וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרובית להמונים

10.1.2017 / 8:45

אחרי אינספור ספרים שהוקדשו לעדות שונות, קינוחים או אירוח, עומד לצאת כעת ספר בישול חדש של הבלוגר והעיתונאי עז תלם שמוקדש כל כולו לכרובית. קבלו הצצה לספר ולמתכון מתוכו - מקרוני אנד צ'יז

מתוך ספר הכרובית של עז צלם. אסף אמברם. סטיילינג: נועה קנריק,
המלכה הלבנה. כרובית/אסף אמברם. סטיילינג: נועה קנריק

האם הייתם קונים ספר בישול שמוקדש כולו לירק אחד? ספר הכרובית של עז תלם מציע משהו חדש ושונה, ויתכן ומדובר בלהיט הבא. תלם, כתב אוכל ובלוגר (The kitchen coach), התאהב בירק הלבן שהפך לפופולרי במיוחד בשנים האחרונות, והחליט להראות כי יש לכרובית הרבה יותר מה להציע ממה שחושבים. את פרויקט גיוס הכסף להוצאת הספר, הוא מנהל דרך אתר מימון ההמונים Headstart.

"כרובית היא הירק האהוב עלי. בכל פעם שאני קונה ירקות בשוק איכשהו כרובית תסיים אצלי בעגלה, אפילו אם לא תכננתי להכין איתה כלום. מה שמרגש בה בעיני זה המגוון העצום של המנות שאפשר להכין ממנה: מוקפצים, מרקים כפריים, מרקים קרמיים, המון סלטים יפים וצבעוניים, תבשילים ועוד היד נטויה".


עשינו לכם חשק לכרובית? קבלו עוד מתכונים
סטייק כרובית עם צ'ימיצ'ורי
ספגטי כרובית שקדים ולימון
סלט עם פרחי כרובית צלויים

אורז כרובית של עז צלם. צילום: אסף אמברם. סטיילינג: נועה קנריק,
'אורז' מוקפץ עשוי כרובית/צילום: אסף אמברם. סטיילינג: נועה קנריק

כמה מתכונים יהיו בספר?
"נכון לעכשיו התכנון הוא לצלם 70 מתכונים, כאשר הדגש הוא דווקא בטכניקות שעומדות מאחוריהם: מה קורה כשמגררים כרובית? מה אפשר לעשות עם כרובית אפויה? מה הדרך הכי טובה לאדות כרובית? ועוד. הכוונה היא שהספר יישלף מהמדף בכל פעם שיש כרובית בבית, וייתן השראה - לאו דווקא שיכינו בדיוק את המתכון".

מאיפה הרעיונות מגיעים?
"מכל מקום. השנה הכרובית נבחרה בכמה מגזינים בולטים בעולם בתור הירק שיהיה בכל מקום ב-2017, והרשתות החברתיות מלאות ברעיונות יצירתיים – החל מפיצה כרובית ועד פסטה אלפרדו בה כרובית מחליפה את השמנת. בנוסף, קוראים משתפים אותי במנות הכרובית שלהם, ואני גם לוקח השראה מהמטבח של סבתה חנה, ומכין חמוצים עיראקיים עם כרובית ומרק כרובית ושמיר שמוגש על שולחנה מדי חורף".


מוזמנים לקרוא עוד על הספר ולתמוך בקמפיין בעמוד הפרויקט באתר Headstart ובינתיים קבלו מתכון של עז תלם למאפה מקרוני אנד צ'יז, עם כרובית כמובן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מאפה פסטה, כרובית וגבינות

מק אנד צ'יז עם כרובית של עז צלם. צילום: אסף אמברם. סטיילינג: נועה קנריק,
מקרוני אנד צ'יז עם כרובית/צילום: אסף אמברם. סטיילינג: נועה קנריק

אחד המאכלים שהכי אהבתי בילדות היה מק & צ'יז, כזה שבא בקופסת קרטון אדומה ובתוכה פסטה בשלל צורות ולצידה שקית עם אבקת גבינות בצבע זרחני. כשרק התחלתי לבשל אתגרתי את עצמי להכין אותה בבית, והמהירות שבה תבנית שלמה חוסלה הפתיעה גם אותי. הטוויסט למנה, שנחשבת לקלאסיקה אמריקאית, הוא פירורי כרובית, שמתפקדים ממש כמו פירורי לחם שחומים שמתווספים לתפרחות הכרובית הרכות שבתוך המאפה.

חלבי, 30 דקות עבודה נטו, שעה ורבע עד שמוכן

מצרכים:
עבור תבנית בגודל 24X24 ס"מ או גודל דומה (6 מנות נדיבות)

לפסטה:
3/4 חבילה (בערך 350 גרם) פסטה קצרה מסוג קונכיות, פוזילי או פרפרים
1 כרובית בגודל בינוני או קטן
2 כפות שמן זית
מלח

לרוטב הבשמל:
30 גרם חמאה או 2 כפות שמן זית
1 כף גדושה קמח לבן
2 כוסות (480 מ"ל) חלב
קורט אגוז מוסקט מגורר (לא חובה)
150 גרם גבינת קשקבל מגוררת
150 גרם גבינת גאודה מגוררת
פלפל שחור
מלח – אם צריך (הסבר בשלבי ההכנה)


אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-190 מעלות.

2. מכינים את הכרובית: חותכים את הכרובית לתפרחות גדולות. שומרים 3 תפרחות בצד ואת השאר חותכים לחתיכות בגודל ביס. את התפרחות שלא חתכתם מגררים בפומפייה או קוצצים דק לקבלת פירורים.

3. בישול הפסטה והכרובית: מרתיחים מים בסיר גדול ומוסיפים מלח ופסטה. מערבבים היטב ומבשלים על להבה גבוהה כדקה פחות ממה שרשום בהוראות היצרן. 2 דקות לפני הוצאת הפסטה מהמים, מוסיפים את תפרחות הכרובית לסיר הפסטה, רק עד שהן מתרככות מעט. מסננים, שוטפים במעט מים קרים ומעבירים לקערה.

4. להכנת רוטב הבשמל: ממיסים את החמאה בסיר בגודל בינוני מעל להבה גבוהה. מוסיפים פנימה את הקמח בבת אחת ומערבבים ביסודיות, עד שמתקבלת מעין משחה סמיכה. מוסיפים אגוז מוסקט ופלפל שחור ובוחשים.

5. מוסיפים פנימה 1/3 מהחלב, מביאים לרתיחה תוך כדי בחישה, בעזרת כף עץ או מטרפה.

6. מוסיפים את שאר החלב ושוב מביאים לרתיחה תוך כדי בחישה. חשוב לבחוש ללא הפסקה לקבלת רוטב חלק. מבשלים על להבה בינונית עד שמתקבל רוטב סמיך מספיק לצפות גב של כף. מכבים את הלהבה.

7. מוסיפים לרוטב את הגבינות. בוחשים עד שהגבינות נמסות לחלוטין, טועמים ואם צריך מוסיפים מלח.

8. מרכיבים: יוצקים את הרוטב לתוך קערת הפסטה והכרובית ומערבבים היטב. מעבירים לתבנית – מומלץ לרפד את התבנית בנייר אפייה לניקיון קל.

9. מערבבים את פירורי הכרובית בקערה קטנה עם 2 כפות שמן זית וזורים מעל תכולת התבנית.

10.אופים: מכניסים לתנור שחומם מראש ואופים במשך 20-30 דקות, עד שהפירורים זהובים והמאפה מבעבע. מוציאים ומגישים, עדיף עם סלט.

טיפים:

• תרגישו חופשי להתנסות עם גבינות אחרות: מוצרלה וצ'דר למשל ישתלבו כאן מצוין.

• לגרסה ללא גלוטן: להכנת רוטב הבשמל משתמשים בקמח חומוס/קמח תפוחי אדמה, את הפסטה מחליפים לפסטה ללא גלוטן/כשרה לפסח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully