וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה ביקור: האסיאתית החדשה של ת"א

22.3.2016 / 12:23

היה זה עניין של זמן עד שפלורנטין תהפוך למוקד קולינרי משובח, והמסעדה האסיאתית החדשה של השף שרון כהן (שילה, קפה אירופה) - פלורנטין האוס - מעלה את הרף בשכונה התוססת

פלורנטין האוס. יעל לאור, מערכת וואלה!
תוספת מרעננת לשכונה. סשימי טונה בפלורנטין האוס/מערכת וואלה!, יעל לאור

צעירים רבים שלא יכלו להרשות לעצמם לגור במרכז ניו יורק, ערקו כבר לפני מספר שנים אל שכונת וויליאמסבורג בברוקלין, והפכו אותה לאזור התוסס והמגניב של העיר. בדומה לתהליך זה, המתקיים בערים גדולות רבות בעולם, בשנים האחרונות גם תל אביב מיישרת קו. משבר הדיור בארץ והקושי של אנשים צעירים לשכור דירה במרכז העיר היא בעיה קשה ומצערת, אבל איך שהוא, מתוך התופעה הזו צומח משהו טוב בחלקה הדרומי של תל אביב.

שכונת פלורנטין רבתי, הפכה להיות אחת השכונות המעניינות בעיר בשנים האחרונות. לא בכדי היא דורגה במקום השני ברשימת עשר השכונות ההיפסטריות הטובות בעולם. גם השפים והמסעדנים מתחילים להבין שמשהו טוב קורה בדרום העיר. הפריחה הקולינרית של האיזור הכולל את רחוב פלורנטין וסביבתו - שדרות וושינגטון ואיזור שוק לווינסקי - יצר מציאות בה האיזור הזה מהווה לא רק מקום מפלט לאנשים שלא יכולים להרשות לעצמם לגור במרכז העיר, אלא אלטרנטיבה מספקת בפני עצמה.

המנות של המסעדה פלורנטין האוס. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
הרבה ירוק, הרבה מאודים. מנת וון-טון בפלורנטין האוס/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

על המסעדות בשוק לוינסקי יצא לנו לכתוב כאן לא מעט, ביניהן אוזריה, דלידה, קוק בוק קפה ועוד כמה וכמה פנינים קולינריות. אבל גם באזור של רחוב פלורנטין תמצאו אופציות לא רעות להשביע את הרעב כמו מסעדת ניוקי שופ, קאנו הויאטנמית, צ'אנגוס המקסיקנית ועוד. אל כל אלו התווספה בשבוע שעבר תוספת מרעננת במיוחד - פלורנטין האוס, מסעדה אסיאתית של השף שרון כהן, שמסתמנת כאחת המסעדות הבולטות בסצינת האוכל התל אביבית לקיץ הקרוב.

כהן הוא השף של מסעדת שילה בתשע השנים האחרונות ושל בר-המסעדה קפה אירופה. כעת הוא פונה לז'אנר אוכל שונה מעט עבורו. בפלורנטין האוס, החדשה שלו, הוא מגיש אוכל אסיאתי מוקפד ומתוחכם. לצידו של כהן במטבח עובד השף דור אבן, אשר הרזומה שלו כולל את מסעדת הרברט סמואל ועבודה כסו שף של יובל בן נריה בטאיזו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
המנות של המסעדה פלורנטין האוס. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
קנלוני גיוזה במילוי פרגית. פלורנטין האוס/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

פלורנטין האוס, יש להדגיש, שונה משאר המסעדות באזור, כך שמי שהאווירה ההיפסטרית של האזור מרתיעה אותו יכול להסיר דאגה מלבו. ראשית, מדובר במסעדת שף, וזה לאו דווקא בא לידי ביטוי במחירים. נהפוך הוא, המחירים בפלורנטין האוס, לפחות בינתיים, נוחים לכיס, בהשוואה למסעדות שף אחרות בעיר. זה כן בא לידי ביטוי במגע ידו של השף, במנות מוקפדות ובחומרי גלם איכותיים. שנית, העיצוב של המקום מכוון יותר לסטייל של מסעדות אסיאתיות שנתקלנו בהן בביקורים בלונדון או בניו יורק, ופחות אווירה של המזרח הרחוק. המסעדה היפה מעוצבת בקפידה, אבל עם זאת משדרת אווירה נינוחה ומשוחררת. המסעדה מחולקת לשני חללים, המכילים בסך הכל כ-100 מקומות ישיבה - סביב שולחן או על הבר. יושבי הבר יכולים להנות ממטבח פתוח בו כל המנות מוכנות לנגד עיניהם, כשלעיתים גם נוצר מעין סמול-טוק חביב עם הטבחים במקום.

למסעדה יש גם חצר, שכרגע משמשת בעיקר כחצר עישון, ויש להניח שבהמשך תוסב אף היא למקומות ישיבה. את התפריט, שכאמור נמצא כרגע בהרצה, מגישים בפלונרטין האוס, בגרסת תפריט רגילה בה מפורטים כל מרכיבי המנות, ולצידו תפריט חד פעמי, עליו מסמנים הסועדים בעיפרון את המנות אותן הם רוצים להזמין.

פלורנטין האוס. יעל לאור, מערכת וואלה!
יש גם מנות גדולות יותר - כמו פילה לברק בקארי/מערכת וואלה!, יעל לאור

למרות שאין חלוקה ברורה בתפריט, גודל המנות הולך וגדל ככל שמתקדמים בתפריט. בתחילת התפריט תמצאו מנות של דגים נאים כמו טרטר סלמון (38 שקלים) וסשימי דג ים עם פפאיה (48 שקלים), ובהמשך מבחר מנות של כיסונים מאודים וסלטים מרעננים, כמו סלט שרימפס ואשכוליות (38 שקלים), סלט אטריות חיטה טבעוני (34 שקלים), סלט ירקות וויאטנמי, סלט טלה מפורק ובלינצ'ס סיני (43 שקלים), כיסוני שמואי שרימפס וסרטנים (39 שקלים), גיוזה קנלוני (38 שקלים), לביבות שרימפס וויאטנמיות (46 שקלים) ועוד.

תמצאו כאן גם מנה של באו - באן עגול ממולא בתבשיל לחי (2 יחידות - 38 שקלים), מרק דגים וויאטנמי (38/58 שקלים), וטטאקי שייטל (56 שקלים). בסוף התפריט תמצאו גם מנות גדולות יותר שמוגשות עם אורז, ומעט יקרות יותר, ביניהן קלמארי וירוקים (62 שקלים), פילה לברק בקארי (88 שקלים), באן צ'ה - מנה זוגית של צלע לבן וקציצות ירך חזיר, ספרינג רול מטוגן ממולא בחזיר (88 שקלים) ומנה של דג שלם ללא עצמות צלוי בתנור (98 שקלים).

פלורנטין האוס, פלורנטין 6, ת"א. 03-6164449. שעות פעילות: ראשון - שבת: החל מ-18:00. בשבוע ההרצה תיפתח המסעדה מדי ערב בשעה 19:00. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully