וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבע טעויות נפוצות שכולם עושים בהכנת פירה

27.3.2018 / 0:17

אפילו פירה אתם לא יודעים להכין: שפים מצביעים על 7 טעויות נפוצות שאתם עושים בדרך כלל כשאתם מכינים פירה תפוחי אדמה - מהרגע שאתם בוחרים את תפוחי האדמה הנכונים ועד ההגשה לשולחן

Paul McCartney making mashed potatoes

בווידאו - פול מקרטני מכין פירה בסרטון מדצמבר 1998, מתוך ספר הבישול של אשתו לינדה, שנפטרה שמונה חודשים קודם לכן

פירה זו אולי המנה הכי פשוטה להכנה במטבח אחרי חביתה וסלט, אבל מתברר שרובנו לא באמת יודעים להכין אותה נכון. שפים בכירים חושפים 7 טעויות נפוצות שנעשות בהכנת פירה תפוחי אדמה - וטוענים שאנחנו טועים לפחות ב-5 מתוכם. החל מבחירה לא נכונה של סוג תפוחי האדמה ועד הרתחה לא נכונה שלהם - אלה הטעויות הנפוצות ביותר שאנחנו עושים בהכנת פירה לפי מומחי Good Housekeeping:

פירה. צילום מסך
הפירה המושלם/צילום מסך

1. טעות בבחירת תפוחי האדמה המתאימים לפירה

עבור פירה רך וחלק אתם צריכים להשתמש בתפוחי אדמה בעלי ריכוז עמילן גבוה, כגון תפוחי אדמה גדולים עם קליפה חומה וכהה, כמו הראטה והוויולדי שידועים במרקמם החלקלק. תפוחי אדמה אלה גם סופגים טעמים בקלות יחסית. לעומתם, תפוחי אדמה אדומים או לבנים דורשים יותר עבודת ריסוק כדי ליצור מהם את המרקם השמנתי האהוב - ובסעיף הבא תבינו למה לא כדאי כם למעוך כך כל הרבה.

עוד באותו נושא

פוטטו פוטאטו: המדריך לתפוחי האדמה

לכתבה המלאה

2. אל תמעכו חזק ומהר מדי

בבישול תפוחי האדמה גרגירי העמילן מתנפחים, מה שמצביע על עדינותם. מעיכה מהירה או חזקה של של גושי תפוחי האדמה עלולה להביא לשחרורו של העמילן ולהיווצרות עיסה דביקה במקום מחית קרמית טעימה. היו עדינים עם תפוחי האדמה שלכם - והם יגמלו לכם בהתאם.

הכנת פירה. Giphy
הכנת פירה/Giphy

3. פירה מגישים מיד

הפירה מאבד את הטעם שלו אחרי זמן רב במקרר. הכינו והגישו את הפירה במקום. אם אתם בכל זאת מחליטים לשים את מחית הפירה במקרר כדי ליהנות ממנה ביום למחרת, כדי למנוע את הטעם הקרטוני שלה - חממו אותה שוב באיטיות בקערה המכוסה ניילון נצמד המונחת על מחבת עם מים רותחים (בשיטת באן מארי). תנו לזה עד שעתיים על אש קטנה. גם חימום בטמפרטורה נמוכה בתנור יכול לסייע. רק הרחיקו מהמיקרוגל!

4. הרתיחו במים קרים

זה נורא מפתה להרתיח מים בקומקום ולשפוך לסיר, אולם שפים ממליצים לבשל את תפוחי האדמה בסיר עם מים קרים במקום רותחים. לדבריהם, הוספת תפוחי אדמה למים רותחים תגרום לתפוחי האדמה להתבשל בצורה לא אחידה, כך שהחוץ יתפרק בעוד התוך עדיין לא יתבשל.

פירה תפוחי אדמה. Giphy
פירה תפוחי אדמה/Giphy

5. הוסיפו מלח למים

תפוחי אדמה סופגים מלח בזמן הבישול, כלומר אם אתם מוסיפים מלח לסיר מן הסתם. הפירה יצא מתובל ולא תצטרכו אחר כך להוסיף לו יותר מדי מלח.

6. יבשו היטב

יבשו את תפוחי האדמה שלכם היטב. שפים מייעצים לחמם בעדינות בפעם השניה את תפוחי האדמה בתנור כדי לייבש אותם היטב. זה כמובן רק למקרה שלא הצלחתם להיפטר מכל המים המיותרים.

7. אל תוסיפו חמאה וחלב הישר מהמקרר

הוציאו את המרכיבים האחרים של המנה שלכם החוצה כדי שיסתגלו לטמפרטורת החדר לפני שאתם ממיסים אותם במחית תפוחי האדמה שלכם. כך תפוחי האדמה יספגו את הטעמים בקלות יותר. חוץ מזה, אלה לא יקררו את האוכל ויבטיחו להשאיר אותו חם מספיק להגשה. אם אתם מוספים חלב - רצוי אפילו לחמם אותו במיקרוגל למשך כחצי דקה. בתיאבון!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully