וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרה טריקים גאוניים שיחסכו לכם המון זמן יקר במטבח

5.2.2018 / 11:09

לבשל ארוחה דשנה ומזינה עשוי להיות עניין סיזיפי ומתיש. אבל אם תיישמו את הטיפים הבאים של גורו הבישול האוסטרלית, תוכלו לעשות זאת במינימום זמן ועם מקסימום טעם

פופקורן ב-15 שניות/HopeEternity17

בווידאו: טריק פשוט להכנת פופקורן ב-15 שניות בלי מיקרוגל

כולנו אוהבים לאכול טוב ובריא, אבל רק למעטים מאיתנו יש את המרץ ו/או הפנאי להשקיע במטבח כשאנחנו חוזרים הביתה מיום עבודה ארוך. איך בכל זאת עושים את זה? התארגנות והכנה מראש יכולים לקצר משמעותית את זמני הכנת הארוחות - בין אם הן מורכבות ממתכונים מסובכים או פשוטים. זה, וגם הטיפים שיובאו כאן לפניכם מאת גורו המטבח האוסטרלית סטפני הינטון, תזונאית ונטורופתית בהכשרתה.

כאם לשלושה ילדים, טוענת הינטון, היא פיתחה שיטות מיוחדות כדי להכין לילדיה מקסימום טעם ובריאות במינימום זמן. "הרבה אנשים חושבים שאוכל מזין, משמע אוכל שדורש הקפדה יתרה. זה נכון, אבל זה לא אומר בהכרח שזה צריך לקחת הרבה זמן", היא אומרת.

הנה הטיפים שאספה במהלך השנים.

עוד ב"אסור לפספס"

צפו במהומות: בצרפת הורידו את מחירי הנוטלה, זה כמעט גרם לאסון
טבעונית בהודעה זועמת לאוכלת בשר שאוהבת טופו: "את גונבת לנו את האוכל"
קיבלו חשבון של 5,000 שקל על ארוחה בסיסית וכוסות מים

אורז עם כורכום. ShutterStock
הכנה מראש תחסוך לכם המון זמן/ShutterStock

הכינו את הפחמימה מבעוד מועד

אורז, קינואה, אפילו פתיתים - את כל אלה מכינה הינטון בכמויות גדולות בתחילת השבוע, ומקפיאה במנות מדודות שיספיקו לארוחה אחת בכל פעם. אורז, אגב, ניתן להכין בסיר אידוי אוטומטי, שלטענתה לא פוגם בטעם ובמרקם, אלא רק משפר אותם.

"כשאתם זקוקים למנת פחמימה תוציאו מנה אחת, שפכו עליה מעט מים רותחים ותגישו לצד המנה העיקרית. זה חוסך להערכתי כחצי שעה כל יום במטבח. בנוסף, הכינו מראש בצורה מסודרת את הרכיבים שדרושים לבישול. זה יוריד לכם את הלחץ ויהפוך את ההכנה למהנה יותר".

חתכו והקפיאו את הירקות מראש

בכל ארוחה שכוללת ירקות מבושלים, בשלו כמות קצת יותר גדולה מהנדרש והקפיאו את הירקות הנותרים. "ככה תמיד יש ירקות בהישג יד, למקרה שממש אין זמן לבשל".

הוסיפו את השום למנה לקראת הגשה

אם אתם אוהבים לבשל עם שום, חתכו אותו מראש אבל דאגו להוסיף אותו למנה - ולא לבשל אותו בנפרד - אך ורק בסמוך לזמן ההגשה. "זה עוזר לאנזים של השום להפוך לפעיל, כך שזה גם בריא יותר, וגם מונע את האפשרות שתחטפו כוויה כתוצאה מהשמן הרותח".

שום. AlessandroZocc, ShutterStock
זהירות, לא לשים מוקדם מדי את השום/ShutterStock, AlessandroZocc

אל תזרקו אף פעם שאריות פלפלים, שום או ג'ינג'ר

לרוב, פלפלים רבים נזרקים לפני השימוש משום שהם הופכים רכים מדי די מהר. גם כאן, מומלץ להשתמש בכמות גדולה יותר ממה שנדרש במנה אחת ולהקפיא (הטיפ תקף, אגב, גם לשום וג'ינג'ר). "הם תמיד יוכלו לעזור ולקצר זמן כשרוצים להכין מוקפץ או קדירה".

השתמשו בסודה לשתייה

במקרים רבים שימוש נכון בסודה לשתייה יכולה לקצר משמעותית את זמן הבישול. כשזה נוגע לבצל מקורמל, למשל, תהליך ההשחמה מתרחש הרבה יותר מהר. יחד עם זאת, יש לזכור להוסיף גם מלח בשלב הסופי של הבישול כדי למנוע מהסודה להשפיע על הטעם.

דלגו על חיתוך ג'ינג'ר

אם אתם אוהבים לבשל עם ג'ינג'ר אבל שונאים לחתוך אותו, הפתרון פשוט: אל תעשו את זה. לטענתה, אם תקנו ג'ינג'ר טרי, אין כל צורך לחתוך אותו. שימוש בפומפיה יעשה את העבודה.

תפשירו בשר בתבנית מתכת

הפשרה של עוף או בשר בשנייה האחרונה נובע לעתים מחוסר ברירה. אבל גם במצב הזה יש דרכים להימנע מהפשרה במיקרו, פעולה שמלבד היותה לא בריאה, עלולה לפגום גם באיכות הבשר. אפשרות טובה יותר: להפשיר בתבנית שעשויה ממתכת. למה? כי מתכת סופגת חום מהר יותר מעץ או פורצלן, וזמן ההפשרה יחסית מועט.

הימנעו מבישול פסטה בסיר

בישול פסטה בסיר עם מים רותחים הוא עוד אחת מהפעולות המתישות במטבח. במקום, מומלץ לעשות זאת במחבת עם מים קרים, כשהאש על מצב מקסימלי. כך הפסטה גם מוכנה מהר יותר, ובנוסף המים הקרים מבטיחים שהיא גם לא תידבק. רווח כפול.

אל תקצצו ירקות באופן אוטומטי

כשמדובר בירקות שורש, ניתן לחסוך זמן ולהימנע מלקצוץ אותם. מה כן צריך לעשות? לשטוף ולרחוץ אותם היטב לפני ההגשה. "כשירקות שורש מוגשים בשלמותם, הם הרבה יותר בריאים ועשירים".

תפרידו את החלמון מהחלבון במהירות

זו יכולה להיות פעולה סיזיפית ומעיקה, אבל הנה לכם שיטה יעילה ומקורית - שדורשת בסך הכל בקבוק ריק (ונקי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully