וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאברוסו: מקסיקנית חדשה בשוק הכרמל בתל אביב

14.9.2016 / 8:34

קדחת האוכל המקסיקני לא מפסיקה,והשבוע נפתח דוכן נוסף של האוכל השמח ממרכז אמריקה בשוק הכרמל. תכירו את סברוסו דוכן חדש שבו הכל החל מהגבינות ועד הטורטיות הוא מעשה ידיו של בעלי הדוכן

עריכה: ליאור נאור
סברוסו מסעדה מקסיקנית. רעות סהר, מערכת וואלה!
האוכל המקסיקני של סברוסו/מערכת וואלה!, רעות סהר

הטרנד המקסיקני שהתלבש עלינו בשנתיים האחרונות חשף את הישראלים למנות מקסיקניות מוכרות כמו טאקו, בוריטו, קסדייה ונאצ'וס. אבל עד כמה המנות האלה באמת נאמנות למקור? למרות שבחלק מהמסעדות כבר מגישים טורטיות שמכינים במקום, ולמרות שלפעמים הסלסה גם היא ביתית, האוכל המקסיקני שאנחנו מכירים רובו ככולו מקורו בזרם הטקס-מקס ונשען על מנות מקסיקניות באדפטציה האמריקנית שלהן: קסדייה רחבת שוליים, טאקו מקמח תירס או בוריטו עצום מימדים.

השבוע הצטרף לדוכן מקסיקן טקרייה בשוק הכרמל שחקן מקסיקני נוסף, בקצה שוק נפתח סברוסו- דוכן אוכל רחוב אותנטי שמבקש, ומצליח, לקרב אותנו עוד קצת אל המקור. את סברוסו הקים עומר קבררה, צעיר מקסיקני שגדל במטרופולין הענקית מקסיקו סיטי למשפחה יהודית ובהמשך עבר להתגורר בסאן דייגו קליפורניה. הוא דובר ספרדית מקסיקנית מובהקת אבל גם אנגלית במבטא קליפורני שמסגיר את יכולות גלישת הגלים שלו. כבר היתה לו מסעדה מקסיקנית בסן דייגו אבל לפני שש שנים החליט לעשות עלייה וחלם לפתוח מקום דומה בישראל.

סברוסו- פירושו טעים בספרדית, ממוקם בקצה הדרומי של שוק הכרמל ועוד אין שלט, רק דגל מקסיקו מסגיר את הכיוון הקולינרי הכללי. עומר מכין את כל המרכיבים במקום בעצמו, מטורטייה ביתית עשויה תירס טחון ולא קמח תירס כמו שהתרגלנו ועד קסו פרסקו שהוא חובץ בעצמו. גם סלסה ורדה, פריחולס וגוואקמולה שקבררה מכין במקום נאמנים למקור.

סברוסו מסעדה מקסיקנית. רעות סהר, מערכת וואלה!
קבררה בפעולה/מערכת וואלה!, רעות סהר

התפריט הקטן מציע קסדייה במילויים שונים כמו צ'יקן טינגה שזה עוף מפורק בצ'יפוטלה (30 שקלים), או טוסטאדאס צמחוני של שעועית שחורה, גוואקמולי ושמנת חמוצה (25 שקלים), פלאוטס, שזה בעצם טאקו מטוגן, במילויים כמו עוף או בקר ויש גם תפוחי אדמה בגרסה הטבעונית (28-32 שקלים), או בוריטו עשוי מקמח לבן במילוי קארנה אסאדה, אורז מקסיקני וכרוב (36 שקלים) וטאקוס עוף אסאדה עם כוסברה ובצל (28 שקלים). יש במקום גם בירות מהחבית וטקילה בשביל להשלים את האווירה. קבררה גם מצייר בזמנו הפנוי ואת המקום הוא עיצב בעצמו בסגנון השוק עם ארגזים ומחבתות תלויות, אבל גם עם אלמנטים מיבשת אמריקה בדגש על יום המתים המקסיקני והדימויים המוכרים שלו של גולגלות, שלדים ופרחים צבעוניים, האהובים על קבררה מאוד וחלקם אף מקועקעים על זרועותיו. בשש השנים שהוא בארץ הספיק ללמוד עוד שפה והוא מקבל את פני המבקרים במקום בעברית די טובה, מלבד את דוברי הספרדית שרואים את הדגל הירוק, לבן אדום בכניסה ומתרגשים להזמין אוכל בשפת אמם, ועוד יותר מתרגשים כשמתברר שהאוכל עצמו גם הוא מזכיר להם את הבית.

סאברוסו, הכרמל 36 שוק הכרמל תל אביב. שעות הפתיחה 10:00- 18:00 בשעות הפעילות של השוק. בימי שישי נסגר קצת יותר מוקדם, בשבת סגור. לא כשר.

סברוסו מסעדה מקסיקנית. רעות סהר, מערכת וואלה!
סברוסו מסעדה מקסיקנית/מערכת וואלה!, רעות סהר
  • עוד באותו נושא:
  • סאברוסו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully