וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו במקסיקו סיטי: דוכן קטן כובש את הכרמל

10.7.2016 / 11:47

גילטי פלז'ר: סצנת אוכל הרחוב בארץ ממשיכה לצמוח, והפעם מדובר בדוכן קטנטן בתוך ההמולה של שוק הכרמל, אותו פתח עולה חדש ממקסיקו. בתפריט: מנה אחת בלבד, לוהטת במיוחד

עריכה: ליאור נאור

רבות דובר על ההתעוררות הקולינרית של שוק הכרמל בשנים האחרונות, ויש מי שטוענים כי המחיר שלה הוא התמסחרות ואובדן האותנטיות. על כן, הופתענו (לטובה, כמובן) לגלות כי לאחרונה נפתח דוכן אוכל חדש, קטן מאוד, שהוא מופע של אדם אחד; ללא מערך יחסי ציבור משומן או תכנון מדוקדק מאחוריו.

מקסיקן-טאקריה הוא דוכן אוכל, באמצע המולת השוק עצמו, ולא ברחובות המסתעפים ממנו, שמגיש אך ורק מנה אחת - קסדייה מקסיקנית. כשאומרים לנו "קסדייה", אנחנו חושבים לרוב על טורטיות במילוי גבינה מותכת, אך הגרסה הזו שונה. מדובר במאכל שעל פניו נדמה כמו אמפנדס ארגנטינאי, אך למעשה מדובר בכיסון בצק עשוי קמח תירס, בדומה לבצק המשמש להכנת הארפה הונצוליאנית, שנזרק לטיגון עמוק. ליאון, מי שעלה ממקסיקו לפני כ-5 שנים ופתח את הדוכן לפני כחודש וחצי, ממלא את הקסדייה בגבינה שנמסה בחום הגבוה ובשלל מילויים צמחוניים כמו פטריות, תירס, שעועית אדומה או חצילים. והמחיר? כמו אוכל רחוב אמתי - 10 שקלים בלבד ליחידה.

מקסיקן טאקריה בשוק הכרמל. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
דוכן קטן שמציע מנה אחת בלבד. קסדייה מקסיקנית/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

ליאון מכין את הקסדייס אחת-אחת.רק בעת ההזמנה כדי לשמור על טריות מקסימלית ופריכות מתפצחת. תחילה הוא משטח את הבצק בין שתי צלחות, מוסיף את המילוי, מקפל ומהדק, וזורק לשמן החם לשיזוף רציני. את הכיסונים הלוהטים אוכלים בעמידה בסמוך לדוכן, ואפשר להנות מארבעה רטבים שונים: גוואקמולי, סלסה רוחה (רוטב אדום), שמנת חמוצה ורוטב צ'יפוטלה של ליאון. מומלץ להגיע מוקדם, שכן המלאי הוא מוגבל; כאשר הגענו לשם ביום שישי בשעה 13:00, כבר לא היה זכר לגוואקמולי.

הדוכן קם כאמור רק לפני חודש וחצי, אך השמועה על פתיחתו עשתה לה כנפיים, בעיקר בקרב העולים החדשים ממקסיקו. בהמתנה לקסדייה שלנו, אחת הלקוחות בתור סיפרה בהתלהבות עם מבטא מקסיקני כבד כי התמונה של הדוכן רצה בקבוצות הפייסבוק של העולים, והם כולם מגיעים באופן קבוע מתוך געגועים לאוכל של הבית לשעבר.

עוד באותו נושא

המונה טועם: ונצואלה באמצע שוק הכרמל

לכתבה המלאה
מקסיקן טאקריה בשוק הכרמל. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
מופע של אדם אחד. ליאון בדוכן מקסיקן טאקריה/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

בתקופה שהיא אמנם לא פחות מתור הזהב של אוכל הרחוב בארץ, הדוכן הקטן מצליח לבלוט דווקא בפשטותו. דוכנים של אוכל נפוצים בערים הגדולות ברחבי העולם, אך חריגים בנוף המקומי, כנראה מאותה סיבה שתרבות משאיות האוכל אינה מצליחה, או אינה יכולה, לצמוח בו. מקסיקן טאקריה הוא לא עוד חלל ממוסד ומסודר, אלא בדיוק מה שאנחנו מצפים מאוכל רחוב: על הדרך, מנה אחת בלבד, זול ומושחת. טיפ: תתארגנו על מפית לפני שאתם מגיעים לשם.

מקסיקן טאקריה, רמב"ם 2 (פינת שוק הכרמל), תל אביב. שעות פעילות: 10:00-16:00

מקסיקן טאקריה בשוק הכרמל. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
אפשר לבחור מילויים צמחוניים שונים. ליאון בדוכן מקסיקן טאקריה/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן
מקסיקן טאקריה בשוק הכרמל. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
אוכלים בעמידה בסמוך לדוכן, ונהנים מהרטבים. קסדייה מקסיקנית/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully