וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זה "הסלט הגרוע ביותר בעולם"? המנה שהצליחה לזעזע את הרשת

7.4.2018 / 0:47

סועדת שיתפה תמונה של הסלט המאכזב שהוגש לה במסעדה לבנונית בלונדון. היא קיבלה צלחת של ירקות טריים לא חתוכים עם קוביות קרח. בעל המסעדה הגיב לביקורת: "הסועדים פשוט לא מבינים את מהות המנה הלבנונית"

Al Waha

אישה שיתפה תמונה של מה שהגדירה כ"סלט הגרוע ביותר בעולם", אחרי שהגישו לה במסעדה לבנונית צלחת של ירקות שלמים, לא חתוכים, עם קוביות קרח. דון ויליאמס בת ה-45 סיפרה שצחקה בקול רם כשהזמינה סלט וקיבלה קערה של ירקות לא חתוכים, הכוללים עגבנייה, מלפפון, צנוניות, בצל ירוק וחסה - כשרק הגזר הוגש חתוך. היא שיתפה תמונה של "הסלט" ברשת וזו הפכה לוויראלית וקיבלה אלפי תגובות של אנשים מבולבלים.

דון ביקרה בנוטינג היל בשישי, ה-23 במרץ, כדי להיפגש עם בן זוגה עורך הדין, טים בן ה-53, שעובד באזור. השניים חיפשו אחר מסעדה לבנונית יוקרתית וקיבלו המלצות על מסעדת Al Waha. כשקיבלה את המנה המוזרה, השניים לא הצליחו לעצור את פרץ הצחוק וכינו אותה "סלט איקאה". ברשת אחרים כינו את המנה "סלט היפסטרי מפורק" ורק מנהל המסעדה והשף הראשי, מוחמד אנטבלי, טוען שהמנה היא בכלל לא סלט - אלא למעשה קרודיטה, מנת מתאבנים מהמטבח הצרפתי המוגשים בראשית הארוחה. מנה זו כוללת רצועות של ירקות קשיחים המוגשים טריים ונאים, כשלצידם מטבל.

הסלט הגרוע ביותר בעולם. פייסבוק, צילום מסך
הסלט הגרוע ביותר בעולם או שזו בכלל מנה אחרת?/צילום מסך, פייסבוק

עוד באוכל:

עוד באותו נושא

הלקוח תמיד צודק? צפו באישה זורקת נעל על שף ותוקפת אותו בבעיטות

לכתבה המלאה

דון לא השתכנעה וטענה שגם אם זו קרודיטה, עדיין יש להגיש את הירקות חתוכים גס לצד מטבל - שכלל לא הוגש לה. היא אמרה בתגובה ל"The Mirror": "זה היה הסלט הגרוע ביותר בעולם, לגמרי. אבל זה לפחות שעשע אותנו במשך 10 דקות. לא הפסקנו לצחוק בקול רם. אני לא מאמינה לכמות התגובות שהתמונה קיבלה ברשת. זה הפך לוויראלי. כולם חושבים שזה קורע - הם לא מאמינים שמסעדה בנוטינג היל מגישה מנה כזאת. שקלנו לארוז את הסלט כדי לקחת הביתה ולשים את הירקות במקרר, אבל חבר שלי לא הסכים לבקש. בלי לוח חיתוך וסכין חדשה, הם פשוט ציפו מאיתנו לאכול את העגבנייה כמו תפוח?"

דון ויליאמס שיתפה תמונה של הסלט הגרוע ביותר בעולם. פייסבוק, צילום מסך
דון ויליאמס שיתפה תמונה של "הסלט הגרוע ביותר בעולם"/צילום מסך, פייסבוק

המסעדה זכתה עד כה לביקורות נלהבות ונחשבת למקום אהוב בקרב חובבי האוכל הלבנוני. קערת הסלט הוגשה לצד לחם וזיתים כמנת פתיחה במחיר של 1.50 ליש"ט, מחיר שהמסעדה גובה רק על הלחם והזיתים. דון הוסיפה: "לא הבנתי מה היינו צריכים לעשות עם המנה הזאת. קראנו למלצר ושאלנו אותו אם הוא יכול לקחת את הירקות ולקצוץ אותם בשבילנו? הוא הסביר שזו קרודיטה ולא סלט והלך. הוא השאיר אותנו עם קערה של ירקות לא קצוצים ושתי קוביות קרח מעל. הסתכלו סביב ולכולם הייתה מנה כזאת אבל אף אחד לא נגע בה. זה היה כאילו הם פרחים לקישוט".

"אנשים אמרו שזה סלט להרכבה אבל הייתי יכולה להבין את זה אם היו מביאים לנו סכין חדה וקרש חיתוך אבל הם לא. לא נגענו בירקות, מלבד שני גזרים כי זה היה הדבר היחיד שחתכו לנו. אנחנו אוהבים סלטים אבל זה היה מגוחך. אמורים להגיש קרודיטה עם חתיכות של ירקות טריים שטובלים במטבל - לא ירקות שלמים. גם לא הגישו בצד שום מטבל".

הסלט הגרוע ביותר בעולם. פייסבוק, צילום מסך
איך אמורים לאכול את העגבניה? כמו תפוח? הסלט המוזר שהוגש במסעדה לבנונית בלונדון/צילום מסך, פייסבוק

מנהל המסעדה, מוחמד אנטבלי, ניסה להסביר את פשר המנה המוזרה: "הרבה אנשים לא מבינים איך צריך לאכול את האוכל שלנו. זו קרודיטה. אנחנו מגישים אותה בהתחלה עם זיתים כדי להכין את החך למנות הבאות. אנחנו מגישים את זה באופן קבוע לאנשים, אבל אלה שלא מבינים את אופי המזון שלנו לא מפרשים את זה נכון. כל הרעיון של המנה היא שיש לנו מגוון רחב של טעמים ומנות, כך שאם אתה רוצה לרענן את החך בין מנה למנה, אתה יכול לאכול קצת חסה או עגבנייה. אנשים לא מבינים וחושבים שזה סלט. ככה מגישים את זה. אנחנו לא חותכים את זה בשבילם. אם הם מעוניינים, הם מוזמנים לחתוך את העגבניות בעצמם. אתם לא צריכים לחתוך את הבצל הירוק, אתם לא חותכים בצל ירוק או צנוניות בבית".

המסעדה הלבנונית Al Waha בלונדון. צילום מסך
המסעדה הלבנונית Al Waha בלונדון. בעל המסעדה טוען שככה הם מגישים את המנה מזה 40 שנה/צילום מסך

השף הסביר שכך הם מגישים את הירקות שלהם מזה 40 שנה - ושאין בכוונתם לשנות את זה רק בגלל כמה תגובות ברשת, "ככה מגישים את זה גם בלבנון, במיוחד כשמזמינים משקה כמו כוס יין. זה כדי לפתוח לך את התיאבון. אנחנו מנסים להסביר את זה לאנשים כל הזמן ואני לא יודע למה הם נעלבים. הרבה מסעדות גובות על זה תשלום נוסף ואצלנו זה במחיר עלות של הלחם והזיתים. אם תלכו למסעדות לבנוניות אחרות בעיר, ככה תמיד יגישו לכם את זה. אין שאלה בכלל. אני משועשע שאנשים לא מבינים את זה. בכל אופן, אם זה היה קורה לי והייתי מקבל מנה שאני לא יודע איך לגשת אליה, הייתי פשוט פונה למלצר ומקבל הסבר".

דון ויליאמס שיתפה תמונה של "הסלט הגרוע ביותר בעולם". פייסבוק, צילום מסך
דון ויליאמס: "ככה גם לא מגישים קרודיטה"/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully