וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגעת בכוכבים: מלבי מדהים ללא תחרות

14.11.2017 / 7:37

בית הקפה הקבוע של המונה הציג בפניו את יצירת המופת הכי מושלמת שטעם בתחום המלבי. במקום הזה אין חברים - כי לא תרצו לחלוק את המנה שלכם עם איש

מלבי בקפה פול'ס. קובי רובין
מלבי בפאול'ס/קובי רובין

כשפתחתי את הבלוג שנקרא 'המונה טועם', המקום הראשון שהופיע בו היה בית הקפה הקבוע שלי, קפה פאול'ס. לאורך השנים כנהג מונית צברתי מספר בתי קפה קבועים, עליהם אך פעם לא אוותר, ריח קפה טחון טרי שובה אותי כעבד נרצע. אני לא יכול לעמוד בפני כוס קפה מהבילה, חולשה לגיטימית בסך הכל. מתוך בתי הקפה האהובים עליי, הקפה של איציק הוא מספר אחד, פינוק אמיתי רק תבקשו לא חזק מדי, כבר בגרסה הרגילה של איציק אתם תרעדו כל הדרך הביתה. הגוף מגיב כל כך טוב לקפה של איציק, שלא פעם שלקוחות שהכרתי להם את המקום שבו אליו בעצמם כבר ביום למחרת.

יש מקומות יותר מרכזיים בתל אביב לתל אביביים המדומים, אלו שמגיעים לכמה שנים ומטיילים בין המקומות הממותגים בניסיון למצוא שיוך למשהו, הולכים לבתי הקפה בהם אין מראות והכל נראה אותו הדבר. לתל אביביים האמיתיים יש את המקומות שלהם ואחד מהם הוא קפה פאול'ס באמצע יפו אליו נוסעים במיוחד.

לכל הטורים של המונה טועם

מלבי בקפה פאולס. נמרוד סונדרס
מלבי בקפה פאול'ס/נמרוד סונדרס

לקח לי כמה שנים לשכנע את אשתי ללכת לבית הקפה הקבוע שלי. הגיע הרגע, והלכנו לאכול שם ארוחת בוקר, כזאת שברור שהתמורה בה תמיד תצדיק את המאמץ.

איציק מכין הכל, בלי קיצורי דרך אף פעם, כל העוגות במקרר המלבני הן מעשה ידיו, עוגת הגבינה שלו היא באמת הכי טובה שיש ולא רק לדעתי, הטארט טאטן יוציא ממכם קולות מביכים של הנאה ויש עוגת שוקולד נהדרת משוקולד אמיתי משובח. אני לא אעמיד פנים, מודה, טעמתי הכל במקרר העוגות. בתקופה האחרונה שמתי לב לחבר חדש במקרר הזה, המלבי. הסקרנות ניצחה אותי שוב וביקשתי לטעום, איציק עבר לידי והודיע לי 'תיזהר, זה ממכר', כמה זה עולה? שאלתי את איציק, הוא נפגע מהשאלה ובצדק, איציק אמר לי שזה משתנה, אל תגלגלו עיניים.

אחרי שטעמתי את המלבי, הייתי חייב לחשב מסלול מחדש, איציק הצליח לעזור לי לקבוע את הסטנדרטים למלבי מושלם (שהמחיר שלו 20 שקלים למי שמזמין ארוחת בוקר ו-25 למי שלא). כבר טעמתי עשרות סוגי מלבי, חלקם רוויים בכימיקלים ללא בושה, היצרנים הקטנים והגדולים יודעים הכל על מלבי בלי לעשות באמת מלבי, רובם בעלי יותר מדי טעמי לוואי.

יש את המלבי של שדרות ירושלים ביפו, הוא לא מבייש את הפירמה בכלל, אבל הוא לא מושלם. סירופ הוורדים שלו הוא הרגיל והמוכר, עליו מוסיפים מי ורדים בקלילות, זה מתחיל עם אותו טעם ועדיין מדובר במלבי שרבים כמוני לא מוותרים עליו בדרך לבת ים אז מה תגידו על ריבת ורדים אמיתית?

בשבוע שעבר

מתחת למחירי המחירון: המונה טועם פלאפל בכשרות בד"צ

לכתבה המלאה
קפה פאול'ס. קובי רובין
קפה פאול'ס/קובי רובין

המתכון למלבי המושלם, בוא נתחיל מההתחלה, חייב להיות כזה שיש לו טעם של חלב שמנתי. אם אין טעם כזה עדיף להפסיק לאכול באותו הרגע. במקום לעשות סירופ ורדים גנרי שכל כך מוכר לנו, איציק מכין ריבת ורדים אמיתית. תסתכלו טוב בתמונה, מדובר כאן בעלים עצמם, כמה פשוט למראה, כל כך מסובך במציאות, איך הטעם? זה כמו לדגדג את הכוכב מלמטה. מכירים את התחושה שהעקצוץ מהקודקוד של הראש יורד ישר עד לגב ובחזרה שוב ושוב, השרירים בצידי חלל הפה נמתחים ואתה מחייך לעצמך כמחריש סוד? אז ככה בדיוק. זו מנה גדולה שלא תרצו לחלוק עם איש - במקום הזה אין חברים, כל אחד לעצמו. כשאתם מול המלבי שמנת עם הריבה הכי טעימה בארץ, מחפשים את האיזון המושלם בין ביס השמנת לביס הריבה מי בכלל זוכר את הסירופ האדום התעשייתי ההוא? זה כנראה המלבי הכי אורגינלי בארץ. איציק עם אבא אלברט מכינים כל יום כמות מוגבלת, אז כל הקודם זוכה.

קפה פאול'ס. יפת 142 תל אביב. 036810143. שעות פתיחה: א'-ה' 07:00-22:00 ו' 07:00-17:00 שבת 07:00-20:00

קפה פאולס. קובי רובין
קפה פאול'ס/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • מלבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully