וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נס בבגט: חביתת הירק שטורפת את כל הקלפים

16.1.2018 / 7:11

באזור התעשייה של רחובות, בתוך מטבח של קונדיטוריה, מגלה המונה אשף כריכים שיודע לייצר סנדביצ'ים מדהימים כל כך שמשנים את תפיסת העולם של קובי רובין על חביתת ירק

סנדביץ' חביתת ירק של הקונדיטוריה ברחובות. קובי רובין
חביתת ירק מושלמת/קובי רובין

יש ברחובות אזור תעשייה קטן, לכיוון דרום העיר. לכל אורך הרחוב עסקים רבים, חלקם על הכביש עצמו, החלק השני של האזור המסחרי מסתתר מעבר לרחוב, מאחורי הבניינים.
לכיוון החלק היותר דרומי יש מקום עליו כתבתי בעבר, מקום מעולה עם נקניקיות מעולות. הפעם נסעתי צפונה, סורק הלוך ושוב סימן לדבר מזון. חיפשתי כסאות ושולחנות, אבל היו רק מול שלט של קונדיטוריה. הבנתי שיכול להיות שמגישים במקום קפה על הדרך, וכבר הייתי מוכן להסתפק בזה. ואז הבחנתי בבחור יושב ליד השולחן ואוכל כריך בגט ליד הפתח של הקונדיטוריה. יש פה קונדיטוריה, לא כתוב מילה על כריכים או בגטים, מה קורה פה בדיוק? לא היה מנוס אלא להכנס לביקור נימוסים.

לעוד מדורים של המונה טועם
דוכן השקשוקה עם הנוף הכי יפה בארץ
המונה טועם שחיתות במזנון הכנסת

סנדביץ' חביתת ירק של הקונדיטוריה ברחובות. קובי רובין
הכריכים של רועי הפכו לשם דבר באזור רחובות. גם כריך חביתת הירק/קובי רובין

מני מנהל את הקונדיטוריה כבר קרוב לשלושים שנה. הוא מדבר גששית שוטפת, אותה שפת מערכונים מאותגרת שכולה חוכמה וחן. על השולחן היו קופסאות של עוגיות מעשה ידיו. עד כאן היא נראתה כמו קונדיטוריה של שנות השמונים. מני מכניס את הערך המוסף, מגנט חיוכים אמיתי, כל הלקוחות נכנסים עם חיוך ויוצאים עם חיוך. אם פתחתם עסק ואתם רוצים לראות איך מתייחסים ללקוח, בואו לבקר, השיעור בחינם במחיר מאפה בלבד. הבורקסים רגילים, יש גם עוד עוגיות ועוגות על הדלפק של מני עצמו. תגיעו מוקדם, השטרודל תפוחי עץ מתחסל, מני, יותר שטרודל בבקשה. ולענייננו - איפה האוכל? הנה זה בא, זול ומפתיע כמו שכולם אוהבים, תירשמו 17 שקלים.

עוד באותו נושא

כדורים של פעם: פלאפל טרי ללא הפסקה

לכתבה המלאה
הקונדיטוריה ברחובות. קובי רובין
הקונדיטוריה/קובי רובין

לפני חמש שנים בערך הבת של מני הביאה הביתה את החתן המיועד רועי, כבר אז מני הבין שצריך לחנוך את דור העתיד והכניס אותו לעסק. כשרועי הדליק את האש והניח עליה את המחבת לפני חמש שנים, העסק תפס. עם השנים הכריכים שלו הפכו לשם דבר בקרב העובדים באזור. יש שנכנסים לקחת כריך בגט ביתי של רועי ולוקחים עוגה על הדרך, לקראת שעת הצהריים הביקוש גובר ורועי מכין עוד ועוד כריכי בגט עליהם הוא מוסיף מדבקה, ראיתי במו עיני לקוח שנובר בין הבגטים ושמח בחלקו לראות את הכריך האהוב עליו, מחזיק אותו ביד כאילו זכה בפרס. עקב הביקוש, רועי מסמן כל סוג לפי צבע מסוים, טוניסאי, טונה, סלט טונה, אבוקדו, שקשוקה, ירק, חביתה, סביח, בולגרית, בלקני, אותי לא יפילו עם כריך מוכן. ביקשתי ממנו שיכין לי על המקום, מני הוביל אותי למטבח. הקשבתי לרועי והלכתי על שילוב עם הכל, חביתת ירק עם רוטב מטבוחה חריף, רועי הציע לי "פטרוזיליה בצל", הייתי בטוח שהוא מדבר על סלט פטרוזיליה בצל שיש כבר בתוך החביתת ירק. רועי תיקן אותי ואמר שזה הבסיס שלו לחביתת ירק. עדיין לא הבנתי על מה הוא מדבר. רועי פתח את המקרר והוציא ממרח של פטרוזיליה ובצל שטוגנו יחדיו עד לקבלת משחה של בצל זהוב ופטרוזיליה, שמותכת לתוך הבצל, מה שיוצר רוטב אלוהי. הבסיס הזה משמש לחביתת הירק שרועי מכין על המקום ומצטרף אליה בהמשך כרוטב.

סנדביץ' חביתת ירק של הקונדיטוריה ברחובות. קובי רובין
כריך מדהים של חביתת ירק/קובי רובין

אחרי החיתוך של הבאגט הוא מרח רוטב שבין מטבוחה לאריסה והרבה. החביתה הונחה אחר כבוד פנימה, רועי הציע להוסיף מרוטב הפטרוזיליה בצל שכל כך התלהבתי ממנו, הגבתי כמו ילד קטן. קצת חצילים מטוגנים, אם כבר, אז כבר, את כל ההרכב המנצח לקחתי קודם כל לצלם ליד המונית, בעודי מרייר, ישבתי ליד השולחן מחוץ לקונדיטוריה ונגסתי, מכאן הכל היטשטש. מני ניסה לדבר איתי, לא שמעתי כלום, רק שאלתי איפה הילד? רציתי להודות לו בעצמי, ביקשתי את המתכון של הפטרוזיליה בצל, רועי חייך קלות וסימן עם הראש, תשכח מזה, אף אחד לא מקבל אותו. חייכתי לעצמי, עכשיו אל תגידו שאתם לא יודעים איפה יש את הקונדיטוריה עם החביתת ירק הכי טעימה בארץ.

הקונדיטוריה. משה יתום 35, רחובות. 08-9461045. שעות פתיחה: א'-ה' 05:00-17:00 ו' 05:00-14:00. כשר בד''צ

הקונדיטוריה ברחובות. קובי רובין
יחס חם לכל הלקוחות בקונדיטוריה/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully