וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהכפר לשולחן: סיפור האהבה של רן שמואלי ונוף עתאמנה איסמעיל

25.6.2015 / 7:45

השף רן שמואלי ונוף עתאמנה איסמעיל, יגישו תפריט בהמתבסס על תוצרת מקומית וטרייה של מגדלים ויצרנים קטנים מכפרה של נוף. סיור בין המגדלים בבאקה אל גרבייה

עריכה: יותם וקס

מגמת הטריות, שווקי האיכרים, דגש על חומרי גלם עונתיים ועל ירקות ופירות ישירות מהחלקאים, הפכה להיות רווחת יותר ויותר במסעדות בארץ. המודעות ושאלת השאלות - מאין מגיעים הירקות שלנו, הגבינות והבשר, מי גידל אותם ובאיזו צורה, הפכו להיות לגיטימיות ונפוצות, לא רק בקרב שוחרי הבריאות, אלא אצל קהל הסועדים והצרכנים הרחב.

השף רן שמואלי ממסעדת קלארו, החליט להרחיב את המגמה, ובחודש הקרוב הוא חובר לנוף עתאמנה איסמעיל (מאסטר שף), יחד הם יגישו תפריט בסימן כפר טו טייבל, תוך התבססות על תוצרת מקומית וטרייה של מגדלים ויצרנים קטנים מכפרה של נוף, באקה אל גרבייה.

באקה אל גרביה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
מהכפר לשולחן/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

נוף, אשר זכתה בעונה הקודמת של תכנית מאסטר שף הפכה מאז להיות מנושאות הדגל של המטבח הערבי המסורתי השורשי בארץ. "זו הפעם ראשונה שאני עושה שיתוף פעולה גם ברמת המגדלים" היא מספרת. "אני לא רק מביאה את עצמי או את המנות שלי, אלא ממש יצרנו מנות שהן תוצאה של שותפות. המעורבות של המגדלים, הטעמים המקומיים, זה מאוד נכון בעיניי, כי זה יותר אותנטי".

שמואלי ונוף בנו יחד תפריט המחבר את המטבח הערבי האותנטי למטבח הישראלי העכשווי. המגדלים והחקלאים נבחרו בקפידה על ידי השניים, שהתמקדו בעיקר בייחודיות של הגידולים והמוצרים בהשוואה להיצע הקיים ביתר השווקים בארץ. כך לדוגמה, נעשה בתפריט החדש שימוש במלוחייה טרייה ועזת טעם מבאקה אל-גרבייה, חלב וגבינות כבשים ממחלבת גנאיים, עלי זעתר טריים, דבש, מבחר של קישואי בלאדי קטנים ועוד. כל אלו הפכו לעמודי תווך במנות עליזות עם חיבור ערבי מקומי, עכשווי וארץ ישראלי. "לקחנו כל מיני מנות שהן קלאסיקות במטבח הערבי, פירקנו אותן ונתנו להן משמעות חדשה, איזשהוא חיבור של שנינו בצלחת", מסבירה נוף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כפר טו טייבל. בועז לביא, מערכת וואלה! NEWS
המלוחייה של נוף פוגשת את השרימפס של רן/מערכת וואלה! NEWS, בועז לביא

בין המנות שיככבו בתפריט תמצאו מנטי- כיסוני בצק דקים ממולאים בבשר טלה, עם בצל מטוגן בתיבול של ציפורן, מוסקט פלפל אנגלי וזעתר (76 שקלים), סלט פאטוש- עלי תרד, עגבניות, עלי זעתר טריים, נענע, פטרוזיליה, פלפל חריף, קרעים של פיתה קריספית ושניצל ג'יבנה (54 שקלים), שרימפס מלוחייה- שרימפס במחבת עם עלי מלוחייה מוקפצים ו"צ'יפס מלוחיה" עם שום, פלפל, פילטים של עגבנייה, מיץ לימון ושמנת חמוצה (138 שקלים), מסיח'אן- לאפה בתנור עם עוף קונפי בשמן זית, הל, קינמון ואניס, מוגש עם לבנה עיזים (106 שקלים), כיסוני גבינה וזעתר - כיסונים קטנים במילוי ג'יבנה ועלי זעתר מטוגנים, מוגשים עם "איירן" – משקה יוגורט חמצמץ, ראשד צנונית ובצל (64 שקלים), גלידת מחלב, קרמבל ודבובדבנים בסירופ (42 שקלים) ועוד.

כפר טו טייבל. בועז לביא, מערכת וואלה! NEWS
שיתוף פעולה בצלחת/מערכת וואלה! NEWS, בועז לביא

"עברנו מסע מרתק שהחל בחיפוש אחר חומרי הגלם והמשיך בבניית התפריט המשותף עם נוף", מספר שמואלי. "החיבור שלי עם נוף היה יוצא דופן, למדתי ממנו המון והרווחתי בן אדם מדהים ואמיתי. אין לי ספק שיהיו שיתופי פעולה נוספים בינינו בעתיד". נוף אגב, היא לא היחידה ששבתה את ליבו של שמואלי, גם הכפר באקה אל גרבייה, הצליח לעורר בו רגשות חזקים. "אמרתי לנוף, שאם הייתי בזמן אחר, במקום אחר, הייתי עובר לגור פה לשנה, אני מרגיש שיש לי המון מה לראות וללמוד כאן".

התפריט יוגש בקלארו עד ל-23 ביולי.

קלארו, הארבעה 23 פינת דוד אלעזר, מתחם שרונה, 03-6017777. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully