וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניחוח עוגה: טארט טאטן עם בצל, ברי ופקאנים

חשבתם שכבר ראיתם מתכונים קלים בחייכם? מירב שיינר שוברת שיאים חדשים של פשטות ואופה טארט טאטן מלוח עם גבינה ובצל מקורמל על בסיס בצק עלים

טארט טאטין ובל של מירב שיינר. נמרוד סונדרס
טארט טאטין עם בצל, ברי ופקאנים/נמרוד סונדרס

ואם חשבתם שכבר ראיתם מתכונים קלים בחייכם, ייתכן שהמתכון הזה עשוי לשבור שיאי פשטות חדשים. הפעם צפויה לכם אפיה קלה במיוחד עם תוצאות שיעיפו אתכם ואת האורחים גבוה מלהבות וגיצי כל המדורות, שעתידות להידלק עלינו בקרוב.

רבות דובר על מקורות מאפה הטארט טאטן, על הטעות שהסתברה כהברקה, התפוחים המקורמלים שאין טובים מהם, על הסירופ הדביק הנהדר שנצמד לבצק ועל רגע ההיפוך המהפנט. לא ארחיב יותר מדי אודות מה שכבר ידוע לכל, אבל לא אוכל לוותר על אמירה אישית וטוויסט של טעמים עזים ומפנקים לסוף השבוע.

חומרים לתבנית עגולה בקוטר 22 ס?מ:
יריעת בצק עלים שגודלה כ-5 ס?מ יותר מקוטר התבנית
3 בצלים אדומים בינוניים פרוסים לעובי 1 ס?מ
כף שמן צמחי
כף חמאה
2 כפות חומץ בלסמי מיושן
3 כפות שמן זית
2 כפות סוכר דמררה
1 כפית מים רותחים
קורט מלח לבזיקה עדינה
קורט פלפל שחור גרוס
חופן עלי טימין טריים
100 גרם גבינת ברי
1/3 כוס אגוזי פקאן טבעיים
ענפי טימין לקישוט


אופן ההכנה:
1. למחבת חמה יוצקים את כף השמן וכף החמאה וצורבים את הבצלים הפרוסים על אש בינונית מספר דקות עד להשחמה קלה ו?סגירה? (לא לטגן מדי עד למצב ריכוך!) משתמשים במלקחיים כדי להוציא את הפרוסות בשלמותן מן המחבת.

2. בקערה קטנה מערבבים חומץ בלסמי, שמן זית, מים רותחים וסוכר דמררה. יוצקים על התבנית באופן אחיד.

3. מסדרים מעל את פרוסות הבצל המטוגן, צמודות ככל שניתן. ממליחים ומפלפלים קלות ומפזרים מעל עלי טימין (ללא גבעולים). מכסים עם יריעת הבצק שאת שוליה דוחפים על דפנות התבנית פנימה כאשר הבצלים מהדקים אותה למטה. בעזרת קיסם מחוררים במרכז הבצק העוטף 3-4 חורים קטנים.

4. אופים במרכז תנור שחומם מראש ל-200 מעלות כ- 15-18 דקות. בינתיים פורסים דק את גבינת הברי ומרסקים מעט בידיים את אגוזי הפקאן.

5. בתום האפיה מוציאים והופכים מיד על צלחת. מפזרים בחינניות את גבינת הברי, האגוזים וגבעולי הטימין. ממתינים (אני יודעת, לא כולם יעמדו בזה) דקותיים, חותכים למשולשים ואוכלים בהנאה. מתאים להגיש עם תה קר, סנגריה טובה או כל משקה פירותי מרענן שעושה שמח.

מתכון לטארט טאטין תפוחים
מאפה מושקע שיפתח לכם את הבוקר בחיוך
עוגת זוקיני ואגוזים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully