וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרענן של הקיץ: האם זהו המלבי הכי טעים בארץ?

12.7.2016 / 7:35

כנראה שזהו הטעם של גן עדן: המונה טועם חושף את המרענן הרשמי שלו לקיץ בעשרות השנים האחרונות, וקובע שככל הנראה מדובר במלבי הכי טעים בארץ. והמחיר? 12 שקלים

מלבי יפו דג'אני. קובי רובין
הקינוח הכי טוב של הקיץ. מלבי דג'אני ביפו/קובי רובין

אזור יפו עבר בשנים האחרונות תחייה מחדש. אחרי שנמל יפו קיבל את הדחיפה שלו לתודעה התיירותית (אבל לא בהצלחה יתרה, לצערנו), הגיע תורו של אזור שוק הפשפשים לקבל את שלו, על שלל החנויות והמסעדות אשר פונות לקהל מבקרים שמגיע כנחיל בלתי נשלט לאזור שאי אפשר למצוא בו חנייה אפילו ביום חול רגיל. מעבר לשני האזורים הללו, יש גם את שדרות ירושלים. הציר המרכזי משתרע מדרום חופי תל אביב בואך בת ים. הוא אחד מנתיבי התחבורה הכי חשובים בדרום העיר, במיוחד לתושבי בת ים אשר נאלצים להשתמש בו באופן יום-יומי.

אם כבר הגעתם לשדרות ירושלים, חשוב שתכירו מקום שהוא ציון דרך לכל מקומי – המלבי על פינת דג'אני. בעבר, משפחת לוי, הבעלים של המלבי, החזיקה פשפש של קיוסק על פינת בית החולים צהלון ושדרות ירושלים. בימים החמים והלחים במיוחד, כל בת-ימי שמכבד את עצמו, היה מבצע עצירת התרעננות קבועה על הפינה הזו. תור של מכוניות היה נשרך מאחורי הפינה הזו, משפחות שלמות היו עוצרות וכמובן גם נהגי מוניות. היו מקרים בהם הייתי מסיע תושב בת ים לביתו, והוא היה מפתה אותי במנה של מלבי על חשבונו רק כדי שאעצור לו שם על הדרך. ברור שהייתי עוצר לאכול מנה לא מבוטלת ומעולה של אחד המלבים הכי טובים במדינה.
לאחר עשרות שנים על אותו צומת, לפני 8 שנים בערך, פינו את הקיוסק הקטן, והמלבי מדג'אני דילג לו צפונה חמישים מטר לשורת החנויות הסמוכה. כעת, כולם חונים על תחנת האוטובוס מול החנות. המקום עצמו לא משולט, ואם לא מכירים את המלבי אין סיכוי להיתקל בו במקרה. המלבי של דג'אני צנוע למראה, ומגיעים לפתחו רק יודעי דבר משתיקי סוד. דורות של משפחות עוצרות במקום, ולא מוותרות על העונג הצרוף.

יש אמנם מלבי פרווה, אבל זה לא המקום להיות בו רגיש לחלב ומוצריו. מי אוהב מלבי פרווה? הגעתם לפה כדי לאכול מלבי חלבי בלבד. פעם, כאשר היו מוכרים מלבי ברחובות, היו מגישים אותו בקעריות אלומיניום זעירות יחסית. המלבי של משפחת לוי כפול בגודלו, מוגש בכוס זכוכית גדולה, פי שתיים בערך מהכמות המקובלת שנמכרת היום ברחבי הארץ. אין במקום קוקוס או בוטנים, רק הזלפה קלה של מי ורדים מעל וכמות מוגבלת של סירופ מלבי. זה הכל. כנראה לא צריך הרבה בשביל להגיע לגן עדן.

בניגוד למלבי התעשייתיים שרוב המקומות מגישים היום, המלבי של משפחת לוי נשאר נאמן למסורת שכולם אוהבים. כל נגיסה מוציאה ממך קולות הנאה וחיוך של הנאה. רגע לפני שאתם צוללים לתוך המלבי שלכם, הסתכלו סביב ותראו אנשים מחייכים, נהנים לרגע. הטעם והחוויה יישארו אתכם לפחות שבוע, עד שתחזרו אל המקום לחידוש הזיכרון. אז שם, על אם הדרך בין תל אביב לבת ים, ללא מיתוג או שלט, על הרחוב עצמו ולא באיזה מרכז קניות, יש את הקינוח הכי טוב של הקיץ שעולה אך ורק 12 שקלים. בתאבון או לרוויה לכולם.

מלבי דג'אני, שדרות ירושלים 94, יפו. שעות פעילות: ימים א'-ו' 11:00-19:30. אין טלפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully