וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיזנגוף לא מת: סיור טעימות בעורק הראשי של ת"א

17.7.2017 / 13:05

המבורגריה צבעונית, מסעדה הודית, בית קפה שכונתי חדש, פיצרייה וגלידרייה - רחוב דיזנגוף הפך בשנה החולפת לשחקן משמעותי בקולינריה התל אביבית. יצאנו להזדנגף

דרור עינב

וידיאו: מה מגישים בסוסו אנד סאנס ברחוב דיזנגוף?

מה לא אמרו על רחוב דיזנגוף בתל אביב? הספידו אותו, כינו אותו מיושן, אמרו שהוא איבד את הסטייל, שהוא התדרדר מבחינת האיכות. אבל רחוב דיזנגוף לא מתכוון להיכנע כל כך בקלות. בחודשים האחרונים נפתחו לאורכו כמה מקומות שמסמנים עדנה קולינרית מחודשת, כבר לא רק בתי קפה גנריים אלא לוקיישנים עם הייפ של השכונה הכי מגניבה בעיר. אם חשבתם שההתרחשות הקולינרית בתל אביב נדחקת דרומה אז בואו לסיבוב בדיזנגוף, ותגלו שהרחוב הזה ממש לא מתכוון לוותר על התהילה שלו בקלות.

ההודית: קפטן קארי

קפטן קארי. דרור עינב, מערכת וואלה! NEWS
אוכל צבעוני ושמח/מערכת וואלה! NEWS, דרור עינב

לפני שלושה חודשים הנחית רושפלד את הקונספט ההודי שנולד בשרונה מרקט הישר אל מרכז רחוב דיזנגוף, ללוקיישן שעבר הרבה גלגולים עד שנצבע בצבעים העליזים של ניו דלהי. הדוכן של קפטן קארי בשרונה עובד טוב, אבל אי אפשר להשוות אותו למסעדה החמודה והנוחה שנולדה בדיזנגוף. יש בר קטן בפנים ושולחנות בחוץ, המקום מתפקד בקונספט של שירות עצמי אז הכל מהיר ונוח וגם זול מאוד. מבחינת התפריט קפטן קארי יושב על משבצת שהייתה מאוד חסרה ברחוב: אוכל מבושל, זריז ובריא, צבעוני ומגוון.

עוד באותו נושא

לגזור ולשמור: המסעדות הלוהטות של קיץ 2017

לכתבה המלאה
קפטן קארי. דרור עינב, מערכת וואלה! NEWS
הודו בדיזנגוף/מערכת וואלה! NEWS, דרור עינב

בתפריט אפשר למצוא היילייטים כמו כמו צ'יקן טנדורי שמגיע כשני שיפודי עוף מושרים ביוגורט קארי אדום על אורז לבן ודאל עדשים כתומות (54 שקלים); צ'יקן קופטה, קציצות עוף במסאלה של חמאת בוטנים (32 שקלים); פורל טנדורי שהוא פילה דג מושרה ביוגורט, קארי אדום ורוטב קוקוס (64 שקלים); טלה ועוף ביריאני, תבשיל אורז חגיגי עם ירקות, שקדים וכרעי עוף וטלה (62 שקלים) ועוד. לאחרונה הוסיפו בסניף תפריט בירות חדש וגם התחילו למכור ארטיקים בתוצרת עצמית בטעמים כמו מלבי ופיסטוק. מומלץ לנסות את התה הקר בטעם כורכום, שמעניק בוסט של רעננות ובריאות.

קפטן קארי, דיזנגוף 149 תל אביב, 03-6095960. לא כשר

ההמבורגר: סוסו אנד סאנס

סוסו אנד סאנס, דוכן ההמבורגרים של עומר מילר. דרור עינב
לחמנייה עם תור/דרור עינב

את התור שחצה את רחוב הרצל בדרום העיר הביא עומר מילר הישר למרכז תל אביב, אל לוקיישן שסבל מקצת חוסר הצלחה בעבר. סוסו אנד סאנס בדיזנגוף, כמו דוכן האם, פועל גם הוא בקונספט השירות העצמי וגם הפעם עם באזזרים חמודים שמצפצפים כשההזמנה מוכנה. מילר מתח את התפריט והוסיף המבורגרים חדשים ככה שיש מנות שתוכלו להשיג רק בדיזנגוף כמו המבורגר סלמון עם חלפיניו כבוש (48 שקלים); פיש בורגר מדג קוד בציפוי פריך ורוטב סגול (46 שקלים); צ'יקן בורגר (46 שקלים) ויש גם שלושה סוגי המבוגר טבעוני כמו קציצה מסלק, קינואה אדומה וזרעי פשתן (36 שקלים) ועוד.

סוסו אנד סאנס. דרור עינב, מערכת וואלה! NEWS
ההמבורגר היחיד ברחוב/מערכת וואלה! NEWS, דרור עינב

התוספות מהדוכן מרטשילד זמינות גם כאן כמו סלט ביצים ובייקון טלה וליד ההמבורגר תוכלו גם כאן ליהנות מכדורי הפירה (16 שקלים) או מצ'יפס הבטטה המוצלח (16 שקלים). אם הזיקה לדיינר אמריקאי לא מספיק מורגשת אז מדי פעם יש גם מילקשייקים מושחתים (שבהמשך יתברגו באופן קבוע בתפריט). סוסו אנד סאנס תופסת כרגע את המשבצת המרכזית בתחום ההמבורגרים בלב לבו של הרחוב הסואן.

סוסו אנד סאנס, דיזנגוף 166 ת"א. לא כשר

בית הקפה האיכותי: אוריג'ם

אוריג'ם. דרור עינב, מערכת וואלה! NEWS
קפה בחליטה קרה מיוחדת/מערכת וואלה! NEWS, דרור עינב

מרסלו שפורר עשה עלייה מברזיל אבל הוא לא הגיע לבד, הוא הביא איתו הישר אל רחוב דיזנגוף גם כמה מסוגי הקפה הברזילאים המשובחים ביותר. בברזיל הוא היה בעליה של רשת בתי קפה, אותה מכר כדי לעלות ארצה עם אשתו ג'ורג'יה ולהצטרף לבתו שעשתה עלייה. על הדלפק של אוריג'ם, שמשמעות שמו בפורטוגזית המקור, הניח שפורר את מכשיר החליטה של הקפה הקר המיוחד שלו, מין מכשיר עשוי צינורות זכוכית אליו מוסיפים מים קרים אחת לחצי שעה והוא חולט את הקפה באיטיות. התוצאה - קפה קר, מרענן ועז טעם. שפורר מביא לישראל פולי קפה ירוקים נאים וקולה אותם בעצמו במכונת קלייה ישראלית שהביא למקום.

אוריג'ם. דרור עינב, מערכת וואלה! NEWS
כבר יש קבועים/מערכת וואלה! NEWS, דרור עינב

יש כמובן קפה ברזילאי אבל גם מקולומביה, קוסטה ריקה, קנייה ואתיופיה. יש אספרסו, Cold Press ודריפט קופי. בתפריט של המקום תמצאו עוד מגוון משקאות קפה ותה, ומנות ברזילאיות מיוחדות כמו פאו דה קז'ו - לחמניות גבינה מקמח טפיוקה, בריגדרו - הכלאה בין פרלין לפאדג' שוקולד קרמי מדהים, ולצדם סנדביצ'ים מסוגים שונים ובווויטרינות עוגות וקינוחים של אולי, הקונדיטוריה הביתית המצוינת של גלית גזית. יש משהו בפשטות של אוריג'ם, באווירה מסבירת הפנים והידידותית ובקפה המצוין שיכול להפוך את המקום לפינה הקבועה החדשה של תושבי השכונה.

אוריג'ם, דיזנגוף 203, 03-9223111. לא כשר

הגלידה: Creme מבית הבייקרי

creme גלידריה חדשה מבית הבייקרי. דרור עינב
הגלידה נכנסת גם לתוך מאפים/דרור עינב

בתחילת חודש יוני, באו רותי ומתי ברודו והציבו בסמוך לסניף הבייקרי שלהם גלידרייה חדשה ורודה ומתוקה שנקראת Creme (קרים). הגלידה היא מזן הג'לטו, רכה ולא קפואה, במחיר של 15 שקלים למנה קטנה ו-24 שקלים לגדולה. בתפריט יש שלושה טעמים קבועים של שוקולד, וניל ופיסטוק, וטעם אחד של סורבה מתחלף.

creme גלידריה חדשה מבית הבייקרי. דרור עינב
ורוד באמצע הרחוב/דרור עינב

הגלידות מגיעות עם מגוון תוספות ויכולות להכנס גם בתוך המאפים הקטנים מתוצרת הבייקרי, מה שהופך את הגביע או את הכוס שלכם לא רק לפוטוגניים, אלא גם לאחת ממנות הגלידה הטובות והמעניינות בתל אביב. מקרונים בטעמים שונים, פצפוצי שוקולד, פיסטוקים מקורמלים, פרלינים, שטרוייזל, מרנגים קטנים צבעוניים, רוטב קרמל ועוד. חלק מהתוספות ניתנות בחינם וחלק בתוספת של כמה שקלים, יש גם אפוגטו (12 שקלים) ועוד כמה יציאות של הבייקרי כמו פאי פיסטוק לימון (28 שקלים) או בריוש במילוי גלידה ומרנג (28 שקלים) ו-Creme בקלות לוקחת את ההובלה בגזרת המתוק והקר בדיזנגוף.

Creme, דיזנגוף 262 תל אביב. לא כשר

הפיצה: ברוקלין

פיצה ברוקלין. דרור עינב, מערכת וואלה! NEWS
וויליאמסבורג בצפון ת"א. פיצה ברוקלין/מערכת וואלה! NEWS, דרור עינב

בסוף השנה שעברה, החבר'ה של "הפיצה" מרחוב בוגרשוב עשו קפיצה ענקית מאיטליה לאמריקה והביאו משולשי פיצה ענקיים לדיזנגוף. העיצוב הפסאודו וויליאמסבורגי של ברוקלין בולט במיוחד עם שימוש בכל צבעי היסוד, שלטי ניאון ורודים וכיסאות בר גבוהים בסגנון הדיינרים האמריקאים של שנות ה-60. הפיצות, שמתעופפות באוויר בחלל המטבח הפתוח לפני שהן נכנסות לתנור, הן מהסגנון הדק והקריספי ובתפריט תמצאו אלטרנטיבות כמו פטריות הזייה עם פטריות, מוצרלה ופרמזן; נסיכה ירוקה עם ארטישוק, זוקיני וקשקבל; קלבריה עם פפרוני, פלפל חריף וזיתי קלמטה; טבעונית עם זוקיני, פלפלים וגבינה טבעונית ועוד (19 שקלים למשולש או 114שקלים למגש).

פיצה ברוקלין. דרור עינב, מערכת וואלה! NEWS
קצת סיקסטיז/מערכת וואלה! NEWS, דרור עינב

לחובבי הז'אנר יש גם קלצונה נוטלה ומי מאיתנו הוא לא מחובבי הז'אנר הזה? פיצה ברוקלין הצליחה בחצי השנה האחרונה מאז הקמתה לשנות את מאזן הכוחות של הפיצות בתל אביב והפכה תוך זמן קצר למוקד עלייה לרגל למשפחות וגם למשוך אליה מכורי פיצה מכל רחבי תל אביב.

פיצה ברוקלין, דיזנגוף 276 תל אביב, 03-6877748. לא כשר

סוסו אנד סאנס. דרור עינב, מערכת וואלה! NEWS
המבורגר בסוסו/מערכת וואלה! NEWS, דרור עינב
creme גלידריה חדשה מבית הבייקרי. דרור עינב
מרנגים צבעוניים תוצרת בית ב-Creme/דרור עינב
creme גלידריה חדשה מבית הבייקרי. דרור עינב
טייק אוף על קינוחים של הבייקרי/דרור עינב
סוסו אנד סאנס. דרור עינב, מערכת וואלה! NEWS
לא רק המבורגר בסוסו/מערכת וואלה! NEWS, דרור עינב
סוסו אנד סאנס. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
לפעמים יש גם מילקשייקים/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר
קפטן קארי. דרור עינב, מערכת וואלה! NEWS
הסניף הצבעוני של קפטן קארי/מערכת וואלה! NEWS, דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully