וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום שנה אלטרנטיבי באוכל

29.12.2016 / 11:25

מילות סיכום אחרונות בהחלט ל-2016: מה היה הקונספט המוצלח של השנה, איזו עסקית כבשה את לבנו, מה היה מוצר השנה שקטף את הזכייה ברגע האחרון, ומי המסעדה המבטיחה של 2017?

עריכה: נטלי זברו צילום: עידו שחם

הרבה מלים נכתבו באתר זה על שנת 2016. אבל מבין כל המלל יש נבחרת מצומצמת ששבתה את ליבנו. אז מה היה הקונספט המוצלח של השנה, איזו עסקית צהריים כבשה את לבנו, מי היה המוצר המושלם שקטף את הזכייה ברגע האחרון ואיזו מסעדה מגלמת הבטחה לשנת 2017? סיכום שנה אחרון בהחלט.

הברקת השנה: שוק אוכל עולם

שוק אוכל עולם. עידו שחם
לחמניית באן בדוכן הטיוואני/עידו שחם

הניסיון לעשות שווקים קולינריים "כמו בחו"ל" הפך בשנתיים האחרונות למטרה של אנשי עסקים רבים. כך זכינו לשרונה מרקט, לשוק צפון ובקרוב יתווספו לחגיגה גם אגמון מרקט הצפוני ושוק אלנבי - רוטשילד התל אביבי. אבל קשה לומר על השווקים הללו שהם מצליחים להעביר מימד אותנטי. לעומתם מיזם שוק אוכל עולם שהגו השנה שני צעירים - הצליח ליצור תמהיל אקזוטי ומרגש של ניחוחות מהעולם. אחת לחודש, למשך סופשבוע, בלוקיישן משתנה בת"א (בפעמים האחרונות בגלריית דובנוב), מתאגדים לשוק אחד מבחר של בשלנים מארצות שונות - טיוואן, הודו, קולומביה, דרום אפריקה ועוד רבים, ומביאים לכאן ניחוחות אחרים, מוכרים יותר או פחות. השוק הבא, ייערך ב-13-14 בינואר, בבית רומנו בת"א וצפויות להיות בו הפתעות רבות נוספות. המלצה שלנו: אל תפספסו.

לפרטים נוספים על השוק בבית רומנו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

קונספט השנה: מטבחצר

כרוב ממולא של מטבחצר. נמרוד סונדרס
כרוב ממולא של מטבחצר/נמרוד סונדרס

מטבחצר הוכיחה שהיציאה של השף יוגב ירוס (מל ומישל, ליטל איטלי), מהעיר עשתה לו רק טוב. אחרי שחבר לחקלאי ולבשלן אייל סניור פתחו השניים במושב גינתון מקום באווירה נינוחה, כזו המחברת בין אנשים שאוהבים אוכל טוב וחומרי גלם איכותיים לערב אחד. השניים שמאסו בחיי המסעדנות המתישים והבלתי צפויים, מצאו את הקונספט המושלם עבורם ועבור קהל הסועדים, שכל הזמן רוצה שיחדשו לו. כך, בלב המושב, סביב שולחן אבירים, הם עורכים ארוחות פעמיים בשבוע, אליהם נרשמים מראש. כל ארוחה מתבססת על קונספט אחר, מורכבת מחומרי גלם שונים וממנות פרי מוחם הקודח של השניים, שנהנים לחדש בכל פעם מבלי להיות כבולים לתכתיביו של תפריט קבוע.

לפרטים נוספים על מטבחצר

עסקית השנה: האנוי

האנוי. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
הכניסה צבע בימים אפרוריים/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

למסעדת האנוי הקטנה יש לנו פינה חמה בלב עוד מאז שנפתחה. אלא שממש לאחרונה היא פתחה סוף סוף את שעריה לעסקיות צהרים והוכיחה שאפשר לאהוב אותה אפילו יותר. במסגרת מועדון ארוחת הצהרים שלנו, ביקרנו במסעדה הטעימה, המתמחה במטבח הסיני - ויאטנמי - מאלזי, ולא נגזים אם נאמר שההנאה הייתה מושלמת. אין ספק שהעסקית הטעימה והמשתלמת של האנוי, הצליחה לשבור את השגרה ולצבוע אותה בצבעים עליזים.

האנוי, לילינבלום 18 ת"א, 03-5337962, שעות פעילות: ראשון - שבת: 12:00-00:00. לא כשר

הפתיחה המסקרנת של השנה: אסיה

מסעדת אסיה. ניב אהרונסון
אסיה/ניב אהרונסון

יש לנו תחושה שמסעדת אסיה שנפתחה בחודש האחרון של 2016 הולכת לככב הרבה ב-2017. יש שם הרבה חבר'ה טובים מבר השאפה שיודעים מה הם עושים, בצירוף השפית המוכשרת לילך רווה (אקס כתית), שנותנת לאוכל האסיאתי אינטרפרטציה טעימה, מעניינת מאוד ושונה ממה שהכרנו עד כה. את האווירה המגניבה, הרעננה והחו"לית שיש במקום, לא הצלחנו להרגיש כמעט באף מקום שנפתח השנה, ויש לנו תחושה שמדובר פה בהבטחה שגם תקיים.

אסיה, רבי נחמן 3 שוק הפשפשים יפו, להזמנות יש לשלוח הודעת טקסט למספר 050-5427775 עם פרטי ההזמנה. לא כשר

דוכן אוכל הרחוב של השנה: חיוקה בפיתה

חיוקה בפיתה. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
חיוקה בפיתה/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

הרחק משוק מחנה יהודה הפופולרי, בקצה אזור התעשייה של שכונת תלפיות פתח אבירם חיוקה, בוגר משחקי השף, מקום קטן בו הוא מגיש אוכל ביתי מנחם, שעשוי במירב תשומת הלב, ומוגש בתוך פיתה רכה ומעוררת התפעלות שנאפית במקום. תושבי השכונה ונהגי המוניות באזור יוצרים מדי יום בצהריים התקהלות במקום כשהם באים ליהנות ממנת כבדים עם גרגירי רימון, אסאדו ריחני או פרגיות על הגריל. חיוקה דואג גם לצמחונים עם פלאפל עדשים נהדר או לביבות עיג'ה מסורתיות. הכל נכנס לפיתה, או מתיישב בצלחת למי שמתעקש, עם סלטים טריים, חומוס עבודת יד, טחינה קארי צהבהבה, פסטו כוסברה עוקצני, לימון כבוש עדין או אריסה ביתית משובחת. המנות משתנות מדי יום, האווירה צוהלת והמחירים נוחים, מה שהופך את חיוקה בפיתה להברקה, ולא רק בקנה מידה ירושלמי.

חיוקה בפיתה, מקור חיים 1 ירושלים, 02-5660808. שעות פעילות: ראשון - חמישי: 11:30-20:00, שישי: 11:30-14:30. כשר

ולקינוח - מוצר השנה: אפרופו שוקולד

אפרופו בציפוי שוקולד. יח"צ אסם,
אפרופו בציפוי שוקולד/יח"צ אסם

אפרופו השוקולד שהושק ממש לא מזמן מבית אסם, הוא ללא ספק חטיף השנה. אנחנו חייבים להודות שהוא עקף ברגע האחרון את הקסטה-קוקילידה של בן אנד ג'ריס, אבל בסוף החלטנו לתת את קולותינו לחטיף הישראלי הנוסטלגי שכנגד כל הסיכויים הצליח להמציא את עצמו מחדש עם ציפוי שוקולד. בניגוד להמצאות שבדרך כלל סתם מנסות לעורר באזז ולא עומדות במבחן התוצאה, כאן היה חטיף שלגמרי שבה את לבנו.

להשיג ברשתות השיווק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully