וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעימת יינות: גאווה ישראלית

22.2.2012 / 8:34

אבי אפרתי לוגם חמישה אדומים מיקבי בוטיק מקומיים שמספקים, כל אחד בדרכו ובקטגוריה שלו, הנאה אמיתית

השבוע בטעימה, אדומים ממיטב תנובת הארץ. חמישה אדומים מיקבי בוטיק מקומיים שמספקים, כל אחד בדרכו ובקטגוריה שלו, הנאה אמיתית, וממלאים את הלב בגאווה פטריוטית של ממש: מהיינות האיכותיים, הבנויים לתלפיות של אסף קדם, מיקב אסף; דרך שני יינות מיקב צובה – אחד פשוט וחביב ושני איכותי להפליא; ועד הפטי ורדו הראשון, המצוין, של יתיר. להבדיל ממספיק יינות בוטיק מקומיים, הלוקים בתמחור מופרז עד מופרך (ראו סקירת השבוע שעבר), חמשת היינות הנסקרים כאן מתומחרים בשפיות יתרה ומציעים, כל אחד בבוצת המחיר שלו, תמורה טובה עד מצוינת לכסף. תענוג.

לחיים!

אסף, 50-50 קברנה סוביניון-שיראז 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: יקב אסף ממוקם במושב קדמת צבי ברמת הגולן ומוביל אותו בהצלחה בלתי מבוטלת היינן אסף קדם. בבלנד הנוכחי 50% ענבי קברנה סוביניון ו-50% שיראז. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. צבע אדום ארגמני. 15% כוהל בנפח. אף מוחצן למדי, עם ניחוחות טבק ושוקולד. גוף מלא.

כמה? 110 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים, צלעות טלה.

דבר המבקר: בלנד שמחבר את האלגנטיות העשירה של הקברנה סוביניון עם השריריות רבת האופי של השיראז. שניהם נוכחים בחיך בהרמוניה נאה ביותר מחד, ובאינטנסיביות חד משמעית מאידך. יין לא שגרתי וטוב מאוד.

תמורה לכסף: 4/5.

בעשר מילים: בלנד לא סטנדרטי שמרגיש לא סטנדרטי בחיך ומספק הנאה צרופה.

אסף, קברנה סוביניון רזרב 2008

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 89% קברנה סוביניון ו-11% קברנה פרנק. 18 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. הענבים נבצרו בבציר ידני והיין בוקבק ללא סינון. 14% כוהל בנפח. צבע אדום כהה. באף פירות אדומים לצד טבק, וניל ועור. גוף מלא.

כמה? 130 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים וקדרות.

דבר המבקר: קברנה סוביניון אלגנטי, בנוי לתלפיות, מורכב ומלא אופי. זקוק לשעתיים לפחות כדי להפתח. שעה או שעתיים נוספות רק יעשו לו טוב. פוטנציאל התיישנות בן שלוש שנים לפחות. תשכחו מפצצות המצרר הפירותיות-ריבתיות או להבדיל המיינסטרימיות נטולות הייחוד. זה קברנה עם ייחוד, ששומר על איפוק מבורך.

תמורה לכסף: 4/5.

בארבע מילים: קברנה סוביניון מקומי במיטבו.

צובה, הרמוני 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד של 60% ענבי סנג'ובזה ו-40% סירה, מחלקות הניסיון של כרם צובה, בהרי ירושלים. כל זן הותסס בנפרש ויושן בחביות עץ אלון צרפתיות לשמונה חודשים, בסיומם נוצר הבלנד, אשר יושן שישה חודשים נוספים. 13% כוהל בנפח. צבע ארגמני. באף פירות אדומים. גוף בינוני.

כמה? 72 שקלים.

הכי מתאים ל: מנות על בסיס עוף ועגל, ספגטי בולונז, כריך רוסט ביף.

דבר המבקר: יין מיינסטרים מקומי לא סטנדרטי כלל, שמצליח לחבר את האינטנסיביות של הסנג'ובזה עם עוקצנות הסירה ולשמור על מידה לא מבוטלת של אלגנטיות. יין לא רע בכלל ואופציית VALUE FOR MONEY נחמדת ביותר.

תמורה לכסף: 4/5.

בשלוש מילים: לא יומרני וחמוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

צובה, מצודה 2008

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 80% ענבי קברנה סוביניון, 15% מרלו ו-5% מלבק מכרם בהרי יהודה בקרבת היקב. 24 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. 14% כוהל בנפח. צבע אדום כהה נוטה לשחור. אף פירותי ומתובל מאוד. גוף מלא.

כמה? 105 שקלים.

הכי מתאים ל: כל ארוחה בשרית מושקעת.

דבר המבקר: אגרסיבי מעט במפגש הראשוני עם החיך וזקוק לחדרור. לאחר כשעתיים נפרסת בחיך מניפת טעמים נאה ביותר, רכות רבה. זה יין איכותי מאוד, שבנוי היטב ומפגין איזו נאה ביותר. יהיה במיטבו עוד שנתיים-שלוש מהיום אבל בכוחו לספק חוויית לגימה מספקת מאוד כבר עתה. מלווה מצוין לארוחת סטייקים. תמורה מצוינת באמת לכסף.

תמורה לכסף: 4.5/5.

במילה אחת (וסימן קריאה): מצוין!

יתיר, פטי ורדו 2008

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% ענבי פטי ורדו ו-15% קברנה פרנק ממספר חלקות ביער יתיר. היינות מהכרמים השונים שהו בנפרד כשנה בחביות עץ אלון, קודם ליצירת הבלנד. היין הושאר שנה נוספת להתבגרות בבקבוק לאחר בקבוקו. צבע אדום כהה. באף פרי שחור, טבק ומעט מגע מעושן. גוף מלא.

כמה? 140 שקלים.

הכי מתאים ל: מנות בשר מגוונות.

דבר המבקר: זהו המופע הראשון של פטי ורדו ביקב יתיר כיין זני; איזו פתיחה נהדרת! מדובר ביין מרשים באמת. עמוק ומורכב אבל לא דחוס או אינטנסיבי מידי. יש בו רכות, נדיבות רבה. הוא משתהה על החיך לא מעט זמן, מותיר אחריו שובל טעמים ונמנע בבירור מלהכביד, מה שהופך אותו לבן לוויה אידיאלי לארוחות בשרים, בלא שישתלט על החגיגה. תענוג.

תמורה לכסף: 4.5/5 (כי בקטגוריית המחיר שלו – יקר, אם כי ממש לא יקר מאוד – הוא בבירור אחד הטובים. הבה נדייק: איכויותיו מיישרות קו עם יינות יקרים בהרבה).

בשלוש מילים: איזו מכת פתיחה!

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully