וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולם באיטלקית: הצצה למסעדה החדשה של חמודי ממשחקי השף

24.7.2016 / 12:10

לאחר שעזב את מגדלנה ליד הכנרת מגיע השף חמודי עוקלה ממשחקי השף לחיפה ופותח את מסעדה איטליאנו. בתפריט: מטבח פתוח, פיצות ונוף משגע לים

צילום: עידו שחם, עריכה: נטלי זברו

חמודי עוקלה, יוצא משחקי השף, סומן בשנים האחרונות על ידי לא מעט אנשים, כאחד השפים המבטיחים בקולינריה בארץ. כשף בפועל של מסעדת מגדלנה, שזכתה לשבחים מקיר לקיר, הוא הצליח, יחד עם השף יוסף (זוזו) חנא ליצור מסעדת שף ערבית ברמה אחרת ממה שהכרנו עד כה. בראיון לפני אמר שהוא מאמין שזה עניין של שנתיים - שלוש, עד שירגיש בשל למסעדה משל עצמו. התחזית שלו הייתה מדויקת, בימים אלו נפתחה המסעדה החדשה של חמודי, החלק המפתיע יותר הוא דווקא הכיוון הקולינרי שאליו הוא הלך - מסעדה איטלקית.

EATALIANO DALA COSTA הוא שמה של המסעדה החדשה, עליה עבד עוקלה בחודשים האחרונים, מאז שעזב את מגדלנה.

מה לך ולאוכל איטלקי?

הוא מיד צוחק "ידעתי שתשאלי אותי את זה, כולם שואלים את זה". לחמודי זה דווקא נראה הדבר הכי טבעי בעולם, ובעצם למה לא? "כבר במגדלנה משכתי לכיוון הזה, נהנתי להכין שם את הטורטליני המפורסם ומנות פסטה נוספות". בכלל, הוא מוצא נקודות דמיון רבות בין המטבח הדרום איטלקי בו הוא מתמקד במסעדה החדשה שלו, למטבח הגלילי עליו גדל, "בשני המטבחים יש שימוש רב בשמן זית, עגבניות, ארטישוק וחומרי גלם טריים ומקומיים".

איטליאנו. מערכת וואלה!
מבחר של פסטות טריות בייצור עצמי/מערכת וואלה!

"ההחלטה לעזוב את מגדלנה לא הייתה פשוטה עבורי", אומר חמודי. "עד היום אני מרגיש שמשהו חסר לי, אבל הרגשתי שזה נכון מבחינתי להתקדם לדבר הבא, אני כל הזמן מחפש שינויים ואתגרים". מי שאימצו את חמודי לחיקם הם המסעדנים תאופיק ובילאד חסן, בעלי מסעדות שוואטינא בעיר, האחת נמצאת בבת גלים, ממש מתחת למסעדת איטליאנו החדשה, והשנייה בסטלה מאריס. "הרבה זמן היה לי חלום לפתוח מסעדה איטלקית וידעתי שחמודי הוא האיש בשביל זה", מספר תאופיק. אם היו לחמודי לבטים הם נעלמו ברגע שנכנס למסעדה וראה את הנוף עוצר הנשימה שנשקף ממנה. בכלל, נדמה במהלך הראיון עמו ששני הדברים, אחרי האוכל כמובן, שמסבים לו הכי הרבה אושר וגאווה הם המראה של הים הנשקף מכל עבר מחלונות במסעדה והמטבח הגדול והפתוח, המאפשר לקהל הסועדים לצפות במתרחש בו. "אני חושב שיש בזה משהו מאוד נכון לקולינריה של היום שהמטבח פתוח, וכולם יכולים לראות אותי, עד לרמה של איזה תבלין אני שם באוכל".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
EATALIANO. צילום: יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
גם כאן פותחים שולחן, אבל עם אנטיפסטי/מערכת וואלה! NEWS, צילום: יעל לאור

במטבח העצום בגודלו, יש טאבון גדול, כמו בכמעט כל מסעדה חדשה שנפתחה לאחרונה ומכבדת את עצמה, ממנו יוצאות מבחר של פוקצ'ות ופיצות מפתיעות ומגוונות. גם הפסטה נעשית כאן טרייה-טרייה בייצור עצמי, ואפילו הקינוחים כאן מקבלים כאן כבוד עם אגף קונדיטוריה בפני עצמו.

בין המנות הראשונות תמצאו פוקצ'ת גבינות (24 שקלים), קרודו דג ים (47 שקלים), ארנצ'יני מוצרלה מעושנת (39 שקלים), ניוקי ארטישוק ירושלמי וכמהין (49 שקלים) ועוד. אגף הפסטות והפיצות העשיר מציע בין היתר פיצה פונגי ביאנקה עם קרם כמהין, מסקרופנה, פטריות שימג'י ופורטבול, פרמזן ושמן כמהין (64 שקלים), פיצה ירוקה (57 שקלים), פיצה סנייה טלה (64 שקלים) ועוד, ואגף הפסטות מציע מנות כמו שרימפס בפסטו פיסטוקים (76 שקלים), חונקי כמרים ראגו טלה (74 שקלים) ועוד, ובאגף הספיישלים תמצאו גם סקלופיני עגל (89 שקלים), דג שלם בטאבון (114 שקלים), ריזוטו שחור ופירות ים (115 שקלים) ועוד ועוד.

EATALIANO. צילום: יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
חמה מהטאבון - פיצה סנייה טלה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: יעל לאור

לסיום אני מנסה להבין אם חיפה באמת הייתה החלום מבחינתו או שכשדיברנו לפני שנתיים, או שהוא בכלל פנטז על תל אביב. מבחינתו, אין שאלה. "אני חושב שיש פה קהל ענק שחסרות לו מסעדות ברמה גבוהה ובמחירים נוחים", הוא אומר. "אני לא חושב שזאת חוכמה גדולה לרוץ לפתוח מסעדה בת"א, כי כל הקולינריה מתרחשת בת"א, מבחינתי זה הישג גדול יותר לפתוח מסעדה בחיפה, ולהביא אנשים שיבואו אליך במיוחד. אני מאמין שבשביל מסעדה טובה צריך לנסוע רחוק".

אז זה הדבר? הגשמת את החלום שלך?
"זה לגמרי הדבר עכשיו, אני לא פוסל שעוד שלוש שנים אני ארצה לפתוח מסעדה אסיאתית", הוא אומר חצי בצחוק-חצי ברצינות. "אבל עכשיו אני לגמרי כאן ומאושר".

EATALIANO, העלייה השנייה 96, בת גלים, חיפה, 04-8381336. שעות פעילות: ראשון - שבת: 12:00-00:00. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully