וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק אוכל אסיאתי מגיע למחנה יהודה

26.7.2016 / 14:53

מחנה יהודה מתחדש בווק מרקט, מזללה שמגישה אך ורק מוקפצים. המקום החדש הוא חלק ממתחם כולל של דוכנים אסיאתים בשוק הירושלמי שיפתחו בחודשים הקרובים ויציעו דים סאם, סושי ועוד

ווקמרקט בשוק מחנה יהודה. נועם מושקוביץ
מיזם חדשני שכולל מזללות אסיאתיות בתוך שוק מחנה יהודה/נועם מושקוביץ

אין חדש בעובדה שמחנה יהודה הוא מהשווקים הנחשבים ביותר בארץ. גם בתקופות בעייתיות מבחינה בטחונית בבירה, במהלכן היקף המבקרים מחוצה לו הצטמצם, השוק המקומי שומר על אווירה שוקקת וירושלמית מאוד. בזכות הפופולריות העצומה שלו, קיימת כדרך קבע תנועה גדולה של תושבים מקומיים שנאמנים לדוכניו. בשנים האחרונות הוא השתנה ללא היכר, עם שלל מקומות קטנים וטרנדיים שצצו בסמטאות שלו, לא פעם במקומן של הבסטות בשוק. חלק מהאפיל של המקומות החדשים טמון בכך שבשעות הערב הבסטות נסגרות, והשליטה עוברת למסעדות ולברים הקטנים, שהסועדים בהם זולגים למקומות ישיבה במעברים ומתקבלת אווירה מיוחדת במינה.

היזם והמסעדן הירושלמי עדי טלמור עם שותפיו נחיק כהן ודרור גלפז מצאו דרך מקורית וחדשנית לנצל את יתרונות השוק ולפנות לקהל הירושלמי. השלושה, בעלי הרשת המצליחה סושי רחביה (שלה 6 סניפים בעיר וסביבתה, חלקם בזכיון), פותחים בשוק מיזם חדשני בשוק שייקרא סטריט מרקט. החבורה השתלטה על 5 חנויות קטנות בהן יפתחו מספר מזללות שיתאחדו לכדי מתחם אוכל אסיאתי. הסנונית הראשונה התחילה לפעול כבר השבוע, תחת השם ווק מרקט. "זאת חנות אחת מתוך המיזם, מקום שהוא על טהרת המוקפצים", מספר טלמור על המקום. התפריט מזכיר מעט את קונספט ההרכבה של רשתות כמו פסטה בסטה או פאזל, רק בטייק אוף מוקפצים. את המוקפצים מרכיבים במחיר התחלתי של 25 שקלים, בוחרים אטריה (ביצים, אורז, חיטה וכו'), בוחרים רוטב (טריאקי, קארי-קוקוס, חמוץ-מתוק וכו'), בוחרים תוספות בתשלום נוסף (עוף בטמפורה, טופו, פטריות שיטאקה, ברוקולי ועוד, 3-12 שקלים לתוספת), ומוסיפים טופינג (כוסברה, שבבי בוטנים וכו', 2 שקלים לטופינג).

בנוסף ניתן להזמין מנות מוכנות המתומחרות מראש. כך למשל טוקיו נודלס - רצועות עוף, אווז ובקר מוקפצות עם אטריות ביצים, תרד, כרוב, גזר בצל ירוק ונבטים ברוטב טריאקי (48 שקלים), צ'יקן סייגון - עוף בטמפורה, שעועית ירוקה, אגוזי קשיו, בצל ירוק ונבטים (46 שקלים, ג'רוזלם מיקס - עוף, טחול ולבבות מוקפצים עם אטריות חיטה, בצל לבן, בצל ירוק וחצילים ברוטב מעורב ירושלמי (48 שקלים) ועוד. לצדם מוגשים משקאות אסיאתיים עם בירות כמו סינג וסאפורו, סאקי וצ'ויה.

ווקמרקט בשוק מחנה יהודה. נועם מושקוביץ
הסנונית הראשונה של המתחם החדש. ווק מרקט/נועם מושקוביץ

החנויות הנוספות יפתחו בחודשים הקרובים, כשכל חנות תתמחה בתחום אחר: חנות המוקדשת לסושי, לדים סאם, לחמניות באו ואגרולים, שיפודי יאקיטורי ובננה לוטי. "זה מין צ'יינה טאון קטן, סטריט מרקט אסיאתי בשוק", מסביר טלמור את החזון. "לכל חנות יהיה קיום נפרד בשפה ובסגנון".

להכרות שלכם עם ההחיך של הקהל הירושלמי יש משמעות?

טלמור: "אנחנו כבר מעל 9 שנים עם הרשת שלנו ומכירים את הקהל הירושלמי. בכל הקשור לאוכל אסיאתי ירושלים זה לא ת"א ובטח לא ניו יורק, לא בטעמים או בחיך ובתעוזה. יש לנו טעמים שלא השתנו הרבה מאד זמן, שמתאימים לקהל המקומי. אין בתפריט מנות הארד קור אבל יש מנות עם טעמים אסיאתיים". במיזם הושקעו קרוב ל-3.5 מליון שקלים, ולטלמור חשוב להדגיש כי לא מדובר בסניפי אקספרס או טייק אוויי, ויש כאן דגש על השקעה בפרטים. "אנחנו עובדים רק עם דגים טריים וחומרי גם איכותיים מחו"ל".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ווקמרקט בשוק מחנה יהודה. נועם מושקוביץ
השקעה בפרטים הקטנים ובחומרי גלם איכותיים. ווק מרקט/נועם מושקוביץ

כל המקומות הם מעין הכלאה של דוכני אוכל ומזללות ובהתאמה, גודלם יהיה קטן יחסית. בווק מרקט יש כ-20 מקומות ישיבה ובשאר המיזמים יתווספו עוד כ-70 מקומות ישיבה. בחיבור של כל המקומות אומר טלמור כי "נהיה המקום הכי גדול בשוק בזמן היום". בלילה, לאחר סגירת הבסטות וזליגת מקומות הישיבה החוצה יתרחב כל מקום. בווק מרקט יהיו כ-50 מקומות ובמיזם כולו כ-200.

ווק מרקט. עץ חיים 43, ירושלים. שאר המזללות יתפזרו ברחוב האפרסק 6,12,14 וברחוב השזיף 13. שעות פעילות : א'-ה' 11:00- 2:00, ו' 11:00-16:00, מוצ"ש- 01:00. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully