וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באגט חביתת ירק כמו של אימא

15.8.2017 / 7:22

בתקופה הלוהטת של הקיץ נהגה אמו של המונה להכין לו חביתת ירק פשוטה ומספקת. במקום נידח בחולון הוא מוצא דוכן ביתי שמספק לו את אותה מנה נוסטלגית

חביתת ירק  עם טונה בתוך באגט. קובי רובין
חביתת ירק עם טונה בתוך באגט/קובי רובין

כל יום נפתח בחוסר וודאות, לאן נתגלגל הפעם. כמו תמיד, לא שאלתי שאלות והכנסתי את הכתובת למכשיר הניווט שאמנם בתקופה האחרונה יוצא 30 אחוז שקרן, ועדיין אתה נוסע לפי ההמלצות שלו. עם כל ההתעסקות בלבדוק מסלולים, בסוף הוא תמיד כופה עלייך ללמוד את הארץ בניגוד לרצונך. גם הפעם הדרך הפתיעה, ובזכותה גיליתי עוד מקום אמיתי של אנשים אמיתיים.

בצדו השמאלי של מרכז קניות קטנטן התגלו לפני כמה אנשים בולסים באגט שכבר מרחוק נראה טעים ומשביע. לאחר הנסיעה, סימנתי בזכרון את המקום, ברוך השם המדינה שלנו היא עיר אחת ממש גדולה בחוץ לארץ, זה הכל, כמה אפשר כבר לפספס מיקום שחלפת על פניו. אחרי שבוע בלבד, ההזדמנות הגיעה ובגדול.

השם של המקום הוא סנדביץ', כל כך פשוט שצריך להוציא עליו פטנט, והכי יפה שהוא מספק בדיוק את מה שהוא כותב, מה אתם אומרים על הרעיון המדהים הזה? בלי התחכמויות ופלצנות צפונבונית, בלי עגלות כאילו באמצע החוף ומחירים מופקעים. אז מה כן יש פה? מחבתות לוהטות על הגז, אחת אילנית שיודעת בדיוק מה היא עושה ולקוחות מרוצים שתמיד ממהרים להמשיך את עמל יומם.

הפלאפל של הצפון
אל תסתכלו בקנקן: סביח מנצח
לכל הטורים של המונה טועם

חביתת ירק  עם טונה בתוך באגט. קובי רובין
אילנית בפעולה/קובי רובין

אילנית על הדלפק, שולטת ביד רמה על הכל, היא יודעת בדיוק את העבודה ולפי האנרגיות החיוביות היא לא תיתן לאף אחד להרוס לה את היום. היא מכירה כמעט כל לקוח, נהג המונית עם "שאלות המס הכנסה" לא בא לה טוב על ההתחלה, אבל אחר כך כבר היה שמח במטבח וצחוקים.

קיץ עכשיו, לא הייתי בעניין לאכול משהו כבד, מנסה להתמקד במנות שיותר מזכירות לי את הקיץ. גדלתי על הגרסה האולטימטיבית של חביתת ירק ביתית, באותה מחבת מרוטה ומצופה בקילומטראז' של הרבה כבוד שאימא אף פעם לא נטשה. חביתות ירק כאלה אני מזהה מרחוק, כמו אצל אילנית.

בימים ההם, בשיא הקיץ, המטבח של אימא היה נכנס לפגרה מהתבשילים ומוציא מנות יותר קלות למאכל ולעיכול. חביתת בלון עצומה עם טונה בתוך כריך ויאללה לשתוק מהשובע בבקשה ולשבת לראות מרקו בטלוויזיה. אחרי כמה נגיסות של שמן על שמן בתוך שמן תחושת השובע הייתה מגיעה מיד. מבחינת אימא, בול פגיעה במטרה. מבחינתי - אושר.

אז מה השתנה היום? ברוך השם, שום דבר. הצלחתי למצוא מקום שעושה את החביתה בדיוק באותה פשטות במחיר המצחיק של 18 שקלים. אותה חביתת על מעולה ופשוטה של בצל קצוץ ופטרוזיליה, עם אותה טונה, יחד עם קצת חריף ומלפפון חמוץ וחסה, תירס בפיזור חופשי קל, על הדרך זיתים ירוקים, כמה פרוסות של חציל ייצוגי אבל קצת, זה כל כך פשוט שזה כל כך טעים, כולם בחולון באים לאכול, עכשיו גם אתם, בתאבון.

סנדביץ'. רח' ירמיהו 49 חולון בלוקונים/נווה ארזים. 03-5507775. כשר בשרי. שעות פתיחה: א'-ה' 07:30-16:00

עוד באותו נושא

טעם של עוד: המונה זולל קבב ביתי מושלם בירושלים

לכתבה המלאה
חביתת ירק  עם טונה בתוך באגט. קובי רובין
מקום של אנשים אמיתיים/קובי רובין
חביתת ירק  עם טונה בתוך באגט. קובי רובין
כמו אצל אימא, רק חסר מרקו בטלוויזיה/קובי רובין
חביתת ירק  עם טונה בתוך באגט. קובי רובין
ויש גם סלטים/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • חביתת ירק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully