וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוד של השוק: המנה שגרמה למונה לאכול ירוק

29.8.2017 / 7:32

אי שם בסמטאות המפתיעות של שוק הכרמל מוצא המונה את הדוכן של ארנולדו. טעימה מהמנה שגרמה למונה לחרוג מהתקציב וממנהגו לא לאכול אוכל ירוק

פסטה  אספרגוס אצל ארנולדו בשוק הכרמל. קובי רובין
המנה שגרמה למונה לאכול ירוק/קובי רובין

כבר כשהייתי ילד קטן, הייתה לי בעיה רצינית עם אוכל צבעוני מדי. בכל יום שישי הייתי מחסל סיר שלם של סופריטו חד מימדי ששוחה בשמן יחד עם תפוחי אדמה. סלט בשבילי, עד היום, זאת ממש מילה גסה. יש שרואים סלט צבעוני ומלא בירקות ונהנים למראהו, אז אצלי זה בדיוק ההפך - צבע ירוק באוכל לא בא לי טוב אף פעם.

כל כמה שבועות אני אוהב לעשות סיבוב בשוק הכרמל, זה המקום הכי לא משעמם בתל אביב בשעות היום. זה גם המקום הכי ירושלמי באווירה שלו באזור המרכז. רחוב הכרמל הוא רחוב אחד ארוך מאוד עם התפצלויות מפתיעות של עוד ועוד מקומות וחנויות מעניינות יותר ופחות, כל אחד מוצא משהו לעשות, לקנות וכמובן לאכול בשוק. הפעם עצרתי ליד הדלפק האיטלקי של ארנולדו, בדיוק ברגע שבו הוא הניח אנשובי במחבת לוהטת עם שמן ומעט שום. התיישבתי מעברו השני של הדלפק, נכנס לכוננות טעימה מהמנה הזאת בדיוק, צופה באנשובי ובשום מתמסרים לשמן. מוללתי את שטר הכסף בכיס והחלטתי להשקיע בעצמי, מגיע לי לפעמים. אמנם מדובר בדוכן רחוב בשוק הכרמל, אבל עדיין, 34 שקלים למנה זה לא בדיוק הסטנדרט שלי.

לכל הטורים של המונה טועם
חביתת ירק כמו אצל אימא

פסטה  אספרגוס אצל ארנולדו בשוק הכרמל. קובי רובין
פסטה של ארנולדו/קובי רובין

ארנולדו קסוטו, עולה חדש מאיטליה, פתח את הדוכן שלו בשוק לפני מספר חודשים. הוא עושה הכל במקום עצמו, ומבסס את המאכלים שלו על מה שהוא מכיר מהבית. ספגטי עם אספרגוס ואנשובי זו מנה מוכרת מליבורנו שנמצאת באזור טוסקנה באיטליה, וגם המקום שממנו מגיעה המשפחה שלו. אימא של ארנולדו, אנה, נמצאת גם היא במקום ביחד אתו, עוזרת בלוגיסטיקה ומעיפה מבט בוחן על כל מאכל שארנולדו מוציא, עוד עין אף פעם לא מזיקה.

הרמתי את עצמי מהכיסא להעיף מבט על השמן המקפץ במחבת. ארנולדו שומר ללא הרף על קשר עין עם המחבת, מחכה לרגע הנכון. ואז אספרגוס בר דקיק הופיע מולי וכשאני רואה אספרגוס אני לא מפקשש את ההזדמנות. ארנולדו ביצע חיתוך זריז מול העיניים, חיתוך מדויק ושווה למראה וישר אל תוך השמן הלוהט יחד עם מים לבישול זריז, אדי האספרגוס עטפו את המקום. עם מלחם לא היו מצליחים לנתק אותי מהכסא, לא רוצה לפספס את ההצגה.

בשבוע שעבר

חומוס העם: מצקת שכולה אושר

לכתבה המלאה
פסטה  אספרגוס אצל ארנולדו בשוק הכרמל. קובי רובין
אימא אנה מפקחת/קובי רובין

ארנולדו ידע מה הוא עושה, אימא אנה העיפה מבט ואישרה עם חיוך, האספרגוס התבשל עם האנשובי ואחרי דקות ספורות התווסף גם הספגטי.ערבוב קל והגשה מול העיניים, לא יכולתי לעמוד בפיתוי וישר צללתי לתוך הצלחת. הספגטי היה במידת עשייה מושלמת, אל דנטה, לא רך וסמרטוטי מדי. טעמי האנשובי והשום נמסו בפה, האספרגוס התפצפץ בהנאה. זו מנה קלילה של קיץ, מפנקת ונעימה, סיימתי את המנה בידיעה שעוד אחזור לאכול אותו דבר בדיוק בהמשך.

ארנולדו. רבי מאיר 42 תל אביב, שוק הכרמל. 052-2716969. שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-18:00 ו' 09:00-17:00

פסטה  אספרגוס אצל ארנולדו בשוק הכרמל. קובי רובין
פסטה אספרגוס אצל ארנולדו בשוק הכרמל/קובי רובין
ארנולדו. ראובן קסטרו
ארנולדו/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • ארנולדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully