וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעם של עוד: המונה זולל קבב ביתי מושלם בירושלים

8.8.2017 / 6:54

לא פשוט לעשות קבב ביתי מושלם, בטח כשלמונה יש כל כך הרבה דרישות. אבל כשזה כבר קורה - כמו שעושים במקום קטן ומפתיע בירושלים, הטעם נותר בפה שבועות רבים לאחר מכן

קבב  בפיתה במזללת לאפה. קובי רובין
קבב בפיתה. בחיים לא ויתרתי על קבב/קובי רובין

כל מפגש עם ירושלים הוא מעניין ומסקרן, זו עיר שאף פעם לא באמת מכירים אותה, אם לא נולדתם בה. ירושלמים בשבילי הם מלח הארץ עם טיפה חריף מעל, אם אתם לא באים להם טוב על ההתחלה, הם לא יסתירו את מורת רוחם, לא מספיק שהם גרים בפתחו של הר געש פעיל, עוד אתה בא להם צפוף. מדהים לגלות כמה הם מסתדרים טוב בינם לבין עצמם, בקצרה, בהשוואה לתל אביב, ירושלים היא עיר בלי חארטות בכלל.

הורדתי נסיעה בתוך שכונת גילה והחלטתי לקצר את הדרך הביתה לתל אביב ולנסוע לכיוון גבעת זאב. ליד הרמזור שאלתי איפה אוכלים באזור, הנהג לידי אמר שאין בדיוק מה לאכול בקניון רמות, אף פעם לא הייתי חזק בקניונים וחיכיתי להמשך המשפט, 'תעשה פרסה ללאפה, כולם בשכונה אוכלים אצלו' אמר.

לאפה הוא מקום על הדרך, בין לבין, באמצע של סיבוב בירידה לכיוון מרכז העיר, את לאפה פתחו לפני חמש שנים לערך, עידו לקח בעלות על המקום לפני שנה בלבד, מאז כל השכונה אצלו, לפחות פעם בשבוע, זה סוג של קהל לקוחות נאמן ברמות שלא מוכרות במחוזותינו. לאפה מתפקדת כסוג של מסעדה מקומית עם מניירות חברתיות של פאב שכונתי, בלי הבירה, כולם פוגשים פה את כולם, יש תמיד ריח של רכילות מקומית קלה באוויר, למרות שאתה לא מכיר את הדמויות המדוברות, סיפורים על אחרים תמיד יותר מעניינים. העפתי מבט ארוך מידי בתפריט, המדלפק התורן העיר לי על לטישת העיניים והציע לי קבב ביתי ב-25 שקלים, לא עצרתי אותו. אף פעם לא הייתי חובב גדול של סטייקים, אבל בחיים לא קרה שוויתרתי על קבב.

המונה מבקר בסביח של סומך
לכל הטורים של המונה טועם

קבב  בפיתה במזללת לאפה. קובי רובין
ויש גם סלטים/קובי רובין

קבב ביתי חייב להיות מלא טעם, במרקם עסיסי ולא יבש, עם תבלינים אבל כאלה שלא ישתלטו על טעמו של הבשר. המראה לא חייב להסגיר את טעמו, הוא לא חייב להיות יפה, אבל חייב להיות בו בצל על גבול החי, כזה עם מרקם נגיס שמופיע בכל ביס. קבב ביתי חייב להיחרך במקצת, אם יש בו מספיק שומן החריכה מגבירה את הטעם, בקיצור, יש לי הרבה דרישות מקבב ביתי. בכל הדרישות האלה, הקבב של לאפה הצליח לעמוד בגבורה ויותר מכך.

אם עד עכשיו אתם לא רעבים, אז אתם לא חובבי אוכל בכלל. קבב ביתי אוכלים אך ורק בפיתה דשנה, אף פעם לא בפיתה רזה ודקיקה. הפיתה לא חייבת להיות גדולה, כמות הבשר לא צריכה להיות גדולה מדי, אבל הקבב יתלווה אל כל נגיסה ושומנו יצטבר בסוף הפיתה לביס האחרון והמנצח, שספוג בנוזלים. הטעם חייב להישאר לכם בפה כמה שבועות. אל תשכחו להוסיף לפיתה גם סלטים: סלט טורקי, בצל סומק, כרוב לבן מוחמץ קלות, חציל חרוך קלות בכוונה תחילה כמובן ובצל מטוגן. בתאבון לכולם, ההנאה מובטחת.


לאפה. הגננת 15, ירושלים. 02-6257137. שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-22:30. כשר למהדרין.

בשבוע שעבר

בטעם של פעם: הפלאפל של הצפון

לכתבה המלאה
קבב  בפיתה במזללת לאפה. קובי רובין
באווירה ירושלמית/קובי רובין
קבב  בפיתה במזללת לאפה. קובי רובין
הכי כיף לרגל בתור/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • קבב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully