וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי מפרגן: לזניה מושקעת לעצלנים

20.9.2016 / 10:25

לזניה אולי נשמעת כמו משימה מסובכת אבל אבי ביטון מציע פתרון שיספק גם את העצלנים - לזניה גבינות ותרד, שאין צורך לחלוט מראש. מתכון בהשראת מסעדת פסטורי האילתית

יח"צ - חד פעמי

ברגע שמגיעים לאילת אפשר להרגיש את אוירת החופש באוויר. מסעדת פסטורי, מכינה אוכל איטלקי אמיתי וטעים כבר 16 שנה בעיר הדרומית. אחת המנות המיוחדות שהם מכינים היא רוטיליו תרד וכרישה, מעין לזניה העשויה מבצק פסטה מגולגל לרולדה שמתבשלת במים, נפרסת ונאפת ברוטב גבינות מבעבע בתנור.

הכנת לזניה מושקעת בבית יכולה לפעמים לדרוש מאמץ רב ממה שתכננו. הלזניה הזאת לא דורשת בישול של התרד בנפרד. בין דפי הלזניה ורוטב הגבינות, נסדר עלי תרד טריים שיתבשלו במהלך האפייה ויגירו נוזלים שיספגו בפסטה.

לזניה תרד של אבי ביטון. אפיק גבאי,
לזניה תרד של אבי ביטון/אפיק גבאי

מצרכים:

1 חבילה עלי תרד טרי
1 חבילה עלי לזניה
3 כפות שמן זית
3-4 שיני שום כתושות
2 כפות קמח
2 כוסות חלב
300 גר' גבינת קשקבל מגוררת (או תערובת של גבינות קשות שאוהבים)
אגוז מוסקט מגורר
מלח
פלפל לבן
200 גר' גבינת מוצרלה

בשבוע שעבר

אבי מפרגן: קדירת עוף עם חצילים וסילאן

לכתבה המלאה

אופן ההכנה:

1. מפרידים את עלי התרד מהגבעולים, שוטפים את העלים היטב ומניחים במסננת לייבוש.

2. מכינים רוטב בשאמל: במחבת רחבה על אש נמוכה שמים את השמן, מוסיפים את השום ואת הקמח ומערבבים עד שכל השומן נספג בקמח. מוסיפים את החלב בהדרגה תוך כדי בחישה במטרפה, עד שמתקבלת תערובת אחידה. מתבלים במלח, פלפל לבן ואגוז מוסקט ומבשלים תוך כדי בחישה מתמדת במטרפה, עד שהתערובת מסמיכה. מכבים את האש, מוסיפים את הקשקבל ומערבבים.

3. מרכיבים את הלזניה בשכבות לפי הסדר הבא: לתבנית אפייה מלבנית יוצקים שכבה דקה של רוטב הבשמל (כ-2 מצקות), מעליו מניחים שכבה של עלי לזניה ומעליהם מפזרים מחצית מכמות התרד השטוף. שוב שכבה נדיבה של בשמל, שכבה נוספת של עלי לזניה והמחצית השניה של עלי התרד. מסיימים עם שכבה נדיבה נוספת של בשמל, מעליו עלי לזניה, יתרת הבשמל והמוצרלה.

4. מכסים ברדיד אלומיניום ואופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות כ-30 דקות. מסירים את רדיד האלומיניום וממשיכים באפיה של 15 דקות נוספות או עד להזהבה.

5. משהים 10-15 דקות לפני ההגשה כדי שהגבינות יתייצבו מעט ויהיה נוח לחתוך.

לכל מסעותיו של אבי ביטון במסעדות

וואלה! NEWS בשיתוף שמן עץ הזית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully