וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק נפתחו: מסעדה לבנטינית, טפאס בכרמל וחיפאית כשרה

22.8.2011 / 9:53

טפאס בר בשוק הכרמל, מסעדה לבנטינית ומסעדה כשרה עם נוף למפרץ חיפה. המקומות החדשים של השבוע שרק נפתחו

פינצ'וס באוליה. גרדה גלזר
פינצ'וס באוליה/גרדה גלזר

טאפאס אוליה בשוק הכרמל

מוכרי שוק הכרמל שפשפו את עיניהם בתדהמה. דוכן עצום המוכר שמני זית בוטיק, שלל טפנדים, חרדלים ועוד הופיע השבוע בשוק, קונטרסט מובהק לדוכנים סביב. הדוכן שייך להילה ונקרט ונמרוד זלצמן, שבבעלותם בוטיק הגורמה אוליה ברחוב פרישמן בתל אביב. השניים החליטו להרחיב את העסק לשוק הכרמל ולהוסיף לו טוויסט שיתקשר עם העוברים והשבים בשוק: טפאס בר בתוך מתחם החנות, עם מנות המתבססות על חומרי הגלם הנמכרים בה.

לייעוץ נשכר השף רון ביאלה (33) שלפני כחודשיים סגר את מסעדת ביאלה וסייע בבניית התפריט ובפיתוח המוצרים. כך למשל פיתח ביאלה ממרח חמאת שמן זית, על בסיס שמן הזית הנמכר בחנות ושילב אותו במנות כמו גם חרדל עם בירה בלונד, טפנד פרמזן, קוויאר ועוד ממוצרי הדוכן בשילוב עם מוצרי השוק הטריים כמו ירקות וגבינות.

המנות מזכירות טפאס בר בברצלונה: תפריט עונתי של טפאס ופינצ'וס (טפאס המתבסס על לחם), מנות שיוכנו מדי יום, וייחכו טריות לסועדים, שיצטרכו רק להזמין ולקחת, בלי הצורך המעיק לחכות להרכבת המנה במקום צפוף כמו השוק.

בתפריט: פסטרמה בפפריקה וקציפת ליים עם זיתים מתוקים ופלפל חריף, פינצ'וס חמאת קורינייקי ועגבניות, פינצ'וס רוסטביף עם קונפי שום תפוז, מוס שוקולד על בסיס קרמל שמן זית עם צנוברים, סורבה שמן זית והדרים ומנות נוספות. במקום יוגשו גם שלל סלטים קטנים לפי ההיצע העונתי (15-20 שקלים לטפאס, 7-12 שקלים לפינצ'וס, 18-24 שקלים לסלט). בהמשך יתווספו לתפריט גם ארוחות בוקר בימי שישי.

ביאלה מסכם כי הגיע הזמן ששוק הכרמל יתקדם למקומות מעט יותר מודרניים והוא מאמין שזו תחילתה של מגמה. באשר להמשך הקריירה שלו, השף המוכשר מבטיח כי בקרוב נראה את פניו בפרויקטים נוספים.

אוליה. רחוב הכרמל 5, שוק הכרמל, תל אביב. 03-5100663. כשר.

שעות פתיחה: א'-ה' 9:00-19:00, ו' 09:00-16:00

סלט קלמרי בברטי.
סלט קלמרי בברטי

ברטי

רחוב קינג ג'ורג' התל אביבי לא מפסיק לשנות את פניו. אחרי שבשנה האחרונה נפתח בו מספר מקומות חדשים (הבוטיק, הבוטקה, הקירח, פיצקל'ה בכיכר מסריק ועוד) ונסגרה מסעדת סאקורה ומסעדת אסרף המיתולוגית הצטרפה מסעדה חדשה לדרי הרחוב.

על חורבותיה של אסרף נפתחה ביום ראשון מסעדת ברטי, על ידי שלושה שותפים שחברו יחדיו. לאור הרזומה שלהם, מהווים השלושה סופר גרופ של ממש בתחום הקולינריה: שני שפים שעבדו ביחד תקופה ארוכה במלון ממילא: רועי ענתבי (בראסרי, מול ים) ואור ברי (כתית, שילה) ולצדם מומחה היין ישי מלכוב (בין היתר שימש כסומלייה ראשי במסעדתו של גורדון רמזי בלונדון).

חלל המסעדה מכיל תצלומים של "ארץ ישראל היפה", לצד עבודת ויטראז' מוזמנת שיוצרה במיוחד עבור המסעדה החדשה. במקום בר הצופה אל השפים העובדים במטבח הפתוח ומקומות נוספים בפנים ובחוץ.

התפריט שיצרו ענתבי וברי מכיל מנות כמו סמבוסק גבינת עיזים ופלפלים קלויים (39 שקלים), מחאמ'ר - תבשיל עוף וטלה על לחוח (62 שקלים), אנטרקוט כבוש עם חרדל, צלפים, בצלי פנינה (52 שקלים), שיפוד שקדי עגל (34 שקלים) שיפוד תמנון (48 שקלים) ועוד.

בגזרת האלכוהול יוגש בקבוק "עארק מטר" בעלות 9 שקלים על כל סנטימטר (40 מ"ל) שנלגם במקום.


ברטי. רחוב קינג ג'ורג' 86, תל-אביב. 072-2512950. לא כשר.

שעות פתיחה: בתקופת ההרצה: א'-שבת 18:00-00:00, במהשך יורחבו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מסעדת קונפי. דניאל לילה
הנוף של מסעדת קונפי/דניאל לילה

מסעדת קונפי

הדימוי המפוקפק של מסעדות כשרות בבתי מלון נראה עד לא מזמן כגזירת גורל. השף גיא פרץ (33) שלמד במוסדות קולינריים מכובדים כמו הקורדון בלו, וניצח על מסעדות כמו מרקש אקספרס, פתח לפני חצי שנה את מסעדת גספאצ'ו בהולידיי אין אשקלון כחלק מהרצון להביא בשורה לעולם בתי המלון.

השבוע השיק את מסעדת קונפי במלון הבוטיק קראון פלאזה בחיפה, הבנוי על מורדות הכרמל. במקום נשקף נוף אל נמל חיפה, האוניות והים. בחלל מטבח פתוח, 150 מקומות ישיבה וחדר פרטי.

בתפריט: מיני סיגרים במלית שקדי עגל קצוצים עם אריסה, כוסברה ולימונים כבושים (42 שקלים), קבב דגי ים קצוצים, צלויים בגריל בקדירת פלפלים חריפים (48 שקלים), סינייה בס הסלע בעשבי תיבול על חציל קלוי, עגבניות, קרם לימונים, בצל וסומק (92 שקלים), טאג'ין דגים מרוקאי (88 שקלים) ועוד.

קונפי. רחוב יפה נוף 111, מלון קראון פלזה, חיפה. 04-8350806. כשר.

שעות פתיחה: א'-ה' 12:00-24:00, ו'-שבת אירועים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully