וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמל באוויר: מתחם גן החשמל בת"א מתחדש

מתחם גן החשמל בתל אביב נחשב לאזור טרנדי מבוקש, ונמצא בהתחדשות מתמדת. הצצה לבתי האוכל והמסעדות החדשים שנפתחו בו לאחרונה

לבונטין גן החשמל. נמרוד סונדרס
מתעורר מחדש, לבונטין/נמרוד סונדרס

מי זוכר שעד לפני כמה שנים, גן החשמל היוקרתי והטרנדי, היה בכלל אזור מפוקפק למדי. כיום, הוא אחד ממוקדי המשיכה השוקקים ביותר, עם אינספור בתי קפה קטנטנים ומסעדות אופנתיות ואינטימיות, הגדושות בצעירים מורעבים. במהלך החודשים החולפים נפתחו במקום לא מעט עסקים חדשים בניחוח אלטרנטיבי (בניגוד גמור למתחם שרונה הנוצץ), שהצטרפו למסעדת הטאקרייה, המקסיקנית המצליחה של האחים ירזין.

26 המבורגר גורמה. נמרוד סונדרס
חדש במתחם - 26 המבורגר גורמה/נמרוד סונדרס

26 המבורגר גורמה

יעל ברוך-אל ומרים בן הרוש, זוג עולות חדשות מצרפת ייבאו לישראל המבורגר בווריאציה קצת אחרת, שמוגש במקום בבריוש מיוחד עם תוספות מגוונות בדגש על גבינות צרפתיות או הולנדיות. על המטבח ב-26 המבורגר גורמה, שיפתח השבוע, אחראי אופק קפויה (שעבד בעבר מסעדות של יונתן רושפלד ואייל שני).

"אנחנו מאוד אוהבות המבורגרים", אומרת בן הרוש, "טעמנו המבורגרים בכל העולם ופה בתל אביב לא מצאנו המבורגר מיוחד מספיק לכן החלטנו לפתוח מקום. בחרנו לעשות את זה באזור גן החשמל כי יש משהו אמיתי באזור ולא רצינו להיות בקרבת רשתות".

מחיר ההמבורגרים במסעדה בת 50 מקומות הישיבה, ינועו סביב 50 שקלים למנה, עם תוספות כמו כבד אווז וריבת תאנים; המבורגר סלמון; המבורגר צ'דר או גבינת עזים וכמובן שגם המבורגר קלאסי.

בשעות הערב, יהפוך המקום גם לבר כשבשבועות הקרובים יבצעו הבנות שיתוף פעולה עם אמנים צעירים, שיתרמו תמונות וציורים של המבורגרים כפי שהם רואים אותם. ההכנסות מהמכירה יועברו לתרומת אוכל לנזקקים.

26 המבורגר גורמה. מקווה ישראל 26, תל אביב. טלפון: אין עדיין. ראשון- שבת 11:00-00:00. לא כשר

לכל הפרטים

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
זרירה לבונטין. צילום: באדיבות המקום,
אוכל פשוט וטעים- זרירה/צילום: באדיבות המקום

הובר

בעוד כשבוע יפתחו דודי קפויה וירון דנוביץ' את בית הקפה החדש שלהם, הובר, ששואב את שמו מטיול שעשו השניים בגרמניה ומשמעותו "סופר". השניים, מגיעים מעולם המסעדנות ומתחום חיי הלילה, כאשר קפויה היה הבעלים של בר האוויטה ודנוביץ' עוסק מזה 20 שנה בתחום הקפה.

המקום החדש יגיש מגוון סוגי קפה (7 שקלים לאספרסו ו-9 שקלים להפוך קטן) ובערב גם משקאות אלכוהוליים לצד תפריט קטן ומושקע של כריכים ומאפים כמו למשל כריך מטיאס; כריך טונה; כריך סלט ביצים (14-15 שקלים לכריך) ומאפים מוקפדים שמכינים עבור בית הקפה במיוחד.

"נמאס לנו מחיי הלילה והחלטנו לעבור לשעות היום", מספר דנוביץ', "האוכל שיוגש בהובר יהיה תפריט קל אך מוקפד ואנחנו מדגישים פה מאוד את הנושא של מחירים סבירים למשקאות ולכריכים וכמובן את הנושא של אווירה נעימה".

הובר. לבונטין 13 פינת ברזילי, תל אביב. טלפון: אין עדיין. ראשון- שישי 7:00-00:00. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבושדיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

זרירה

בסמיכות להובר פתחו לפני שלושה חודשים דורינה שני ושירן רוני כהן את זרירה (קטנה במרוקאית). השתיים, חברות ילדות בנות 26, התאהבו במיקום והחליטו לפתוח בית קפה קטן וביתי שמגיש אוכל בסגנון מרוקאי וצרפתי. "התאהבנו במקום", מספרת דורינה שעבדה בעבר בחמדה עוגות ואצל השף שגב משה, "ישבנו פה בגן החשמל, הסתכלנו עליו ונדלקנו".

דורינה היא זאת ומוגשות כאן בעיקר ארוחות בוקר, תבשילים וכריכים מושקעים. בין המנות בזרירה ניתן למצוא עיג'ה- קציצת ירק עטופה בפיתה לצד ירקות (30 שקלים); בוקר זרירה – 2 ברוסקטות עם ביצי עין, טחינה גולמית, עגבניות שרי, צנוניות ופטרוזיליה לצד קפה או שתיה קלה (37 שקלים); כריך מטבוחה עם טחינה, לימון כבוש וביצה קשה (30 שקלים), סלט קוסקוס עם עגבניות, גרגרי חומוס, פטרוזיליה, פלפל חריף, לחם וטחינה (35 שקלים) ועוד.

זרירה. לבונטין 13, תל אביב. טלפון: 0545494910. ראשון- חמישי 8:00-20:00, שישי 8:00-17:00. לא כשר

לבונטין גן החשמל. נמרוד סונדרס
קפה של בוקר או דרינק צהריים- בלבונטין/נמרוד סונדרס

לבונטין

לפני שלושה חודשים נפתח לפעילות גם הלבונטין, בית קפה- בר- מסעדה חדש בבעלות חגי אבירם. בעבר, היה אבירם הבעלים של הבר הראשון במתחם לבונטין, אותו הפעיל במשך 4 שנים וכעת חזר לאזור ופתח את המקום מחדש במתכונת שונה.

"כשפתחתי כאן בשנת 2003 לא היה כלום במתחם גן החשמל", מספר אבירם, "זה היה אזור מפוקפק של נרקומנים וכשאני הגעתי לכאן התחילה העירייה בשינויים וידעתי שזה יצור גם שינוי בכל האזור מסביב וזה אכן קרה".

ואיך אתה מתרשם ממנו כיום?
"היום יש כאן כבר הרבה מקומות חדשים ואז עוד לא היה פה כלום. אני לקחתי את אותו המקום שהיה לי בדיוק ויצרתי כאן סוג של המשך, רק אחרי עשר שנים".

בתפריט המקום מוצעות ארוחות בוקר, צהריים וערב: אגז בנדיקט- ביצים עלומות מוגשות עם בייקון, סלמון מעושן או מוצרלה (34 שקלים), שקשוקה (38 שקלים), סלט אספרגוס ולחם, פטריות מוחמצות וקרם עגבניות (30 שקלים), ארטישוק צרוב, ביצה קשה וגאודה (24 שקלים), צוואר חזיר כבוש במלח גבינת מנצ'נגו וויניגרט שרי (24 שקלים) ועוד.

לבונטין. לבונטין 11 ,תל אביב. ראשון-שישי 9:00- אחרון הלקוחות, שבת 19:00- אחרון הלקוחות. 03-6490033. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קציצות ים באבושדיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבושדיד

המקום הוותיק ביותר, יחסית לאלה שהוזכרו כאן, סביב גן החשמל הוא בר המסעדה אבושדיד, שנפתח בסוף שנת 2013. אבושדיד הוא בר אוכל שממוקם במבנה היסטורי עם תפריט מאת השף וובה טאשייב. המסעדה שוכנת בביתם של משפחת אבושדיד לשעבר (לאה אבושדיד הייתה אשתו של איתמר בן אבי- בנו של אליעזר בן יהודה) ומכאן מגיעה הרומנטיקה שבו.

בתפריט בוריק עלי סיגאר עם חלמון ביצה חצי נא, מנגולד וריקוטה, מלפפון כבוש ושמנת חמוצה (46 שקלים); קובה נייה, טרטר סינטה, לימון כבוש, פטרוזיליה ובצל, קרם יוגורט וכורכום לצד טחינת חצילים (46 שקלים); כיסוני ריקוטה וחצילים, מנגולד, בצל, חמאת פטרוזיליה ורוקט (75 שקלים); קציצות ים בחמאת עגבניות ואוזו, גרגרי חומוס, לחם אבוד, זיתים, בזיליקום, כוסברה ופלפל חריף (76 שקלים) ועוד.

אבושדיד. לבונטין 16, תל אביב. 03-6298822. ראשון- שבת 19:00-2:30. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully