וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות: לאילו מסעדות ישראליות תקחו אורחים מחו"ל ?

20.5.2011 / 20:04

כשמגיעים אורחים מחו"ל, בין אם אנשי עסקים או משפחה והם מחפשים אוכל ישראלי אמיתי. המסעדות המומלצות הכי ישראליות

אורחים מחו"ל נוטים להגיע לארץ חמושים בסקרנות אינסופית לגבי המטבח הישראלי. העולם מתחלק לאסכולה שטוענת שאין דבר כזה ואסכולה שטוענת שיש אבל זה מורכב. את האורחים זה לא מעניין והם רוצים את האוכל הישראלי במיטבו. למטרה זו בדיוק מצורפת רשימת חמש המסעדות הישראליות ביותר. כתבה שנייה בסדרה.

מסעדת מחניודה. עומר מירון
מחניודה. עושים הרבה רעש/עומר מירון

מחניודה - הירושלמית

למטבח הירושלמי מקום של כבוד בפנתיאון הקולינרי הישראלי והוא מגיע לשיאו במסעדת מחניודה. הפינה התוססת בשיפולי השוק בבירה היא בת שנתיים בלבד אבל בקלילות הפכה לחלק בלתי נפרד מסצינת האוכל המקומית.

היא מציעה מטבח ישראלי כהלכתו המתבסס על חומרי הגלם הטריים ביותר מהשוק הסמוך, בשרים, טחינה, שמן זית ועוד. לצד האוכל ההצגה המרכזית מתחוללת במטבח הפתוח ולכן לא פלא שהמקום המבוקש ביותר הוא על הבר הצמוד לשואו. התפריט מגיע מודפס על גבי נייר חום בשמות מפולפלים כגון "שרימפס, שמן זית, שום ושקר כלשהו". גם ההגשה עצמה רוויה בגימיקים כשהמלח מגיע בשקיות נוסטלגיות והפולנטה בצנצנת.

אווירה ישראלית: צבעונית ורועשת, "יאללה בלגן". המלצרים מפזזים לצלילי מוזיקה היוונית והמזרחית שמדי פעם עולה בפול ווליום. גם הטבחים לא טומנים ידם בצלחת ושרים ורוקדים תוך כדי בישול, שוברים צלחות ומורידים צ'ייסרים עם האורחים.

טעימות: טחיגורט עם קבב מפורק ויאללה לנגב (45 שקלים), קלמרי של מושיקו – רכז רימונים ושום (56 שקלים), פולנטה רכה, אספרגוס, ראגו פטריות וים פרמזן (40 שקלים) עוגת תפוחים בסיר של דתיים (56 שקלים).

אטרקציות תיירותיות סמוכות: שוק מחנה יהודה, שכונת נחלאות.

מחניודה. רחוב בית יעקב 10, ירושלים. 02-5333442
שעות פעילות: א'-ה': 12:00-אחרון הלקוחות ו': 12:00-שעה לפני כניסת שבת. שבת: שעה אחרי יציאת שבת-אחרון הלקוחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר האוכל. כמו בקיבוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

חדר האוכל - מטבח עדות

חדרי האוכל בקיבוץ לא נכחדו, הם רק עברו גלגול. כך נדמה בעקבות ביקור במסעדת חדר האוכל, של השף עומר מילר. המסעדה מחזירה עטרה ליושנה לחדר האוכל הנוסטלגי עם חלל רחב ופתוח ובו שולחנות גדולים וארוכים כמו בקיבוץ. המנות מאופייניות בעדתיות ומתבססות על מוצרים מקומיים, ירקות ועשבי תיבול. מילר מומחה בלקחת מנה עמוסה בטעמי ילדות, ובתוספת טאץ' ממזרי להעניק לה טוויסט מעניין.

אווירה ישראלית: החלל וצורת הישיבה משרים אווירת חדר אוכל קיבוצי, כשמו. המנות מוגשות בהתאמה בהגשה מרכזית לשולחן, ללא סדר של מנות ראשונות או עיקריות. הסכו"ם בשירות עצמי, מפות נייר על השולחנות, ורעש הסועדים הוא חלק מהווית הסעודה המשותפת.

טעימות: שרימפס חרוך עם קרם בצל, חזה אווז מעושן שעושית וסלסלת עגבניות (78 שקלים), לבבות עוף בליווי פלפל צ'ומה, טחינה, צ'ילי חריף, שום קונפי ובצל שרוף (36 שקלים), סלק ממולא בשר בקר וסירופ רימונים (36 שקלים), טלה עם ירקות צלויים וטחינה לימונית (49 שקלים).

אטרקציות תיירותיות סמוכות: תיאטרון הקאמרי, האופרה הישראלית, קניון עזריאלי.

חדר האוכל. שדרות שאול המלך 23, תל אביב.03-6966188
שעות פעילות: א'-ה' 24:00 - 12:00 , ו'-שבת 11:30-24:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סומק. מחומרים מקומיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סומק - הדרומית

המטבח הגלילי מתהדר ביוקרה מסוימת ידוע וגם המוניטין של המטבח הירושלמי הולך לפניו, אבל מטבח דרומי ישראלי הוא נדיר. מסעדת סומק תחת שרביטו של השף עוזי נעים, שוכנת במושב גיאה שבשפלה (ליד לאשקלון) ומטרתה היא לנסות ולייצר מטבח דרומי שכזה. לשם כך היא מתבססת על תוצרת אזור הדרום: גבינות ויוגורט המגיעות מקיבוץ בארי, גבינות צאן מעמק הבשור, ירקות ממושב הודיה ועוד.

אווירה ישראלית: אווירה כפרית ורגועה. למרות הטייטל מסעדת שף, עוזי נעים מסתובב בין הסועדים ובעת הצורך גם משמש כמלצר וברמן. המסעדה עצמה עממית ונינוחה, וכבונוס, טובלת בנוף ירוק הניבט מהמרפסת רחבת הידיים.

טעימות: ירקות העונה ממולאים בבשר בקר אורז צנוברים ועשבי תיבול על מצע לבנה עזים (44 שקלים), תבשיל טריפוליטאי של נתחי בקר בעלי המנגולד, שעועית לבנה וקוסקוס (94 שקלים).

אטרקצית תיירותיות סמוכות: חוף ניצנים.

סומאק. מושב גיאה 42, גיאה. 08-6723336
שעות פעילות: א' 20:00 - 9:00 ב' – ה' 22:00 - 9:00 ו' 16:00 - 9:00, 22:30 - 19:00
שבת 20:00- 10:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באמצע הצפון. יהודה ורוזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יהודה ורוזה- ההיסטורית

במסעדת יהודה ורוזה שבצפון אי אפשר להפריד בין הסעודה לשיעור קצר בהיסטוריה. מושב סג'רה(אילניה) שבלב הגליל, יוסד בתחילת המאה שעברה כשבין המייסדים גם יהודה ורוזה. בבית האיכרים העתיק שנוסד ב-1904 הוקמה כמאה שנה לאחר מכן על ידי נכדיהם, היזמים עמוס ערב ואחיו ד"ר אמיר ערב, מסעדה וקצביה. במרכז השולחן גריל המאפשר לסועדים לצלות את הבשר למידת העשייה הרצויה.

אווירה ישראלית: כל סועד צולה את הבשר בעצמו באמצעות מתקן שמצוי במרכז כל שולחן ברוח המנגל החביבה על הישראלים. ברוח של פעם רוב המנות מורכבות מחומרי גלם בייצור עצמי, בשר מקומי כמו טלאים שגודלו באזור וסלטים מירקות ועשבי תיבול שגדלו בגן הירק שבמקום. גם הבית עצמו מלא בשרידים של פעם ומוסיף לאווירה: פיסות טיח מקוריות, אריחים מצוירים ואפילו חור בקיר מקליע שנורה בהתקפות על הישוב ב-1948, יש כאן.

טעימות: סלט עלים ירוק מהגינה (25 שקלים), 300 גרם צלעות טלה (99 שקלים), קציצות טלה ועגל (60 שקלים), סטייק פרגית (60 שקלים), ארוחה זוגית של מיקס טלה 600 גרם: לחם ושתי מנות ראשונות, שתי תוספות לבחירה מהתפריט ושתיה חמה (249 שקלים).

אטרקציות תיירותיות סמוכות: כנרת, נצרת.

יהודה ורוזה. אילניה/סג'רה(בצד שמאל, מיד בכניסה למושב). 04-6769159
שעות פתיחה: ב’- שבת 12:30- אחרון הלקוחות. המטבח נסגר בשעה 23:00.

חריימה של דוקטור שקשוקה.
ד"ר אמיתי. ד"ר שקשוקה

דוקטור שקשוקה - האסלית

מסעדה טריפוליטאית ותיקה ועממית בקרבת שוק הפשפשים. מביאה אותנטיות ומחירים זולים ובתמורה מציעה לנגב את אחת הקלאסיקות של המטבח הישראלי, השקשוקה, או שלל מנות מסורתיות מהמטבח הטריפוליטאי. הבעלים ודוקטור בכבודו ובעצמו, בינו גבסו, הפך כמו המסעדה לדמות מיתולוגית, כשקיבל את התואר דוקטור בזכות יכולות הכנת השקשוקה המופלאות שלו.

אווירה ישראלית: מצוידת בלוק של מסעדת פועלים פשוטה ועיצוב נטול יומרה, מצליחה דוקטור שקשוקה לשמור על רמה אחידה לאורך השנים. כשכמויות האוכל המגיעות לשולחן עצומות, התיבול חזק והשירות במקום מקצועי, עממי וחם, זה לא נהיה יותר ישראלי מזה.

טעימות: מבחר סלטים טריפוליטאים (13 שקלים לסועד), שקשוקה בתוספת רצועות עגל (38 שקלים), חריימה דג ברוטב חריף (45 שקלים), פלטת ממולאים עם מפרום וקוקולה ברוטב אפונה (45 שקלים), לוביה בסלק עם שעועית תרד ובשר (48 שקלים).

אטרקציות תיירותיות סמוכות: מגדל השעון, העיר העתיקה של יפו, הטיילת, מתחם התחנה.

דוקטור שקשוקה. רחוב בית אשל 3, יפו. 03-6822842
שעות פעילות: א'-ה 08:00-00:00 ו' 08:00- כניסת שבת

  • עוד באותו נושא:
  • מסעדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully