וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבר שכולנו שותים קפה בדרך הלא נכונה

30.1.2018 / 8:28

פיל ויקרי, הנחשב לאחד ממומחי הקפה הגדולים בעולם, טוען כי תהליך ההכנה של מרבית האנשים פוגם בטעמו האמיתי של המשקה הפופולרי. ויש גם מדריך: ככה עושים זאת נכון

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

בווידאו: עובדות על קפה

קפה הוא ככל הנראה המשקה הפופולרי ביותר בעולם. חלקנו צורכים אותו מבלי להשקיע יותר מדי ואחרים מקדישים מרץ רב כדי לאתר את הקפה המושלם עבורם. אבל מאוד יכול להיות שרובנו שותים אותו בצורה לא נכונה. פיל ויקרי, שנחשב לאחד ממומחי הקפה הבולטים בגלובוס, מסביר כיצד עושים זאת נכון:

"הרבה אנשים נוהגים לשמור על הפולים בקירור. זוהי טעות פטאלית, שהורסת את כל חווית הקפה. כדי להכין לעצמך את הקפה המושלם, יש צורך בפולים טריים שנשמרים בתנאים של אוורור מקסימלי. אחרת, יש טעם לוואי. אם שומרים את הפולים בתנאים הנכונים, הוא יהיה טוב לשימוש עד ארבעה שבועות לאחר השימוש הראשון".

עוד ב"אסור לפספס"

צפו במהומות: בצרפת הורידו את מחירי הנוטלה, זה כמעט גרם לאסון
קיבלו חשבון של 5,000 שקל על ארוחה בסיסית וכוסות מים
טבעונית בהודעה זועמת לאוכלת בשר שאוהבת טופו: "את גונבת לנו את האוכל"

מכונת קפה. ShutterStock
גם ממכונה יש דרך טובה יותר לשתות/ShutterStock

לוויקרי יש גם טיפים למי שמכין קפה ממכונה. "היחס הנכון בדרך כלל הוא 50 גרם קפה על ליטר אחד של מים חמים, ומה שחשוב במיוחד זו המזיגה. תחילה מוזגים רק מעט מים רותחים על הקפה, ואז ממתינים בין חצי דקה לדקה. זה יעזור לקפה שלכם להיות ארומטי יותר ועשיר בטעמים. בעגה המקצועית זה נקרא לתת לקפה 'ללבלב'.

"לאחר שממתינים בין חצי דקה לדקה, שופכים את שאר המים הרותחים. בשלב הזה תנו לקפה שלכם לנוח כשלוש דקות, ורק אז תשתו".

לחובבי הלאטה והקפוצ'ינו ממליץ ויקרי על שני דגשים חשובים: לעולם לא לחמם את החלב ליותר מ-60 מעלות צלזיוס, ותמיד להגיש את הקפה בכוס מחרסינה, ששומרת על הטמפרטורה המדויקת.

  • עוד באותו נושא:
  • קפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully