וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירושקי או סמבוסק? כיסוני בשר מופלאים בשוק פתח תקווה

28.11.2017 / 7:08

בכוך קטן בשוק פתח תקווה מסתתרים בצקים מופלאים ופריכים במילוי פשוט ואלוהי של בשר טחון. מבחינתו, תקראו לזה סמבוסק או פירושקי, העיקר שהטעם מופלא כל כך

טיגון בצק  מטוגן בסגנון רוסי. קובי רובין
פירושקי או סמבוסק?/קובי רובין

לפני כמה ימים נכנס למונית עוד אחד מקוראי, ושאל מאיפה אתה מוצא את כל המקומות האלה? עניתי לו שקודם כל צריך להקשיב. אסור להיות מרוכזים בעצמכם, תפתחו את העיניים, תסתכלו מסביב, חיים שלמים מתנהלים מתחת לאף שלכם. צריך לפעמים לעצור ולנשום עמוק את הריח באוויר, לא לפחד להתחיל שיחה עם אדם ברחוב, לשאול בתמימות אם יש באזור משהו מעניין, עוד לא נמצא המקומי שסירב לגלות איפה אוכל הרחוב האהוב עליו.

זהו אחד היתרונות בלהיות נהג מונית, שממילא מהלך היום משתנה כל הזמן, אתה לא בדיוק שולט ביעדי הנסיעה, וגולש ממקום למקום, לאזורים שבהם יש מקומות מעניינים שרק ממתינים להתגלות. הפעם הגעתי בשעות הבוקר היותר מאוחרות לשוק של פתח תקווה. אני לא רוצה להתחיל בבדיחות פתח תקווה, אמנם יש לי כמה ממש טובות, אבל השוק העירוני הוא לא נושא לבדיחות, זה אחד האזורים הכי יפים ומעניינים בפתח תקווה.


לכל הטורים של המונה טועם
עשו זאת בעצמכם: פירושקי תוצרת בית

בצק  מטוגן  בסגנון רוסי. קובי רובין
בתוך הבצק המטוגן מסתתר בשר/קובי רובין

בעיני הוא אחד השווקים הכי יפים בארץ, צבעוני מאד, כמו שכולם אוהבים, הכל מהכל בכל פינה, פתח תקווה קלטה את כל העליות, והשוק כולל צעקות על הסחורה מכל המינים והעדות. עמדתי במרכז השוק והסתכלתי מסביב על האנשים והקולות, צריך להקליט את פס הקול של המקום הזה, הוא נשמע כמו מוזיקה.

המקום של מרדכי מסתתר בין מוכרת הביצים לדוכן המיצים, מין כוכיה פיצפונת. אם לא מקשיבים או מסתכלים, אפשר לחלוף על פניו בקלות מבלי לשים לב. אל תטעו בקנקן ותגלו עולם שלם בתוכו. הדלפק מלא כל טוב, רובו מטוגנים, חלקם הקטן מאפים מהתנור הלוהט, יש עוד בחורה מאחור במטבח הקטן המאולתר. צדו הימני של הדוכן מציע סמבוסק חומוס ובשר, בצד השמאלי יש מאפי פירושקי ממולאים בשר, קיבוץ גלויות אמיתי. עם היוודע המחיר, 6 שקלים ליחיד, היד ממהרת לשלוף את הארנק עם כל האהבה שבעולם.

עוד באותו נושא

החורף כבר כאן: חמין אמיתי בבני ברק

לכתבה המלאה
טיגון בצק  מטוגן בסגנון רוסי. קובי רובין
טיגון הסמבוסק/פירושקי/קובי רובין

לקחתי מאפה עגול, שבמרכזו מבצבצים בצל, פטרוזילה ובשר טחון והוא מקופל במיומנות הישר מדרך המשי. הבצק היה מעולה, הבשר פחות צלח את האפייה, לא מספיק מתובל לפי דעתי. חזרתי לזרועות סמבוסק הבשר, או כך לפחות חשבתי. "סמבוסק בשר בבקשה", הצבעתי על המאפה. הטבחית במקום תיקנה אותי ואמרה "פירושקי". "בסדר, פירושקי". היא רואה פירושקי, אני רואה סמבוסק, אבל בואו נודה על האמת, מה שחשוב זה הטעם. זה סמבוסק דק ופריך, קמח ומים בלבד, הכי פשוט כביכול, אבל לא. הבשר הטרי על המיצים שלו כלוא בתוך הבצק, פשוט בטעמו, ומשתלב נפלא עם הבצק החם והפריך.

נא להישען קדימה בבקשה בעת האכילה, עם הביס הראשון יש סכנת בריחה של נוזלי הבשר וחבל על כל טיפה, וגם על החולצה. כאן בדוכן של מרדכי המזרח פגש את המערב ומוציא מתוכו את הכי טוב שאפשר. בשביל 6 שקלים בלבד, נא להזמין שני מאפים במכה, אחד רותח שיכינו לכם בזמן שאתם מנשנשים את השני.

רחוב גוטמן 7, שוק פתח תקווה. שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-20:00 ו' 08:00-15:00

טיגון בצק  מטוגן בסגנון רוסי. קובי רובין
מה שחשוב זה הטעם. סמבוסק/קובי רובין
טיגון בצק  מטוגן בסגנון רוסי. קובי רובין
מאפים שקופלו במיומנות/קובי רובין
מאפייה רוסית בשוק פתח תקווה. קובי רובין
כוכייה בשוק פתח תקווה/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully