וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע 7 באוקטובר: מסעדה ערבית בגרמניה הציעה הנחה על שווארמה

7.10.2024 / 0:01

טלטלה מעוררת מחלוקת ביום הזיכרון

פרומו של הסדרה התיעודית "היום שלא נגמר", על אירועי 7 באוקטובר/כאן

באופן טבעי, קשה מאוד לאתר הבוקר (שני) מסעדה ישראלית או בית אוכל מקומי שפועלים כרגיל. התאריך על לוח השנה דומע וזועק, וגם אם אין עדיין החלטה רשמית על מאפייניו הטקסיים של 7 באוקטובר בעתיד, ברור לחלטין שמדובר ביום זיכרון. יום זיכרון ישראלי נוסף.

מקומות רבים הודיעו מבעוד מועד על סגירת דלתות מוחלטת. אחרים יעבדו רק עד שעות הערב ועסקים נוספים בחרו לפעול במתכונת של ימי הזיכרון המסורתיים לחללי צה"ל - ללא מוזיקה, ללא ווליום, ללא הפגנת שמחה.

כמו בימיה הראשונים של המלחמה, גם פה התייאשו אנשי האוכל של ישראל מלחכות לסימן רשמי מהרשויות, ועשו את מה שנראה להם הכי נכון, הכי ראוי. גם פה, הרשויות מוזמנות לעקוב, לחקות, ולתת להם להוביל.

מסעדה ערבית בגרמניה הציעה הנחה ב-7 באוקטובר 2024. צילום מסך, מערכת וואלה
"מרגיש כמו תמיכה בטרור". פוסט ההנחה של "חביבה"/מערכת וואלה, צילום מסך

מה שנכון ומה שראוי ומה שתבוני לעשות, ובכל זאת מצליח דוכן גרמני אחד לטלטל קהילות אוכל שלמות בפעולה אחת מכוערת. מכוונת או לא מכוונת, זאת כנראה אפילו לא השאלה.

"שלוש מנות שווארמה בעשרה יורו בלבד", הכריז פוסט של "Habiba", מזללת בשר שפועלת מאז מאי 2022 בעיר זארבריקן שבדרום מערב גרמניה, סמוך לגבול הצרפתי. תאריך הדיל? יום שני, 07 באוקטובר 2024.

כולל הסוד הגדול של הסבתות

עוגיות מושלמות לשבור את הצום

לכתבה המלאה
זארבריקן, גרמניה. ShutterStock
"אין לפעולה כזאת מקום בקהילה שלנו". זארבריקן/ShutterStock

הפוסט עורר סערה מקומית וגרר תגובות חריפות ברשתות החברתיות שבהן פורסם. "ההחלטה להעניק מחיר מיוחד דווקא ב-7 באוקטובר היא בלתי ראויה לחלוטין, ופוגענית בהתחשב באירועים שהתרחשו ביום הזה אשתקד. זה מרגיש כמו תמיכה בטרור", כתב אחד הגולשים באינסטגרם.

עוקב אחר קרא לבעלי הדוכן להתבייש והוסיף דגל ישראל בתגובתו, ובפייסבוק הבליט מישהו נוסף בציניות את "צירוף המקרים", ודחף להחרמת העסק כליל. "אין לפעולה כזאת מקום בקהילה שלנו", הדגיש, "כל מי שפועל ברוח כזאת הוא רשע ונבל".

המסעדה עצמה - מטבח ערבי מסורתי שמציע תפריט חובק עולם בהובלת שף מדובאי, ומקום שמשמש כנקודת מפגש פופולרית עבור מפגינים תומכי פלסטין - מחקה בסופו של דבר את הפוסט מעורר המחלוקת. בשיחה עם כתב Welt שנשלח למקום, הכחישו בעליה כל קשר למתקפת הטרור, והתעקשו כי מדובר בהצעה תמימה לחלוטין, שנקבעה ליום הזה באופן רנדומלי לגמרי. טעם הלוואי הגרוע, עם זאת, נשאר

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully