וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורחים נוספים הגיעו: בורקיטס מקמח מלא

6.5.2018 / 7:34

לפעמים כל כך פשוט למלא את הבית בניחוחות של מאפייה, והבוריקיטס של עז תלם מושלמים למשימה. מאפים פריכים מקמח מלא במילוי תרד, גבינת פטה ואגוזי מלך שלא מצריכים הרבה עבודה ומושלמים לארוחת ערב באמצע השבוע או לאירוח ספונטני

בורקיטס מנגולד מקמח מלא. אפיק גבאי,
100% קמח מלא ופריכות. בוריקיטס תרד ופטה/אפיק גבאי

העבודה הראשונה שלי בחיים הייתה במאפייה קטנה בהרצליה. מדי בוקר היינו אופים מיני בורקסים במילויים שונים שריחם הטרי היה אופף אותי. מכולם, הבורקיטס העשויים בצק פריך במילוי גבינה, היו האהובים עלי ביותר. כאן יצרתי מתכון בצק שהוא 100% קמח מלא ועדיין נוח מאוד לעבודה, פריך וכיפי. למרות שצורתו של הבורקיטס הקלאסי היא חצי עיגול, אני מעדיף ליצור אותם בצורת משולשים, פשוט כי נוח יותר לחתוך את הבצק לריבועים מאשר לקרוץ עיגולים, ולניצול מירבי של הבצק בלי שאריות.

המתכון לא מצריך הרבה מאמץ או טכניקה מסורבלת, ומעבר לעובדה שמדובר בבצק פריך פרווה (על בסיס שמן זית) שיכול לשמש למאפים מלוחים ומילויים אחרים, הוא מצוין גם לארוחת ערב של אמצע שבוע ולאירוח מרשים של חברים.

חומרים:
ל- 30 בורקיטס

לבצק:
280 גרם (2 כוסות) קמח מלא
100 מ"ל (1/3 כוס+כף) שמן זית
1 ביצה
80 מ"ל (1/3 כוס) מים
קורט מלח

למילוי:
2 כפות שמן זית
צרור גדול תרד או עלים מ-2 צרורות מנגולד, חתוכים גס
80 גרם גבינת פטה, מפוררת
חופן אגוזי מלך קצוצים גס (רשות)
מלח ופלפל שחור, לפי הטעם
ביצה טרופה או שמן זית, להברשת המאפים
שומשום, לפיזור

אופן ההכנה:

1.מתחילים בהכנת הבצק: שמים את כל המצרכים בקערה ומערבבים לבצק אחיד ומעט דביק. מעבירים למשטח מקומח ולשים 3-4 דקות, עד שהבצק נהיה חלק ונעים למגע. אם הוא מרגיש יבש מדי, מוסיפים מעט מים. מעבירים למקרר ונותנים לבצק לנוח כשעה.

2.הכנת המילוי: מחממים את שמן הזית בסיר בינוני, מוסיפים את עלי התרד או המנגולד, מבשלים על להבה גבוהה 3-5 דקות ועד שהתרד מאבד את רוב נפחו. מעבירים למסננת צפופה, נותנים לו להתקרר מעט ואז סוחטים היטב כדי להיפטר מנוזלים עודפים. את התרד הסחוט מעבירים לקערה, מוסיפים את הגבינה המפוררת, האגוזים ומלח ופלפל לפי הטעם. ומערבבים.

3. יוצרים את הבורקיטס: מחממים תנור ל-180 מעלות.
מחלקים את הבצק ל-2. על משטח עבודה נקי ומקומח קלות מרדדים כדור בצק אחד לריבוע בגודל 32X32 ס"מ בערך (עובי 1/2 ס"מ או פחות). חותכים ל-16 ריבועים בגודל פחות או יותר שווה. במרכז כל ריבוע מניחים כפית נדיבה מהמלית ומקפלים את הריבועים מפינה לפינה, ליצירת משולש. מהדקים היטב את הקצוות. מעבירים לתבנית עם נייר אפייה ומהדקים שוב את הקצוות עם מזלג. חוזרים על הפעולות עם מחצית הבצק השנייה.

4. מברישים את הבורקיטס בביצה או שמן זית, זורים מעט שומשום אופים כ-15 דקות, או עד שהבצק אפוי לחלוטין. מוציאים, נותנים לבורקיטס להתקרר ומגישים.

לעוד מתכוני מאפים
בורקס ביתי כמו ברמלה

עז תלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully