וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההבטחה הגדולה: פלורנטין האוס

7.4.2016 / 7:20

אבי אפרתי הגיע השבוע לפלורנטין האוס, מסעדתו החדשה של השף שרון כהן (שילה, קפה אירופה). למרות שהמנות לא הציגו רמה אחידה, אפרתי משוכנע שנדרשים רק כמה כיוונונים קטנים כדי להפוך אותה למקום ראוי בהחלט

המנות של המסעדה פלורנטין האוס. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
המנה המנצחת של הערב. טטאקי שייטל/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

פלורנטין האוס היא האסיאתית החדשה של השף שרון כהן (שילה, קפה אירופה). היא ממוקמת ברחוב פלורנטין, בלב הפועם והמבעבע (בערב לפחות) של פלורנטין. הגענו לפלורנטין האוס בערב של אמצע השבוע, והיה יותר מנעים לצעוד מהחניה, בחור קצת מרוחק לצד מוסכים (די קשה לחנות בסמטאות השכונה בערב), ועד למסעדה. זה לקח זמן, הרבה יותר ממה שניתן היה לצפות, אבל נדמה שפלורנטין נהייתה המקום המגניב שהייתה צריכה להיות. המון מקומות קטנים ומזמינים; די הרבה אנשים. לנו היא הזכירה, קצת לפחות, את רובע טרסטוורה ברומא, בימיו המתוקים, כשעוד היה שייך לרומאים, לפני שהפך מתוייר לעייפה.

המסעדה החדשה, שאינה קטנה כלל (כמאה מקומות), מחברת נגיעות עיצוב תעשייתי עם אלמנטים מהמזרח ומרגישה עכשווית ונעימה. היא לא הומה ורעשנית מדי, ואפשר בהחלט לשבת בה, בשני החללים הפעילים כרגע, כמו גם על הבר, ליהנות מוייב מוצלח וגם להצליח לדבר.

התפריט, עליו חתום דור אבן, שעבד בעבר עם יובל בן נריה בהרברט סמואל ובטאיזו, הוא אסיאתי אקלקטי והאוכל, רובו ככולו, מושתת על מנות ביניים לחלוקה, המתומחרות במתינות (38 עד 58 שקלים למרביתן). האווירה נינוחה ונטולת פורמאליות, ולצד התפריט המפורט מקבלים דף ובו תקציר תפריט ועפרון לסימון המנות הרצויות.

האוכל בפלורנטין האוס מגיע מהר וביעילות, אבל המקום חף מאנרגיית "לבלוע, לא ללעוס". במילים אחרות, אף אחד שם לא מעביר אנרגיה של מזללה שבה מאיצים בך לגמור את העניין כולו תוך 45 דקות, להשאיר טיפ וללכת. זה בהחלט מקום שאפשר לבוא לבלות בו, לשתות קצת, לזלול משהו וחזור חלילה. צריך לקוות שהנינוחות היחסית הזו תתמיד גם בהמשך.

התחלנו להזמין. הסבב הראשון כלל טרטר סלמון (38 שקלים), סלט שרימפס ואשכולית (38 שקלים), סלט ירקות וייטנאמי (36 שקלים) ומנת "מאודים שרימפס" (38 שקלים). הגיע האוכל. לא דגימות, אבל גם לא מנות ביניים מהסוג הנדיב. מאידך, בתמחור הנתון, מדובר במאסה הגונה בהחלט.

נו, ואיך האוכל? כל מיני. מנות טובות ממש, לצד כאלו שפחות. סלט השרימפס-אשכולית היה טוב מאוד. הייתה בו רעננות טובה ומדויקת של אשכולית ועלים (כוסברה, עירית ובזיל סגול), עם רוטב דגים לא אגרסיבי מדי, צביטת בצל סגול נעימה ותחושה של יד קלה ומדויקת במטבח. הסלט הווייטנאמי, עם מיני ירקות (פפאיה ירוקה, מלפפון, סלק צהוב, שומר ולוביה), לצד עלים, צ'ילי, רוטב דגים ועוד כמה, היה טוב הרבה פחות. היד הקלה, הבוטחת והמדויקת מסלט האשכולית והשרימפס מתחילת הפסקה, חסרה בו מאוד. הוא היה סתמי.
טרטר הסלמון, עם אגס, כוסברה, בצל ירוק, מלפפון, חזרת מגורדת, רוטב על בסיס סויה ותמרידני, ועוד כהנה וכהנה רכיבים, היה בסדר. לא מגניב ברעננות וחיות, אבל בסדר. מנת מאודי השרימפס אכזבה. היו בה שרימפס ומיני ירוקים משוחים בשמן שום, ג'ינג'ר ולמון גראס עם מסאלה של שקדים, שומשום ואצות וואקמה לצד דיפ סויה תמרידני עם לימון ודיפ קארי צהוב תאילנדי. המון מילים לתאר מנה מפוקששת, שהייתה בה מידה של גסות טעמים שלא אפשרה ליהנות כלל מחומרי הגלם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

חלק זה של הארוחה היה יציב יותר. שומאי שרימפס וסרטנים (39 שקלים), באו (38 שקלים) וטטאקי שייטל (58 שקלים). ארבע יחידות כיסוני השומאי, במילוי סרטנים ושרימפס היו חביבות בהחלט. הרוטב (רוטב דגים ורוטב אויסטרים) היה מאוזן והכל היה נעים וטעים. בצמד לחמניות הבאו הייתה לחות רבה מדי, אבל המלית, על בסיס פרגיות, הייתה טובה מאוד ושלל התוספים ליד (בוקצ'וי מוחמץ, עלה כרוב, כוסברה ובצל סגול) הוסיף רעננות.

מנת הטטאקי שייטל הצטיינה. נתחי השייטל השרוי ברוטב דגים מוננו בנדיבות והיו פשוט טעימים. לא היה צורך ברוטב חלב הקוקס הטרי והמתקתק שהגיע עם המנה. הבשר עשה את זה בעצמו בהצלחה יתרה. נהנינו מאוד. חתמנו בפודינג אורז (32 שקלים) לא יוצא דופן, אבל חביב, שיתרונו הגדול היה בכך שלא היה מתוק מדי, עם פירות ואגוזים מעל.

אז מה היה לנו? שתי מנות מצוינות (סלט שרימפס ואשכוליות וטטאקי שייטל) בהן ניכר חותם יד של שף כשרוני ומיומן, שני פיקשושים ברורים (שרימפס מאודים וסלט וייטנאמי) ובתווך מנות סבירות עד טובות. חוסר יציבות? בהחלט, אבל הבה נהיה פוזיטיביים. פלורנטין האוס הוא מקום שבא בטוב. ניכר שמושקעים חשיבה ומאמץ במטבח, ואין תחושה של יומרה ריקה כדי לעשות מכה. הפוטנציאל ברור בהחלט. כשהמטבח יצליח להתייצב ולהתאזן, ובתנאי שרמת המחירים הנוכחית והאווירה הנעימה יישמרו, זה יהיה מקום ראוי בהחלט. מעניין יהיה להגיע לכאן בעוד כמה חודשים.

פלורנטין האוס, פלורנטין 6, תל אביב. 03-6164449. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully