וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על המצה: כבד קצוץ רומני ביתי

30.3.2017 / 8:47

בשוק הצבעוני של באר שבע מסתתרת המסעדה הרומנית של סמי וסוסו. אבי ביטון קופץ לביקור ומכין בהשראתה כבד קצוץ בסגנון רומני שישדרג כל מצה

אבי ביטון מכין כבד קצוץ/בימוי ועריכה: עמית טרפוצ'ניק, בבושקה הפקות

כבר יותר מ-40 שנה שבשוק בבאר שבע במסעדה קטנה בשם סמי וסוסו מכינים את מיטב האוכל הרומני במסירות רבה. את הממלכה הקטנה שהקים והנהיג מרסל לרר, מנהלים בשנתיים האחרונות שני עובדיו הוותיקים נטלי פידין ופבל שסטופל, שממשיכים את המסורת ופותחים ללקוחות שולחן רומני אמיתי עם איקרה מעוטרת בהמון בצל, רגל קרושה, מרק צ'ורבה חמצמץ, קבב רומני עסיסי וכמובן כבד קצוץ עשוי כבד בקר עם הרבה בצל מטוגן.

המטבח הרומני ידוע בכבד הקצוץ שלו וחג הפסח הוא סיבה מצוינת להכין את המנה לתחילת הארוחה ,כדי שיהיה מה להניח מעל המצה. כשמכינים כבד קצוץ יש להקפיד על כמה כללים: דבר ראשון יש לטגן הרבה בצל שהוא לב לבה של המנה. דבר שני, דואגים לצרוב מעט את הכבדים על אש גבוהה לפני שמערבבים יחד עם הבצל ונוזליו ודבר אחרון, חשוב מאוד לקרר את המנה לחלוטין ורק אז לקצוץ אותה בעזרת סכין, אחרת תתקבל עיסה. את הכבד הקצוץ ביד, מערבבים עם ביצים קשות קצוצות ומגישים עם בצל ירוק.

לעוד מתכונים מפרגנים לשולחן החג:
קדירת טלה עם טריק של קצבים
כל הסודות לרוסטביף ביתי מושלם

כבד קצוץ. אפיק גבאי,
מושלם על המצה. כבד קצוץ רומני/אפיק גבאי

מצרכים:

עבור 4 סועדים

400 גר' כבדי עוף נקיים וחצויים
3 בצלים פרוסים דק
4 כפות שמן קנולה
2 ביצים קשות
מלח ופלפל לפי הטעם
כפית שטוחה של סוכר

להגשה:
בצל ירוק
מצות

בשבוע שעבר

לעוף עליו: אבי מפרגן מנה חגיגית לפסח

לכתבה המלאה

אופן ההכנה:

1. במחבת רחבה עם שמן מטגנים את הבצלים עד השחמה. מוסיפים את התבלינים והסוכר ומערבבים.

2. עורמים את הבצל המטוגן בקצה המחבת וצולים את הכבדים עד שהם נצרבים מעט. מערבבים יחד עם הבצלים השחומים וממשכים לטגן יחד עוד כ-5-6 דקות.

3. מקררים היטב (חשוב לקרר לפני החיתוך) ורק אז קוצצים ידנית את הכבדים הקרים עם הבצלים והביצים הקשות. מתקנים תיבול לפי הצורך ומגישים בפסח עם בצל ירוק קצוץ ומצות.

אבי ביטון בשיתוף שמן עץ הזית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully