וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגלידה הכי טובה שאתם לא מכירים

4.7.2017 / 7:40

כדי לאזן את צריכת החריף המשמעותית של המונה בקיץ, הוא מקנח בגלידה מסטיק בעבודת יד, שמכינה אותה משפחה במשך עשרות שנים. והמחיר? ארבעה טעמים ב-12 שקלים בלבד

גלידה מסטיקא. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
גלידה מסטיק/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

גל החום שמשתולל בארץ שיבש לי את התיאבון. אחרי עלייה מתמשכת בצריכת החריף, בימים האחרונים כבר הגעתי לכמות שאפשר לנקות איתה חלודה. כדי לאזן את זה החלטתי לחפש גלידה מעולה, משימה לא פשוטה כי שלגון חלבי תמיד גורם לי להרגיש שעקצו אותי. לא מספיק שהקטינו את השלגונים, המחיר עלה לכיוון השני, ואתה מחזיק ביד תחמנות על מקל.

כאן נכנסת לתמונה הגלידה מסטיק (מסטיקא) של מיכאל, שבטעימה הראשונה תרגיש לכם לא מספיק מתוקה. עם הזמן למדתי להעריך את הטעם העדין הזה על פני המתיקות המסחרית. יש בה הרבה פחות סוכר, וטעם של פעם. בשבילי כל שאר הגלידות הן בסך הכל מוס קצת יותר קר, המתיקות בגלידה מסטיק של מיכאל לא נושכת את הלשון, לא מותירה אותך ברעד סוכרתי. החלב של הגלידה מגיע ישירות מהרפת, זו לא גלידה מאבקת חלב אלא הדבר האמיתי.

לכל הטורים של המונה טועם
מעורב פצצות ששובר את השוק
בלי לצאת מהבית: גלידה ביתית

גלידה מסטיקא. קובי רובין
גלידה מסטיקא/קובי רובין

את הגלידה של מיכאל האבא הייתם יכולים למצוא עד לפני חמש שנים בשכונת התקווה, עכשיו כבר לא. היום אפשר למצוא את הגלידה הזאת רק על רחוב ז'בוטינסקי ברמת גן. כרמל, הבן של מיכאל, ממשיך את המסורת המשפחתית, אותה הנחיל לו האב שמסר הוראות הכנה מדויקות. כבר 72 שנה מייצרת המשפחה את הגלידה, אבא מיכאל הכין אותה בחביות עם קרח בלי מכונות בבגדד, אז עוד היו עושים טעם אחד בלבד ומסתדרים אתו מול הלקוחות. עם העלייה לארץ מעיראק בשנת 1955 המשיך לעשות את אותה הגלידה הפעם כבר עם מכונות, כמות הטעמים עלתה בהתאם לדרישת הלקוחות, אבל עם אותו מרקם מסטיקי ידוע.

גלידה מסטיק, בעלת הטעם והמרקם הדביקים שהייתה כל כך פופולרית בארצות ערב, זה משהו שכבר לא רואים כמעט. היא דורשת מלאכת כפיים של הכנה מדויקת, לאט-לאט. במהלך ההגשה כרמל חותך את הגלידה במאמץ רב מתוך הקערה, מוליך את השפכטל לתוך הגלידה. בתמונה אתם רואים ארבעה טעמים ב-12 שקלים: פיסטוק, בזוקה, דובדבנים ודרדסים (עם סוכריות), ויש פה עוד כמויות אחרות של טעמים. למה ללכת לאכול גלידה מהירה וחד טעמית, או לקנות גלידה יוקרתית במחיר מופקע, אם אפשר ליהנות מגלידה לא מסחרית בכלל, עם פחות סוכר והרבה יותר טעם על הדרך.

מיכאל-גלידה מסטיק. ז'בוטינסקי 76 רמת גן. 03-6720630. שעות פתיחה: א'-ה' 10:30-00:30. ו' 10:30- עד לפני כניסת השבת. שבת: צאת השבת 00:30

בשבוע שעבר

ללקק את הצלחת: חריימה מושלם

לכתבה המלאה
גלידה מסטיקא. קובי רובין
גלידה מסטיקא/קובי רובין
גלידה מסטיקא. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
גלידה מסטיקא/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין
גלידה מסטיקא. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
גלידה מסטיקא/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • גלידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully