וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אספרנטו: הפופ אפ הלוהט של הקיץ

18.6.2015 / 8:28

חבורת הסורה מארה והשף בנצי ארבל עושים זאת שוב ומביאה לכם להיט קיצי חדש: מסעדת הפופ אפ אספרנטו, שתגיש אוכל מרענן על חוף הים

מסעדת אספרנטו. בנצי ארבל, מערכת וואלה! NEWS
ברבוניות מטוגנות עם צ'יפס/מערכת וואלה! NEWS, בנצי ארבל

אין עוררין על כך שמסעדות פופ אפ חסרות בנוף הישראלי. אותן מסעדות שצצות לעונה אחת בלבד, משאירות טעם של עוד ונעלמות. קבוצת הבעלים שבידיהם מסעדת הגג סורה מארה הכוללת 8 שותפים ובראשן והשף בנצי ארבל החליטו לפתוח מיזם כזה הקיץ, בשיתוף פעולה עם מלון קרלטון. בתחילת השבוע הבא הם ישיקו את אספרנטו, מסעדה קייצית שתפעל אך ורק בחודשים יוני-אוקטובר.

את השם הייחודי של המקום מסביר ארבל בהשראה שקיבל מלודוויג זמנהוף, ממציא האספרנטו, שעל שמו נקרא הרחוב בו גדל. "היה לו חזון שהיה מטורף במאה ה-19, לפני המלחמות הגדולות העולם מפולג לגמרי, והוא רצה לעשות שפה שנייה לכל אדם. הגאון הזה אמר: אני רוצה לעשות שפה אחת שמובנת לכולם. והחזון הזה, אם משליכים אותו על עסק- הוא של מקום אחד שידבר לכולם. זה דבר שכבר קרה בסורה מארה בצורה די אורגנית, ואנחנו יודעים שאנחנו יכולים ורוצים לעשות את זה שוב".

מסעדת אספרנטו. בנצי ארבל, מערכת וואלה! NEWS
לוגו שמשלב/מערכת וואלה! NEWS, בנצי ארבל

החזון הייחודי שמתאר ארבל שולב על ידי הקבוצה עם שכן דומיננטי - המגדלור הירוק לבן שנשקף ברקע, שנמצא בקצה הטיילת ושובר הגלים. לוגו המקום עושה כבוד לשניהם ומשלב יחד את המגדלור התל אביבי והכוכב שעל דגל האספרנטו. חבורת הסורה מארה כבר הוכיחה שבכוחה לזהות פריים לוקיישן, עם מסעדת הגג המדוברת שהיא בין הבודדות בתל אביב שחולשות על נדל"ן אורבני וסקסי, וכעת מתמקמת הקבוצה במיקום מבוקש לא פחות: על חוף הים.

שיתוף הפעולה עם מלון קרלטון מחייב את המקום לכשרות מלאה, שלא הייתה האלמנט היחיד שהשפיע על בניית התפריט. "כל המחשבה שם על אוכל לקחה בחשבון שלושה אלמנטים", אומר ארבל. "המקום כשר, לא מקורה אלא פתוח לגמרי, וכמובן, העונה", הוא אומר, ומסביר שגם בערבים, בקיץ התל אביבי, חם מדי מול הים מכדי לאכול ארוחה מכבידה. שטח המקום יתפרש על דק עצום, שיכלול כ-280 מקומות ישיבה.

לכן, מי שיצפה למנות של הסורה מארה, יופתע. הסלוגן שם הוא "drinks and happy food" (משקאות ואוכל שמח) ובאספרנטו "drinks and summer bites"" (משקאות וביסים של קיץ). "אם בסורה מארה האוכל הוא יותר בפרונט גם מבחינת היצירתיות וגם מבחינת הטאבון המטורף שיש שם, כאן האוכל משתלב עם הקיץ והים", אומר ארבל ומתוודה, "אני בלשון המעטה לא אוהב את הקיץ פה, חם ולח לי וכל התפריט הזה נעשה במין חרדה ממנו. אני חושב שגם אם יבוא עכשיו השף רובושון ויעשה לך את האוכל באוגוסט אתה לא תהנה. ולכן האוכל פה הוא כמו לאכול קערות עם חסה - מינימום תיבול, בישול והכבדה, אבל עם מקסימום יצירתיות".
.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מסעדת אספרנטו. בנצי ארבל, מערכת וואלה! NEWS
פרייד פיש טאקו/מערכת וואלה! NEWS, בנצי ארבל

בין המנות: בורגר מוסר עם צ'יפס, איולי לימון וחרדל בזיליקום; טרטר פשוט – טרטר מוסר עם שמן זית, עלים, מקרוני דלעת חיה על לאבנה; "פיצה" אבטיח עם גבינה מלוחה, נבטי צנונית ופירות הדר; ברבוניות מטוגנות טריות עם צ'יפס; פטה פריטה -שזה מלבן פטה כבשים בפנקו מטוגן בפירורי פנקו פריכים על מצע עגבניות של ג'חנון; פרייד פיש טאקו – מיני טאקו עם דניס טרי בטמפורה של בצק בירה עם איולי בצל מטוגן, פפריקה מעושנת תירס מאיה טרי, בצל סגול, כוסברה וצנונית; סלט של רוקט ואפרסקים ירוקים ועוד (33-59 שקלים).

לקינוח תוגש מנה אותה מתאר ארבל כ"קריצה מלונאית", שנקראת 'צלחת מהאלבום של תאילנד' וכוללת צלחת עמוקה עם קרח כתוש ומעליו פירות חתוכים: אננס, פפאיה, סברס, דובדבנים וענבים ומעל חנקן נוזלי בטמפרטורה קרה. המנה מגיעה בארבע ווריאציות: כמנת יחיד, זוגית, משולשת ומרובעת, כדי לאפשר לחלוק קינוח קליל גם לחבורות גדולות. עוד קינוח במסעדה הוא יוגורט קר עם שוקולד לבן מגורד ותפוחים מקורמלים קרים עם פיסטוק לצד האוכל יהיו קוקטיילים חדשים, בניצוחו של המיקסולוג יובל סופר, כשאחד מהקוקטיילים המרכזיים יהיה אננס ורוזטה.

למי שמקווה לחתוך את הרשימות צפויה אכזבה. גם כאן שיטת ההזמנה של הסורה מארה נשמרת, ומי שמעוניין להזמין מקום יכול לעשות את זה דרך אחד השותפים או דרך עמוד הפייסבוק של אספרנטו. ניתן לקיים באספרנטו גם אירועים.

אספרנטו. אלעזר פרי 10, למרגלות מלון קרלטון על קו החוף. שעות פתיחה: ראשון – חמישי, שבת 20:30- ואילך. שישי 12:00- כניסת שבת. כשר

מסעדת אספרנטו. בנצי ארבל, מערכת וואלה! NEWS
בורגר מוסר/מערכת וואלה! NEWS, בנצי ארבל
מסעדת אספרנטו. בנצי ארבל, מערכת וואלה! NEWS
פיצה אבטיח/מערכת וואלה! NEWS, בנצי ארבל
מסעדת אספרנטו. בנצי ארבל, מערכת וואלה! NEWS
תמונות מהאלבום של תאילנד. פירות עם חנקן נוזלי קפוא/מערכת וואלה! NEWS, בנצי ארבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully