וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוחה שלמה ב-23 שקלים? זה אפשרי

14.6.2016 / 7:30

כמו תמיד, גם אל החומוס של עבד המונה הגיע במקרה. שם הוא מצא ארוחה מלאה ב-23 שקלים הכוללת חומוס יפואי מעולה עם מטען של טחינה משובחת וכדורי פלאפל אמיתיים

החומוס של עבד. קובי רובין
החומוס של עבד/קובי רובין

חומוס מבחינתי הוא סוג של שפה בינלאומית, המדוברת ביותר בארץ. כל ילד קטן וכל מבוגר מתאהב בחומוסיה שלו עליה הוא גדל, וכל חומוסיה בונה על קהל לקוחות קבועה של סועדים שבויים שלא מוכנים לשנות כיוון. רק לפעמים, לעיתים רחוקות, הם מוכנים לנסות להבין שיח אחר. כל טעימה של חומוס בעיניי פותחת לפניי עולם של הבנה אחרת לאותו טעם נרכש. לפיכך, בהגדרה שלי, חומוס ללא מאפייים ברורים של בעל המקום אינו מעניין מספיק. חומוס נייטרלי שמנסה למצוא חן בעיני כולם, כמו גם פלאפליות שמנסות להקסים את הקונים עם פלאפל תפל - לא קונים אותי בכלל.

היתרון היחסי של העבודה במונית נמדד כמעט כל יום במהלך שבוע העבודה. לא עובר יום שבו אני לא מבצע טעימה שונה, למרות שקורה באופן תדיר שבמהלך הנסיעות שלי אני חולף על אותם מקומות שכבר כתבתי וחשקה כרסי לחזור לטעום את אותו טעם מוכר. מדובר כומבן במקומות שהם יחידי סגולה, ובמרבית המקרים אני מקפיד ללכת לטעימות במקומות חדשים. יש הרבה כאלו בדרכים.

אל החומוס של עבד הגעתי במקרה. יהיה נכון יותר להגיד שמצאתי פשוט חנייה על רחוב הרצל ממש מול המקום כשהייתי בכלל בדרכי לבצע משימה של הבוסית בבית. שם נתקלתי בחומוסיה של עבד, והחלטתי להיכנס להבין על מה כל העניין (למרות שבתכנון הראשוני הייתי בדרך לאכול את המנה הסודית של מקום אחר עליו כתבתי בשם הסביח).

החומוסיה של עבד נפתחה על שרידיו של סניף רשת שווארמיות עילית עם מחירי אל-על. החומוס של עבד לא יקר גם יחסית לחומוסיה באזור תל אביב; כל המנה אותה אתם רואים בתמונה לעיל עולה רק 23 שקלים, כולל כדורי הפלאפל. מחיר לכל כיס מבחינתי.

עכשיו, נתרגם לכם את התמונה למילים: מדובר במנה של חומוס מגורען עם כמות גדולה ומורגשת של טחינה מעולה. החומוס בדרגת חמיצות יפואית ידועה עם בעיטה קלה למעלה של טחינה. הפול של עבד הוא פול לבן טחון יחד עם פולים שלמים בתוך התערובת. מעל הכל, עבד מוזג סלסה אדומה של עגבניות מתובלות יחד עם אותו רוטב חריף-חמוץ המוכר לכל התושבים באזור יפו. הרוטב מוגש כמובן לצד המנה להוספה עצמית. הפלאפל שמגיע עם המנה בצבע ירוק בהיר וכבד למאכל; לא קליל ולא מתנחמד לאף אחד בכלל. לא מנסה להתחפש למה שלא יהיה אף פעם.

החומוס של עבד. קובי רובין
החומוס של עבד/קובי רובין

אם אתם בעניין של חומוס חמצמץ במידה קלה ומעולה עם מטען לא מבוטל של טחינה טובה בכמות שמספיקה לכל אחד - החומוס של עבד הוא המקום עבורכם. מעבר לעובדה שהוא פתוח בשבת, היתרון האמיתי שלא הוא עבור אלו שאינם שובעים בקלות. יש במקום מילוי חוזר של עוד תספת, אבל נראה אתכם זזים בכלל אחרי המנה הראשונה.

החומוס של עבד, הרצל 77 (פינת פלורנטין), תל אביב. שעות פעילות: ימים א'-ה' 10:00-24:00, ו' 10:00-18:00, שבת 10:00-24:00. ללא תעודת כשרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully