וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד היום טעיתם: השיטה הנכונה להכנת תפוחי אדמה צלויים

3.11.2017 / 23:59

השף המפורסם הסטון בלומנטל חושף את השיטה הנכונה והטובה ביותר, לדעתו, להכנת תפוחי אדמה פריכים מבפנים, קריספים מבחוץ ובעיקר מאוד טעימים

rumble

בסרטון - טריק לקילוף תפוח אדמה

גם אתם חושקים בתפוחי אדמה מושלמים - אלה שיוצאים לכם קריספים מבחוץ ופריכים להפליא מבפנים? הסטון בלומנטל, שף אנגלי-יהודי בעל כוכבי מישלן, טוען שמשהו באופן ההכנה שלנו שגוי ומקשה עלינו להגיע לתוצאה המושלמת. הוא תומך בשיטת הבישול המקדים לפני צלייה, אולם אומר שהסוד טמון בזמן הבישול של תפוחי האדמה בסיר לפני צלייתם בתנור. בעוד ששפים רבים יסכימו שיש להרתיח תפוחי אדמה במים למשך עד 10 דקות, הסטון סיפר ל"גרדיאן" שיש להשאיר את תפוחי האדמה במים הרותחים לפחות 20 דקות ולתת להם מספיק זמן לבעבע.

השף טוען שככל שתפוחי האדמה יצאו רכים יותר, כך השמן בזמן הצלייה יצליח לחדור לתוכם בקלות יותר. הוא ממליץ להוסיף לסיר גם את קליפות תפוחי האדמה, תוסף שלדעתו משפר את טעמם. אם תרצו שתפוחי האדמה יצאו אפילו פריכים יותר, צרו חריצים בעזרת מזלג על תפוחי האדמה לפני הכנסתם לתנור.

תראו איזה מושלם:

עוד באותו נושא

מסתבר שכל הזמן הזה טעיתם בהכנת פירה

לכתבה המלאה

הטיפ האחרון שלו הוא להשתמש במגש אפייה ממתכת ולהימנע מזכוכית או פיירקס - כי המתכת מאפשרת לשמן להתחמם מהר יותר. הסטון אינו השף היחיד שיש לו גישה לא קונבנציונלית להכנת תפוחי אדמה בתנור. על פי ה"גרדיאן", סטיבן אדווארדס, מנצח מאסטר שף הבריטי, מתנער מכל שלב ההשרייה של המזון במים חמים. במקום זה, סטיבן מכניס את תפוחי האדמה שלו אחרי המלחה למיקרוגל למשך 4-5 דקות, כך שזמן הצלייה יורד מ-30 דקות ל-10 דקות.

הבלוגרית טוני לארסון טוענת שלפני הכנסת תפוחי האדמה לתנור, יש לבצע בהן עבודה הכנה אינטנסיבית אך קריטית. היא מבצעת חתכים על תפוחי האדמה ופורשת אותם לצורת פרח לפני שהיא מכניסה לתנור. החיתוך במבנה של עלי כותרת מאפשר להם לצאת פריכים יותר - עם פנים רך וקרמי. התהליך כולו ארוך מהרגיל: כ-15 דקות לחיתוך ועוד כשעה וחמש דקות לאפייה. זהו, אתם יכולים להפסיק לרייר על המסך ולרוץ למטבח להכין. רק תשאירו גם לנו.

תפוחי אדמה במבנה עלי כותרת לבישול טוב יותר. The Gunny Sack, צילום מסך
תפוחי אדמה במבנה עלי כותרת לצלייה טובה יותר/צילום מסך, The Gunny Sack

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully