וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לי יום יום חג: הפלאפל ששווה להתאמץ בשבילו

6.6.2017 / 7:33

בירכתי מרכז מסחרי במודיעין, מסתתר פלאפל אליו נוהרים יודעי דבר. אמנם מחירו לא זול אבל בתמורה ל-17 שקלים תקבלו כמויות אדירות של אוכל, עם גשם של פינוקים כמו צ'יפס וחצילים מושלמים

פלאפל הרצל מודיעין. קובי רובין
פלאפל הרצל מודיעין/קובי רובין

חבר יקר מהמילואים, תושב מודיעין, עבר אתי לאחרונה על רשימת מזנוני האוכל רחוב הקיימים בעיר מודיעין. על פלאפל עופר המעולה כבר כתבתי, אבל בביתו של החבר יש התפלגות בהעדפות הפלאפל בין הילדים. אחד אוהב את הפלאפל של עופר והשני אוהב רק את הפלאפל של הרצל. ברגע שגיליתי את זה הבנתי שאצטרך לברור בעצמי.

רוב העסקים בעיר מודיעין נמצאים על איי התנועה במרכזו של כל רחוב ראשי. בתור אחד שגר בתל אביב המראה של מודיעין לא בדיוק מסתדר לי כל פעם, זו העיר היחידה בארץ שצריך להפעיל בה את הווייז כדי לצאת ממנה, אם לא, תסתובב בין הוואדיות אובד עצות. לפני שפותחים מזנון, קודם כל מחפשים מקום בולט ונגיש, כזה שתופס את העין. אפשר להגיד את זה על כל עסק פוטנציאלי. אז לא, פלאפל הרצל מתקיים על הצד הלא נכון של המרכז המסחרי הישן של מודיעין. כאשר אבא הרצל פתח את המקום, הוא ידע מה יש לו להציע ולכן לא חשש לפתוח את הפלאפליה שלו בקומה אחת מתחת לקומת המסחר, בחלק שפונה לכיוון שטח פתוח. אין חנייה על הכביש ליד, צריך לחנות בחניון הקטן של המרכז ולעשות טיול רגלי, אם לא היה את הפלאפל של הרצל באותה נקודה, המקום היה עומד נטוש. מה שמוכיח לי דווקא את ההפך - המיקום לא מנצח את התמורה המלאה ללקוח. אם הלקוחות יודעים מה הם מקבלים, הם יטריחו את עצמם.

לכל הטורים של קובי רובין

פלאפל הרצל מודיעין. קובי רובין
פלאפל הרצל מודיעין/קובי רובין

הדבר הראשון שנתקלתי בו בפלאפל הרצל היה מדריך טיולים עם תיירים שאוכלים. המדריך טען שכבר שנים שהוא לא מביא את התיירים למסעדות הדרכים היקרות ותמיד סוחב אותם עד לפלאפל הרצל כדי לסגור פינה, ניגשתי אל הדלפק העסוק והזמנתי מנה פלאפל. המחיר היה מפתיע, 17 שקלים. נשמתי עמוק ושילמתי, כאשר המחיר לא זול, רמת הציפיות עולה בהתאם.

כאן במודיעין אוהבים כדורים קטנים והרבה מהם, על הצד קיבלתי ישר קערית עם צ'יפס, המנה עוד לא הייתה מוכנה, כבר הלכתי לסדר לעצמי מקום ישיבה, חולף על פני דוכן הסלטים המבריק והנקי, עליו נחו מגשים עמוסים בכל טוב. הגנבתי מבט לכיוון הדלפק סלטים ולא האמנתי מה נגלה לעיני, חצילים! ובדיוק כמו בסביח של עובד בגבעתיים, בלי הקליפה מטוגנים לשלמות. שאלתי בנימוס אם מדובר בטעות אופטית שלי, או שכל יום חג? אחרי ההסבר הבנתי שכל יום חג, החצילים היו כאן מההתחלה כל יום וימשיכו ככה, במתיקות עדינה. כלי מלא בבצל מטוגן על גבול הריבה יחד עם השמן שלו, זה עוד לפני בר הסלטים, סלט ירקות, סלט כרוב בעמבה, סלט כרוב רגיל, חצילים מוחמצים, צנוניות חתוכות, מלפפונים חמוצים חתוכים לפרוסות ויש גם זיתים קטנים כאלה דפוקים כמו פיצוחים, לקחתי עוד קערית קטנה לשולחן.

בשבוע שעבר

סנדביץ' הבשר הכי טעים חזר ובגדול

לכתבה המלאה
פלאפל הרצל מודיעין. קובי רובין
פלאפל הרצל מודיעין/קובי רובין

ועכשיו, לפלאפל: זה התחיל עם הרבה כדורים שקפצו לתוך הפיתה, אחר כך הציעו קצת צ'יפס, כאן תסרבו בנימוס, כבר קיבלתם צ'יפס, אבל בוא נראה אתכם מסרבים לקחת את החציל המטוגן? אז על הסוף של המנה הנחתי עוד כמה פרוסות חציל, מדושן עונג של לפני אכילה, התיישבתי ועצרתי לרגע, גם כך הפלאפל לוהט בתוך הפיתה, הוא לא יאבד את הטעם כל כך מהר. פיצחתי שניים-שלושה זיתים מרירים קטנטנים, האטתי את הקצב, נגיסה קלה בפרוסת צ'יפס, הפלאפל של הרצל הוא על האמצע, לא ירוק ולא צהוב, לא מתובל מדי, טיפה נוטה לכיוון המלוח, ציפוי הכדורים אטום לגמרי ועבה במדויק, כל כדור טוגן בצורה מושלמת. שמתי לב שכאן בפלאפל הרצל לא מטגנים כדורים מיותרים. אף פעם לא עושים נאגלה גדולה מדי של כדורים, זה רק יטביע אותם בשמן.

פלאפל הרצל מודיעין. קובי רובין
פלאפל הרצל מודיעין/קובי רובין

הצוות ניגש לחדש זיתים והציע לי עוד צ'יפס, אולי איזה עוד כדור ככה סתם, חייכתי וכמובן שלקחתי, לא מנומס לסרב. באותו רגע הבנתי ששווה להגיע לקצה הישן של מודיעין לחלק הלא נכון של המרכז המסחרי בקומה התחתונה ולשלם 17 שקלים למנה מעולה של פלאפל פשוט וטעים שכנראה כמעט כולם אוהבים במודיעין אבל ברחבי הארץ צריכים לדעת עליו ויפה שעה אחת קודם.

פלאפל הרצל. צאלון 21 מודיעין. מודיעין סנטר. 08-9266608. שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-21:00 ו' 10:00-15:00. כשר

  • עוד באותו נושא:
  • פלאפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully