וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: הזלביה של רחל

26.7.2011 / 9:00

המונה טועם זלביה עמוסה כל טוב במאפיה קטנה של תימניות בבני ברק והוא מבטיח שלאחר מכן לא תצאו רעבים

זלביה של רחל. קובי רובין
זלביה של רחל/קובי רובין

למשפחת נגר הייתה חנות ירקות קטנה באזור התימני של בני ברק. אבא חיים ניהל את החנות ואמא רחל, חרוצה מאין כמותה, בשקט פתחה דוכן על המדרגה הקטנה מחוץ לחנות והתחילה להכין ממיטב מאכלי הפחמימות הידועים של תימן.
בשלב מסוים היוזמה תפסה תנופה עקב ביקוש לבצק עלים מושטח (מלאווח), בצק עלים מושטח שנישכח בתנור בצורה מגולגלת (ג'חנון) או לחם ספוג (קובנה). חנות הירקות נסגרה, ואמא רחל והבנות החייכניות צילה וטליה ביססו את העסק עם קהל לקוחות שבוי ומרוצה.
במאפה תימן, הלוא היא המאפיה של רחל, עושים גם את כל שאר המטעמים השונים, כגון לחוח ופאתות שנעשים במקום כל הזמן. עד כאן המקום אינו מיוחד ומזכיר את כל המקומות התימניים למיניהם שעושים בצקים. עד שטועמים את הזלביה של רחל.

לא מדובר כאן בפריקסה וזה לא בדיוק ספינג', אבל בדיוק שניהם ביחד ורק יותר קטן ויותר טעים ובדיוק מספיק. אם תסתפקו בלחמניה הריקה תשלמו 3 שקלים. אבל אז יציעו לכם הבנות למלא את הזלביה בטונה וביצה ושאר סלטים, והתוצאה היא פיצוץ בפה של נימוחות עדינה ומחבקת, רק אל תשכחו לבקש לשים את החריף הביתי של המקום, ממש כמו לחזור הביתה לסנדוויץ' שמכירים הרבה זמן, הנאה עד הביס האחרון.

ואז - למנה אחרונה של קינוח, על הדרך הבנות יטבלו את הזלביה התאומה בסוכר גרגירים פשוט, תענוג פשוט וטוב, שעולה 13 ש'קלים לכל האריזה. לא תצאו רעבים אחרי, מובטח.

מאפה תימן. רחוב בירנבוים 23, בני ברק. 03-5741315. כשר.

שעות פתיחה: ב'-ד' 09:00-20:00, ה' 09:00-22:00. אין זלביה ביום שישי.




לכל המדורים של אוכל רחוב - המונה טועם

גוז'גיזה בדרום תל אביב
בריק טוניסאי ביהוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully