וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפה אירופה: קריאה לשמש, קריאה לשנ"צ, בתוך בראנץ' אחד מושלם

עודכן לאחרונה: 15.10.2024 / 8:01

12 שנים של המקום הזה במקום הספציפי הזה, והסיפור ברור לחלוטין

בראנץ', קפה אירופה, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
לאט ורגוע. קפה אירופה/מערכת וואלה, יניב גרנות

שתיים עשרה שנים ויותר לאחר פתיחת הדלתות הרשמית שלו, קפה אירופה מתעורר לאט ורגוע לבוקר שישי. בעיר שמנהלת מדי סוף שבוע תחרות לקוחות ושולחנות עקובה מקפאין, ובשדרה שצריכה מנהל רישום ייעודי כדי לעקוב אחר תחלופת העסקים לאורכה, פה הרוויחו ביושר את היקיצה, את ההתגלגלות, ואת הביטחון העצמי.

תל אביב ושדרות רוטשילד גועשות הרבה לפני שהשמש מגיעה לשיא התכלת שלה, אך מיד אחר כך - לא דקה לפני, ולא יותר מכמה דקות ספורות אחרי - הפוקוס עובר לחצר הקדמית המפורסמת, לחצר האחורית ממתיקת הסוד ולבניין התלת-קומתי שמביט על שתיהן מלמעלה בחיוך זוויתי, על מדרגותיו ופיתוליו והדברים שהקירות שלו יכולים לספר, לו רק מישהו היה נותן להם.

שתיים עשרה שנים ויותר לאחר פתיחת הדלתות, השוואה שטחית בין התמונות של אז ועכשיו מראה בעיקר צמיחה אדירה של עלים ירוקים על העצים הנהדרים שמגנים על כולם פה, וסביבה שהקפידה לא להשתנות הרבה יותר מזה. גלגולים היו כאן, ודאי, אבל לב העניין נשאר. לב העניין, והלב עצמו.

פלא. חביתת סרטנים של קפה אירופה

אין כאן האצה, אלא הכלה. על הבר או במרפסת, בג'ונגל הפנימי או על השדרה ממש - שב ותאכל ותשתה מה שבא לך, באיזה כמויות ועם מודולוריות גמישה שרבים מתגאים בה, ומעטים מקיימים

הבראנץ' של קפה אירופה - שישי ושבת, 12:00-16:00 - עבר אף הוא שינויים ועדכוני גירסה, מתאים את עצמו למתרחש ומשתדל להגיב כראוי לעונה ולתכונה. הבסיס שלו, כמו המקום עצמו, לא זז מילימטר, ובצדק. ביצים ליד בשר, דיאלוג מעניין עם הים והחוף, קפה טוב ואלכוהול טוב, לחוד, ולרוב הכול ביחד, בעירבוביה שמחה של סוף שבוע שעדיין לא חושב בכלל על קו הסיום שלו, וכרגע מלא אפשרויות ותקווה.

המקום עצמו מסדר את ההתרחשות הזאת כך שתהיה הגיונית ותבונית. אין כאן האצה, אלא הכלה. על הבר או במרפסת, בג'ונגל הפנימי או על השדרה ממש - שב ותאכל ותשתה מה שבא לך, באיזה כמויות ועם מודולוריות גמישה שרבים מתגאים בה, ומעטים מקיימים. גם ככה, אתה לומד על בשרך מהר מאוד, רוב התפריט יגיע לשולחן בסופו של דבר. אי אפשר אחרת לאור הפיתויים.

ערב של מנגל, של מגדלנה ושל תקווה

חגיגה ישראלית חד-פעמית בחצר של ת"א

לכתבה המלאה
בראנץ', קפה אירופה, תל אביב. איתמר גינזבורג,
הכול ביחד. הבראנץ' של קפה אירופה/איתמר גינזבורג
בראנץ', קפה אירופה, תל אביב. איתמר גינזבורג,
מלא אפשרויות ותקווה. הבראנץ' של קפה אירופה/איתמר גינזבורג

זה מתחיל עם "כל מיני קטנות", צלוחיות-צלחות (35-44 שקלים) שהן מניפת פתיחת שולחן מצוינת, ומסוכנת ביכולתה לגרום לך להסתפק בזה. חריפים וירקות, טרין סלק או גבינה וענבים, ארטישוק עם פרמזן ובסלמי ובראזולה, בטטה לבנה בציר עוף, פטה כבד או טרטר בקר.

אגף דומה במאפייניו - עדיין לא *מנות*, אבל בהחלט מתכנס לארוחה שלמה - מציץ מהצד עם ד"ש של רוח ים ובה סלסלת לחם, אויסטרים, טרטר דג (74 שקלים), סשימי, דג כבוש וקרודו. אוכל שפעם לא היה מגיע לשולחנות באור יום, וכעת הופך את היום לטוב יותר, על ההתחלה.

בראנץ', קפה אירופה, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
טוב יותר, מהתחלה. סנדביץ' פורל וביצה רכה של קפה אירופה/מערכת וואלה, יניב גרנות
"סנדביץ' דני פתוח" מגיח עם הצעות משלו לסדר. לחם שחום, בעובי בינוני בלבד, עם גריפה יצירתית של דברים טובים מעליו, לכדי הייקינג רעב

האקסטטיקה ממשיכה, ומסעירה. מתכנסת לכאורה לתוך קטגוריות ואגפי תפריט, אך פורצת מהן באותה חדות החוצה. צלחת עגבניות ומוצרלה (58 שקלים) עושה היטב את הבסיס, לבבות חסה ואנדיב ממשיכים ולידם לפתע שרימפס-קלמרי ברוטב הדרים, ופטוצ'יני תרד עם לוקוס מפורק. למה לא.

"סנדביץ' דני פתוח" מגיח עם הצעות משלו לסדר. לחם שחום, בעובי בינוני בלבד, עם גריפה יצירתית של דברים טובים מעליו, לכדי הייקינג רעב. דני, אך ישראלי. ירוקים וריקוטה, למשל, בונה מגדל פריך ומקסים של תוצרת - ברוקולי ומלפפון, יתדות אספרגוס ואפונה - מעל גבינה סמיכה. המגדל הזה קורס מהר, אבל אינך מניח לו עד שהכול הולך, וכל האמצעים כשרים.

כריך פתוח אחר, עם פורל גרבלקס סטייל, ביצה רכה, שמיר ושמנת (51 שקלים) קורץ אף הוא עם סדר התחלתי, ולכלוך המשכי. הצהוב נוזל, האצבעות האוחזות רוטטות, אבל זה מרגש, וזה טעים. מעבר לזה כלום לא באמת מעניין.

בראנץ', קפה אירופה, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
כלום לא מעניין מעבר. קפה אירופה/מערכת וואלה, יניב גרנות
בראנץ', קפה אירופה, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
כל האמצעים כשרים. קפה אירופה/מערכת וואלה, יניב גרנות

לפחות שתי ארוחות תוארו כאן, ודאי ארוחות של בוקר, אבל טוב תעשו אם תנהלו את עצמכם באופן מחושב אל מול הפאנץ' - שש מנות שכל אחת מהן קריאה לעזרה, ולמיטה של השנ"צ.

סטייק אנד אגס, כמובן, עם תפוחי אדמה (109 שקלים), וסמאשבורגר (71 שקלים), אגז בנדיקט עם פורל ותרד ורוטב הולנדייז וגם בורקס דלעת (68 שקלים) הום-מייד, עם עלומה משלו ועגבניות מגוררות בצד. מעל אלה זרחו, לפחות עבורינו, קרוק מדאם (68 שקלים) שצריך להסתובב עם צו הרחקה בילט-אין - מהדיאטה ומהנאות החיים המושחתות באמת - משום שהוא כולל כבר את כל העוגנים הרגילים, אך מוסיף עליהם מילוי של שורט ריב בבישול ארוך. מפלצת.

ואיתו, חביתת סרטנים (72 שקלים), אחת מהמנות הלוהטות של הרגע בעיר, שהצליחה לקיים הבטחה ל"פלאפיות" ולכסות בריוש מעולה בזכות עצמו, ואף הגדילה לעשות עם "ג'ו", רוטב בשרי עמוק צבע ועמוק טעם, בטפטופים ונזילות מלמעלה. אלוהים, עוד.

בראנץ', קפה אירופה, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
קריאה לעזרה, ולשנ"צ. קרוק מדאם של קפה אירופה/מערכת וואלה, יניב גרנות

הדברים משתנים כאן בקצב שומר עניין. מנות מתחלפות ומנות נכנסות וחבל שמנות אחרות יוצאות, כי היד העקבית של המטבח מדגישה רמה גבוהה למדי, גבוהה מאוד, של עשייה.

הדברים משתנים כאן, אבל לא באמת, כי אוכל על צלחות הוא אמנם עניין חשוב ודרמטי - על מה אנחנו מדברים בעצם אם לא עליו - אבל חשוב יותר, ודרמטי לא פחות, המקום. 12 שנים (ויותר) של המקום הזה במקום הספציפי הזה, והסיפור ברור לחלוטין. שמש באמצע השמיים, ורק אז שווה באמת להתעורר לסופ"ש.

seperator

בראנץ' בקפה אירופה, שישי-שבת 12:00-16:00, שדרות רוטשילד 9, תל אביב, 03-52599987

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully