וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעלומה נפתרה: כך תחממו שאריות צ'יפס בלי לפגום בטעם ובמרקם שלו

14.3.2018 / 0:16

הזוכה במקום השני בתחרות פיש אנד צ'יפס העולמית חושפת כיצד ניתן לחמם שאריות צ'יפס מבלי לאבד את המרקם הקריספי המעולה שלו - ואת הסיבה שהצ'יפס הופך לספוגי ברגע שמחממים אותו במיקרו

צלמים זמניים מורשים

בסרטון - הפתיחה של צ'יפסטאר בכיכר רבין בתל אביב

אנחנו לא נוטים לסיים את הצ'יפס שלנו, בעיקר כי הוא מתלווה תמיד למנה העיקרית וכמעט תמיד מגיע במנות גדולות. מאחר שידוע שצ'יפס טעים ופריך רק כשהוא טרי, אנחנו גם נוטים להשליך כמויות אדירות של חתיכות תפוחי אדמה מטוגנות לאשפה. חלקנו - אלה שלא אוהבים לזרוק אוכל או סתם קמצנים - שומרים את הצ'יפס במקרר ומכניסים אותו למיקרו ביום למחרת. הבעיה היא שחימום במיקרו - או אפילו בתנור - מעולם לא הצליח להחזיר את הצ'יפס לקדמותו. לרוב אנחנו מקבלים צ'יפס לח וספוגי עם טעם לוואי. לכן כל כך התנחמנו לשמוע השבוע שלבעיה מדירת השינה הזאת יש פתרון פלאים ומי שהמליצה עליו היא לא פחות מאשר מגדה גנייה, בעלת בית הקפה The Real Food Cafe שזכה במקום השני בטקס פרסי הפיש אנד צ'יפס 2018. כן, יש טקס כזה, זה מוזר, אבל בואו נתקדם.

אחת הטעויות הקריטיות שלנו בניסיון להחיות צ'יפס קר היא חימומו במיקרוגל או בתנור. "הסיבה העיקרית שהצ'יפס נהיה רך בחימום היא הלחות", אמרה מגדה למטרו, "תפוחי האדמה מלאים בלחות שמתפזרת החוצה בעת החימום. במיקרוגל ובתנור האדים אינם יכולים לברוח. כן, ניתן לחמם את הצ'יפס מבלי להרוס אותו וזה עניין של טיגון חוזר".

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

ג'יימי אוליבר מציג: הטיפ לתפוחי אדמה קריספיים מושלמים בתנור

לכתבה המלאה

"תחילה, שימו לב שאת שאריות הצ'יפס שנותרו לכם מהארוחה יש להכניס לקירור במהירות האפשרית. חשוב לכסות מעט את הצ'יפס במקרר אבל לא לאטום אותו לגמרי. איטום שאריות תפוחי אדמה או צ'יפס יכול להביא לצמיחת חיידקים", הסבירה מגדה, "כשאתם רוצים לחמם את הצ'יפס, הוציאו מהמקרר וודאו קודם שהוא יבש. השתמשו בנייר סופג כדי לספוג את הלחות או במלח כדי לעזור לו לשחרר את עודפי המים". מגדה טוענת שהדרך הטובה ביותר לחמם את הצ'יפס היא לטגן אותו שוב, "הדרך המושלמת היא לטגן אותו בשמן עמוק, אבל גם טיגון במחבת עם מעט שמן יכול לעבוד. השתמשו בקובייה של לחם כדי לבדוק עד כמה השמן חם - והוא צריך להיות חם. הלחם אמור להשחים תוך 12 שניות כדי שהשמן יהיה חם מספיק לטיגון. לחילופין אתם יכולים לטגן את הצ'יפס על אש גבוהה יותר אבל יש לדאוג להזיז את הצ'יפס באופן קבוע כדי שלא יישרף".

לסיכום - ייבוש וטיגון בסיר או במחבת. לא מיקרו ולא תנור. כמובן שאתם תמיד מוזמנים פשוט לסיים את הצ'יפס שלכם מהצלחת בפעם הראשונה, אבל אנחנו לא בטוחים שהדיאטנית שלכם תשמח לשמוע את זה - אז שיישאר ביננו.

  • עוד באותו נושא:
  • צ'יפס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully