כמעט פעם בשבוע אנחנו מספרים כאן על סגירה מצערת. לפני יומיים סיפרנו לכם על סגירתה של מסעדת "מונקה" המיתולוגית ביפו, והיום אנחנו מתבשרים על סגירה של אחת המסעדות החזקות והיציבות בתחום - "סיטארה" שבצפון תל אביב, ממש מול הים.
בראיון ל"וואלה אוכל" מספר הראל בלו, הבעלים והמקים של המקום, על הסיבה שהביאה להחלטה הקשה: "במהלך המלחמה עם איראן פגע טיל במסעדה והחריב אותה. התכנון היה לשפץ ולעשות משהו חדש, אבל מצב המלחמה השפיע על כל המשק וגם עלינו".
במשך שנה וחצי המשיך לשלם בלו לבעלי הנכס שכירות בגובה 100,000 שקלים לחודש למרות שהנכס עמד סגור. במהלך התקופה היה בלו במשא ומתן עם משקיעים פוטנציאליים שהביעו עניין בנכס, כולל רשת ZUMA הבינלאומית, אך בכל פעם שהיו קרובים לסגירה, הסלים המצב הבטחוני בארץ והשותפות לא הבשילה.
מתי התקבלה ההחלטה לסגור סופית?
"נגד כל ההיגיון והדעות של הסובבים אותי, העובדים והמשפחה, אני מחכה כבר שנה וחצי ומשלם סכומים גבוהים על נכס שעומד ריק, ובמקביל שאר העסקים שלנו גם לא פורחים בעקבות ירידה בתיירות והמצב הבטחוני. בחלומי ראיתי איך אני עושה פתיחה של סיטארה מחדש, אבל לפני חודשיים הבנתי שהמינוס של ההמתנה הזאת עולה על הפלוס, ובצער רב החלטתי לסגור את המסד שבניתי בשתי ידי".
המסעדה, כאמור, עומדת סגורה כבר שנה וחצי, מאז פגיעת הטיל שהחריב את המקום. הראל מבקש לנצל את ההזדמנות ולהיפרד ממי שליווה אותו שנים: "תודה רבה לכל קהל הסועדים והאורחים שבא והצביע ברגליים כבר 22 שנה. תודה לספקים שלאורך כל התקופה הלכו איתנו, ותודה ענקית לאלפי העובדים שעבדו איתנו לאורך השנים - כל אחד בתחומו. אנחנו ניפגש בפרויקט הבא".
