וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חאן מנולי: המסעדה שממציאה את החומוס מחדש

27.8.2014 / 15:00

תכירו את חאן מנולי - מסעדה חדשה בשוק הפשפשים ביפו, המתמחה באוכל מקומי וטרי. השף פליקס רוזנטל מביא אתו השראה מאייל שני ושאול אברון ומאיים לשנות את הדרך שבה התרגלתם לאכול חומוס

צילום: עידו שחם עריכה: מאיה בן ניסן בימוי: גיא גורן
חאן מנולי. עידו שחם
חאן מנולי/עידו שחם

שוק הפשפשים ביפו לא עוצר לרגע. אחרי מקומות שנפתחו בו לאחרונה כמו אלבי היוונית ואבטליון של דפנה בר ציון ז"ל הצטרף למתחם השוקק מקום חדש ומדובר - חאן מנולי. מאחורי המקום עומדים בני הזוג פליקס רוזנטל וחן רוזנהק. המסעדה נמצאת במבנה היסטורי ביפו, שבעברו שימש כפונדק דרכים מרכזי והיה המבנה הפרטי הראשון מחוץ לחומות יפו העתיקה. שמו נגזר ממי שבנה אותו בסוף המאה ה-19, ארמני בשם שהאה מנוליאן, משרתו של קונסול אוסטריה בירושלים.

בשבועות האחרונים נפתחה בו מסעדה מקומית חדשה בבעלות בני הזוג עם תפריט משתנה. לזוג נסיון רב בתחום הקולינריה משלל מקומות ורסטיליים: פליקס עבד במסעדות כמו וינס ותמר, שרקוטרי, יועזר בר יין של שאול אברון ז"ל, סנט ג'ון הלונדונית ועבודה עם אייל שני במסעדותיו השונות. חן עבדה בעברה כמנהלת שיווק, לפני שנתיים שינתה כיוון לתחום המסעדנות והתחילה לעבוד במסעדת רפאל. השניים הקימו יחד את הקייטרינג "בעלי המלאכה".

במוקד התפריט עומדת מנת החומוס חאן - מסבחה של גרגירי חומוס בולגרי המתבשלים בשמן זית ומרווה ונכתשים במקום, ברגע ההזמנה. ייחודה הוא בתוספות הלא שגרתיות לחומוס. אפשר לבחור מגוון תוספות טריות ועונתיות כטופינג לחומוס שלכם: תוספת חריפה של צ?ירשי, סלט כתום של דלעות, גזרים, תפוחי אדמה ואריסה; ראגו של פטריות יער בבישול ארוך; מעורב של כבדים, לבבות וטחול; עופות גריל בצלייה ארוכה קצוצים עם עלים של נענע וכוסברה; טלה קצוץ עם עשבי בר בצל כבוש וסומאק ועוד. "הדגש במקום מושם על אוכל ססגוני, מקומי וטרי", מספר פליקס. "אצלנו מזמינים כל יום לפי החשק והזמינות. אחר כך מתחילים לשחק - כמו בסדנת יצירה". לצד החומוס מוגשות פיתות טריות שמוכנות על פי מתכון של רוזנטל עצמו. הוא מדגיש כי בשונה מבמזנון של אייל שני שבו הפיתות משמשות להכיל את המנה, כאן הפיתות פותחו במיוחד לניגוב חומוס אופטימלי.

בנוסף לתפריט החומוס, יוצעו מנות קטנות בהן פלפלים ירוקים חריפים ממולאים בבשר סרדינים, דגי ים טריים המשתנים בהתאם לסחורה אצל הדייג, קציצות טלה עטופות בלשון הפר ועוד (מנות קטנות 12-28 שקלים, מסבחת החאן 21-32 שקלים, ומנות נוספות 38 שקלים). בימים ראשון-חמישי תוגשנה גם ארוחות בוקר בין השעות 9:00-11:00.

חאן מנולי, בית אשל 7, יפו. שעות פתיחה: ראשון-חמישי: 9:00-24:00, שישי: 9:00-18:00

חאן מנולי. עידו שחם
חומרי גלם טריים. חאן מנולי/עידו שחם
חאן מנולי. עידו שחם
מסעדת חאן מנולי/עידו שחם
חאן מנולי. עידו שחם
פליקס רוזנטל וחן רוזנהק/עידו שחם
חאן מנולי. עידו שחם
פלפל חריף קלוי ממולא בבשר/עידו שחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully