וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריחה הקולינרית של העיר התחתית בחיפה

5.5.2015 / 14:10

רוח חדשה מנשבת בעיר התחתית של חיפה - רק בחודשיים האחרונים נפתחו באיזור שתי מסעדות שף נגישות, פיצרייה, בר פסטה והיד עוד נטויה

כולא. פייסבוק כולא, צילום מסך
חיפה חיפה עיר עם תחתית/צילום מסך, פייסבוק כולא

זאת כבר לא סיסמה ריקה או כותרת, העיר התחתית של חיפה נמצאת בחודשים האחרונים בצמיחה קולינרית מתמשכת, אחרי הרבה שנים צחיחות. את יריית הפתיחה של המינוף הנוכחי נתנה מסעדת וניה ביסטרו. בחיפה כבר פעלו עד אז ברים ומסעדות כמו הנמל 24, אבל וניה ביסטרו הוכיחה ועודדה גם את אלו שבאו בעקבותיה, שאפשר להביא לעיר ניחוחות צעירים ועדכניים.

אם עד לא מזמן טענו המסעדנים בחיפה ובאיזור כי הקהל החיפאי לא מעוניין לאכול בעיר, והוא מעדיף לצאת לת"א, המגמה משתנה בתקופה האחרונה. יותר מכך, לא רק שהחיפאים באים, גם מבקרים מהמרכז מגיעים במיוחד בשביל לאכול.

על כולא של עודד חצבני סיפרנו לכם כאן ממש לא מזמן. סועדים שזוכרים חסד עוד מימיו של חצבני במסעדת הבר יין בתל אביב נהרו אל מסיבת הפתיחה שערך למקום. "כיף להיות חלק ממה שקורה בעיר הזאת" אמר לנו חצבני. "יש תחושה שהעיריה הולכת איתך, ולא נגדך".

פיצה לינגה. תומר ויצמן, מערכת וואלה! NEWS
פיצה לינגה בעיר התחתית/מערכת וואלה! NEWS, תומר ויצמן

פיצה לינגה: "הגיע הזמן שגם לחיפאים יהיה נשנוש לילי"

מצטרפת טרייה לסצינת הקולינריה החיפאית היא פיצריה חדשה בשם פיצה לינגה. את לינגה פתח בן ריפטין, בעלי בר ההופעות סירופ בעיר, יחד עם אורי וינקור, "מאסטר הפיצות", כפי שמכנה אותו ריפטין. "בטכניון, בבניין של הפיזיקה יש מאפיה שנקראת נונה", מספר ריפטין. "לפני שנה נקלעתי לשם במקרה, אכלתי את הפיצה והיא היתה מדהימה, ידעתי שאני צריך לעשות עם זה משהו".

המטרה הייתה ברורה כשמש לריפטין. "בעיר התחתית של חיפה, אחרי חמש-שש בערב, אין איפה לאכול בכיף. זה לא כמו בת"א שיש מגוון של אופציות. אורי הביא את הפיצה, אני חיברתי את האווירה, ויחד יצרנו מקום שיענה על הצורך המתבקש".

בפיצה לינגה כ-20 מקומות ישיבה, במקום יש פינת תקליטים וקלטות מגוונת, אליה כל אחד יכול לגשת ולשים את המוזיקה שבא לו לשמוע. "יש גם הרבה שרק עוברים, לוקחים טייק אווי וממשיכים לדרכם", מספר ריפטין, "אבל גם זה לא ממש היה כאן". בקרוב יתחילו גם בשירות משלוחים.

המגשים במקום מחולקים לרבעים, כל משולש הוא רבע פיצה במחיר אחיד של 15 שקלים. יש תוספות מגוונות, צמחוניות בלבד. "הרעיון הוא שאנחנו מכינים כאן את הבצק בעצמנו, זה לא עוד מקום שקונה את הבצק, רוב הפיצות שיש כאן זה פאסט פוד, אנחנו משקיעים במוצר".

אתה מרגיש שאתם חלק ממגמה כללית בחיפה?
בוודאות. קורה בעיר הזאת משהו מדהים. כל חודש נפתח עוד מקום וזה כיף מאוד, וכיף להיות חלק מזה.

פיצה לינגה, דרך יפו 40 חיפה, 04-6760244, שעות פעילות: ראשון - רביעי: 12:00-01:00, חמישי - שישי: 12:00-03:00, שבת: 18:00-01:00. לא כשר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
לאונצ'ינו. באדיבות המסעדה,
לאונצ'ינו: "אנשים הבינו את הפוטנציאל של האיזור"/באדיבות המסעדה

הקלות בארנונה

עוד מקום שנפתח ברחוב הנמל בחודש האחרון הוא בר פסטה בשם לאונצ'ינו. את המקום פתח גור אריה גזית, השף הוא ירון גיל, אשר עבד בעבר בין היתר במסעדת התרנגול הכחול ובהרברט סמואל. הרעיון הוא בר של פסטה טריה ועוד כמה ראשונות ופיצות. "הדגש הוא על טריות", אומר גזית, "הפסטה נעשית מול עיני הלקוח, יש תפריט קבוע של כל הפסטות הקלאסיות, ספיישלים מתחלפים, וגזוז בכל מיני טעמים".

בין המנות הראשונות (26 שקלים למנה) תמצאו אנטיפסטי, קנלוני חציל או פורטובלו עם קרם ארטישוק ירושלמי. בין הספיישלים (42 שקלים למנה) יש ריזוטו מיקס פטריות וכמהין, ניוקי שרי, פנה אלפרדו קרם שום ירוק, פולנטת שמש מטוסקנה ועוד.

מרגישים את השינוי שעובר על העיר התחתית?
"איזו שאלה, תודה לאל, סוף סוף האיזור הזה התחיל ללבלב".

מה קרה פתאום?
"אנשים הבינו את הפוטנציאל של העיר התחתית. עם כל הכבוד לכרמל ולהדר, הגיע הזמן שאנשים יגיעו גם לכאן. צריך להגיד מילה טובה לעיריה, שעזרה". לדברי גזית, למעט בניית מדרחוב מצוחצח באיזור, העירייה מביאה שורת הקלות לעסק חדש כגון הקלה בארנונה, והעובדה שלא מערימים קשיים על הצבת שולחנות וכסאות בחוץ. גזית מסכם כי "נותנים לנו הנחיות שיקלו עלינו, הם מאוד רוצים שעסקים נוספים ייפתחו".

לאונצ'ינו, הנמל 30, חיפה, 077-552-0401, שעות פעילות: ראשון - שישי: 10:00-21:00. לא כשר

וניה ביסטרו. רועי כהן,
התחילו את הטרנד וניה ביסטרו/רועי כהן

צ'אנג בה: "יצרנו להיט"

ולא רק אוכל איטלקי יש לעיר התחתית של חיפה להציע. כפי שפורסם כאן בעבר, עידן ליפשיץ, השף של מסעדת בלה, אשר עבד בעבר עם ירון שלו בטוטו, פתח, יחד עם שותפו ליאור גולן, מסעדה אסיאתית חדשה. את המקום מנהל יהונתן בן-טל (לשעבר הבית התאילנדי).

כרגע המקום פתוח רק בשעות הצהריים ומכוון דווקא לאוכלסיה העסקית של העיר, שכנראה מאסה בשווארמה ופלאפל על בסיס יומי. לאט לאט הכוונה היא לזלוג יותר לשעות הערב. "האמת שאני בשנה האחרונה שמתי עין על האיזור הזה", מספר ליפשיץ, "חקרתי, למדתי והתאהבתי בו. מדובר באזור עסקי, יש פה בנקים, בית משפט, סטודנטים, מקום שמאוד מתאים לצהריים. עם זאת יש ביקוש רב לערב, כל הזמן שואלים מתי נפתח בערבים".

תפריט העסקיות של צ'אנג בה מציע מנה ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית. בין המנות הראשונות תמצאו סום טאם - סלט פפאיה, יאם פלה - קוביות צלויות של פילה דג, שרימפס עם אטריות שעועית, כנפיים מטוגנות ועוד. בעיקריות תמצאו בין היתר פאד תאי עם טופו עוף או שרימפס (45/55 שקלים), תבשיל חלב קוקוס עם קארי ירוק (55/65 שקלים), פאד קפאו (52 שקלים) ועוד. "הקונספט שלנו הוא אוכל רחוב אסיאתי" מוסיף גולן. "הרעיון הוא לתת לאנשים פה אוכל זול, טעים, מגניב ובגובה העיניים. זה סוג של מזנון שוק כזה. לפי התגובות של האנשים אני חושב שיצרנו פה להיט".

צ'אנג בה, נתנזון 17 חיפה, 04-6722891, שעות פעילות: ראשון -חמישי: 12:00-17:00. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully