושבבסיסן הן משרתות את מה שכולנו רוצים מדי פעם - קרבה לכל טוב הארץ, פשטות שכונתית והקסם הזה שקורה כשנקודת מסחר שוקקת חיים מסיימת את יומה, סוגרת תריסי מתכת, ומפנה מקום למשמרת הערב.

כמו השומר 3.

השומר 3, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
שמח וטעים. חציל של השומר 3/מערכת וואלה, יניב גרנות

המקום החדש יחסית של אסף וייס, איתי אריכא ומוריה שמואל התמקמם בפינה הלוהטת למדי של שוק הכרמל ונחלת בנימין, על רחוב השומר מן הסתם.

התפריט, בהתאם, עדיין משתנה, מתנסה ומדבר באופן ישיר עם אותם דוכני שוק צמודים. בהרבה מקומות זה מתכון לקצת בלגן מובנה. פה זה דווקא שמח, ובעיקר טעים.

הוא מתחיל בהכלאה בין פוקאצ'ה לפרנה, עם צלוחיות טובות של טחינה, קונפי שום ושמן זית (24 שקלים), ממשיך לענייני ירקות כמו בטטה בתנור עם קרם פרש, פטריית מלך היער על פולנטה (48 שקלים), אספרגוס על קרם פרמזן וגבינת פטה מלמעלה, ושני להיטים בטוחים בדמות "מסבחה ירוקים" בועטת, והבפנים של חציל גדול עם תועפות טחינה סמיכה וגבניות ובצל וקצת חריף, לכדי צלחת שרבים מתחכמים איתה, וכאן פשוט מצוינת.

השוק 34, עפולה

איך אפשר לא לאהוב מקום כזה???

לכתבה המלאה
השומר 3, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
הקרם שמחבר. ניוקי ירוקים של השומר 3/מערכת וואלה, יניב גרנות

העסק ממשיך עם קצת דגים - לברק צלוי עם קרם חמאת עגבניות (88 שקלים), שלוש ברוסקטות נדיבות עם תלוליות טרטר (68 שקלים), קרפצ'יו עם רוטב הדרים (65 שקלים) וסביצ'ה כמובן, חמצמץ ומאוזן.

משם, אם אתם עדיין בנויים לזה, אפשר לעשות פיצה, לחתוך לסלטים טריים (קפרזה, למשל, אנדיב עם גבינת בושה או כרובית צלויה עם פטה כבשים ושקדים קלויים) או לסיים עם פסטה, כפי שצריך לסיים כל דבר, אם חושבים על זה קצת.

מהאגף האחרון, הכולל פפרדלה חמאת עגבניות ורביולי סלק עם גבינת עזים ומסקרפונה, בולטת דווקא מנת ניוקי ירוקים (72 שקלים), שמתחברת על הצלחת העמוקה בעיקר בזכות קרם שורשים פרמזני עמוק טעם, אדמתי מאוד, ומיוחד.

השומר 3, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
ים ואדמה. לברק בחמאת עגבניות של השומר 3/מערכת וואלה, יניב גרנות

האנשים הטובים של השומר 3 לא מתיימרים להמציא שום גלגל, ובטח לא לקחת גלגלים קיימים ולטעון לפנטנט רשום. במקום זה, הם עושים משהו חריג מאוד בנוף המקומי, ופועלים כדי לגרום ללקוחות שלהם לשבת, להירגע, וליהנות.

אין כאן וויב מלאכותי שמישהו "יצר", כזה שמעיק עליך לאורך הערב בלי שתדע מה מקורו ואיך נפטרים ממנו, אלא פשוט רחוב שהחיים זימנו לו הצטלבות עם השוק, ושוק שהמציאות הולידה עבורו מפגש עם הרחוב. בנקודה הזאת בדיוק, שם, לא צריך יותר מזה.

seperator

השומר 3, תל אביב, 050-3089777

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully