וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמוס: כשפורטנוי יתחיל לבשל

21.6.2012 / 8:22

כשיתנו לרובי פורטנוי, שף מסעדת נאמוס החדשה לעשות באמת את מה שהוא יודע, זו תהיה מסעדה נהדרת. בינתיים היא בעיקר יקרה - אבי אפרתי מבקר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלישיית קלמרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

קשה להפריז באיכויותיו של השף הוותיק רובי פורטנוי. האיש נחשב לאחד ממיילדיה של סצינת האוכל האיכותית כאן. בשנים בהן בישל בטאבון, בנמל יפו, ובמאנטה ריי, היה שם, תמיד, מצוין. גם קייטרינג "פרי הארץ", שפורטנוי הריץ שנים, היה מהמובחרים בשטח. עכשיו הוא בנאמוס, מסעדה חדשה במרינה של הרצליה.

המון מסעדות יש במרינה של הרצליה. אף אחת מהן אינה נחשבת טובה בתחומה, או בכלל. אחת לכמה שנים נפתחת שם מסעדה מוצלחת יותר, כזו ששווה להגיע אליה, ואחר כך נסגרת. כזו הייתה למשל קיארה המצוינת, של השף בועז קווינטנר, שהיוותה במרינה מעין נזם זהב באף חזיר, עד שנסגרה. עכשיו מגיעה למועדון היאכטות במרינה, שגם הוא ידע כמה מסעדות בשנים האחרונות, נאמוס.

חלל פנימי גדול, עם הקרנת ענק של משחקי היורו בפנים; מרפסת לא גדולה, המשקיפה אל המעגן בחוץ; ואווירה של כסף, הרבה כסף, זה מה שיש בנאמוס. התפריט שבנה פורטנוי סוחב אל הים תיכוני, באוריינטציית ים, ויש גם ליין סושי. מסעדה ים תיכונית עם ליין סושי, זה כמו, בערך, פיצריה שמוכרים בה גם שווארמה. במילים אחרות: כבר מעצם הגדרתו מרגיש המקום הזה כמו הגשמת חלומות של משקיעים, שכוונותיהם אולי טובות אבל הבנתם הקולינרית והקונספטואלית קצת פחות. כשמתחיל האוכל להגיע, מתחזקת, למרבה הצער, התחושה הזו. פורטנוי הוא שף איכותי, מוקפד ומיומן, אבל משהו במסעדה הזו לא עובד נכון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לברק שלם/מערכת וואלה!, צילום מסך

פתחנו עם טבולה שולה (58 שקלים) שזה סביצ'ה אינטיאס עם טבולה וקונפי עגבניות ושלישיית קלמרי (69). שתי המנות לא המריאו. איכות האינטיאס במנת ה"טבולה.." היתה טובה, אבל תצורתו כסביצ'ה לא הייתה מרשימה, בלשון המעטה. חסרו בו טעמים מגוונים ושמחים, עשבים, פרי, תיבול כייפי ושאר מקדמי הנאה בחיך. הטבולה הייתה שגרתית וקונפי העגבניות לא העלה ולא הוריד. זו מנה שניסתה לתת יותר, אבל בפועל נתנה פחות.

מנת שלישיית הקלמרי כמו ניסתה לומר: 'אנחנו לא סתם זורקים לכם כאן טבעות קלמרי לבלילה, כמו בשאר המקומות שאתם מכירים על החוף. אצלנו מקבלים יותר'. היו בה שלוש צלוחיות ובהן קלמרי כבושים בבצל אדום, טבעות מטוגנות עם פסי זוקיני ורוטב לימון וקלמרי צרובים, עם סלט כרובית וקארי אדום. אלא שגם כאן לא ברור אם ה'יותר' באמת נתן יותר. הקלמרי הכבושים בבצל היו עדינים והמוצלחים יותר בשלישייה. הקלמרי הצרובים בסלט כרובית וקארי היו גסים למדי והטבעות המטוגנות לצד זוקיני הרגישו כמו טוגנים ללא טוויסט.

מחבת שרימפס (118) ולברק שלם עטוף במנגולד (125) היו העיקריות. המחבת אכזבה בענק. צלחת גדולה עם מעט מידי שרימפס קריסטל, לא רעים כשלעצמם, בציר פירות ים סביר ותו לא. ניוקי הכמהין שליד לא הרשימו. שעועית ירוקה, באק צ'וי וקרם תרד היו סתם. במקום בלגן הירקות המיותר צריכים היו להיות במנה הזו יותר שרימפס. הלברק הגיע אפוי בשלמותו, עטוף בעלי מנגולד, שמעליהם מעטפת קשיחה של מלח גס, ברוטב לימון. זו הייתה מנה ללא יומרות לספק עניין רב אבל טעמיה היו נקיים וטעמה טוב. רק מחירה, לטעמי, מופרך.

כדור ההפתעה (44) שחלקנו לקינוח היה שיאים של באסה. זה היה כדור שבמעטפתו שוקולד שעליו שופכים שוקולד נוזלי חם. ה"הפתעה" שבתוכה הייתה קרם עם דובדבנים. הכדור היה סתמי, הקרם פחות מזה וכל העסק הרגיש קטן, לא מושקע, לא באמת טעים ודי מיותר.

זו היתה ארוחה לא ממש מוצלחת, שהאכזבה ממנה עלתה בחזקה על רקע המחיר, המוגזם לחלוטין. נאמוס זה אך נפתחה והיא מחפשת את דרכה. ברור שאם ככה זה יימשך, גם מעושרי הרצליה פיתוח, אליהם היא מכוונת, לא יהיו שם בשבילה. אם האוכל ימשיך לזגזג בין ניסיון לגעת בסטייל מאידך אבל לספק את טעמי המכנה המשותף הרחב ביותר מאידך, זה לא יעבוד. רובי פורטנוי הוא מהשפים היותר טובים הפועלים כאן. ברור שהארוחה הזו לא משקפת את מה שהוא באמת מסוגל לתת.

אין לי מושג מה באמת קורה בנאמוס, אבל יש לי השערה, שהייתי מתארה כך: כשיתנו לפורטנוי לעשות באמת את מה שהוא יכול ויודע, המסעדה הזו תיראה אחרת לגמרי. נכון לכרגע, ניתן לומר, ובעדינות השמורה להתייחסות למקומות שמחפשים את דרכם, שלא כל כך פוגעים שם. צריך לקוות שזה ישתנה. סקאלת המחירים, המכוונת גבוה, מחייבת אוכל הרבה יותר טוב.



נאמוס. הצדף 1‬ (מועדון היאכטות), מרינה הרצליה פיתוח. ‭09-9511555

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully